Loading...
nl

rare droom met elven en spiegels

Fatna
Fatna sep 3 '09
ik heb laatst zo apart gedroomd....

ik was in een supermarkt boodschappen aan het doen...na het betalen aan de kassa leek het alsof de winkel leeg moest omdat er iets zou plaats vinden in de winkel...kortom ik moest sneller gaan inpakken want alles (en dan ook echt alles , kassa's, mensen, alles was weg) en ik was nog bezig...

opeens werd ik door een elfachtig meisje ietwat paniekerig naar het magazijn gesleurd of in ieder geval naar een ruimte achter die magazijndeur...

ik was een beetje ongerust want ik had mijn boodschappen nog niet ingepakt en moest alles zo achter laten, het leek om te een of andere reden heel belangrijk voor mij om mijn spullen toch bij me te hebben...

achter die deur was een mooie ruimte met allemaal mooie elfachtige meisjes die mooie jurken droegen en bezig waren met een soort van repetitie voor een dans uitvoering!!

ik bleef maar denken aan mijn boodschappen en zei tegen het meisje dat me opgehaald had dat ik ze graag wilde halen, ze zei dat het buiten al aan de gang was (wat weet ik niet maar volgens mij iets lugubers) en ik moest in het magazijn blijven, vooral de spiegels die bij dat lugubere iets betrokken waren,waren belangrijk..je spiegelbeeld mocht niet door de spiegels gevangen worden want dat zou ik ook in de spiegel opgesloten zitten, ik wilde toch proberen om mijn boodschappen te halen en liep naar buiten samen met het elfachtige meisje, we renden maar opeens zag ze spiegels en we haasten ons (weer zonder boodschappen ) terug in het magazijn...

op het moment dat wij het magazijn binnen liepen keek de koningin van de elfen door de deur naar buiten en haar spiegelbeeld werd opgevangen door de spiegel en ik zag haar zo door de spiegel naar binnen gezogen worden

toen werd ik wakker....echt een aparte droom!!

kan dit wat betekenen
Delen:
Beschermengel
Beschermengel sep 4 '09


Ja een aparte droom! smileik heb helaas geen uitleg ...misschien andere?

Schrijf je ze ook op?....ik doe meestal de dromen die indruk maken ..opschrijven, zodat er later misschien een antwoord op komt, ik heb een echt dromenboek.. smile
Fatna
Fatna sep 4 '09
nou zulk soort indrukwekkende dromen kan ik vrij goed herinneren

ik herinner me nog dromen van toen ik een klein meisje was....juist omdat ze zo'n indruk hebben gemaakt moet het haast wel wat betekenen
Maris1976
Maris1976 sep 4 '09
Spannende droom zeg smile

Maar centraal stonden de spiegels? Misschien geconfronteerd worden met jezelf?Dat ze je meenam, misschien dat er een verandering aankomt?

Ik heb zelf ook enkele droomencyclopedieen, maar ik voel daar niks bij.

Apart dat zulke dromen van vroeger nog zo'n indruk maken he?
Beschermengel
Beschermengel sep 4 '09

Ja speciale dromen blijven hangen, maar toch vergeet je na een tijdje de kleine details en als je hem dan weer leest denk je oh ja !! dat was ik vergeten....dat heb ik tenmintste.. smile
Vandaar ik alles opschrijf en vooral de speciale dromen...die vaak een boodschap bevatten.
Fatna
Fatna sep 5 '09
niemand?
Maris1976
Maris1976 sep 5 '09
Jawel, ik heb gereageert of wilde je iets anders horen?
Fatna
Fatna sep 5 '09
ja je hebt een verklaring gegeven voor de spiegels, maar er zaten meerdere aparte dingen, gevoelens in de droom

dat van de spiegels had ik min of meer ook al zo geinterpreteerd
Maris1976
Maris1976 sep 5 '09
Die gevoelens waren die fijn? Of was je ongerust net wat je in die droom voelde?
Fatna
Fatna sep 5 '09
eigenlijk was ik wel wat ongerust maar ook weer niet heel erg overheersend...ik scheen de boodschappen erg belangrijk te vinden maar ik was daarentegen ook wel weer overweldigd door de mooie meisjes en de hele sprookjesachtige sfeer daarachter...
Maris1976
Maris1976 sep 5 '09
Denk je dat er een bepaalde boodschap in zit?

Ik heb hier wel een aantal dromenboeken, ik kan opzoeken aan de hand van de voor jou belangrijke onderwerpen uit jouw droom wat die betekenen? Als je wilt tenminste hoor smile
Fatna
Fatna sep 5 '09
nou ik heb specifieke vragen over wat die elfachtige meisjes betekenen, die sprookjesachtige ruimte waar ik was, die spiegel die die vrouw opzoog...
en waarom ik die boodschappen zo belangrijk vond

graag maris!
Maris1976
Maris1976 sep 5 '09
Ik tik eerst wat ik in boek 1 heb gevonden en daarna het zelfde maar dan van boek 2.

Boek 1

* Elf, sprookjesfiguur: Symboliseert goedaardige drijfveren en impulsen.

*Sprookjesfiguren: Ongekende delen uit het onderbewustzijn die helpen of kwaadaardig zijn.

*Spiegel :Symboliseert de weerspiegeling van de ziel.
Psychologisch: ziet de onbewuste kanten van de persoonlijkheid, confrontatie met zichzelf, zichzelf niet willen zien zoals men is, de werkelijkheid willen ontvluchten.
Zinnebeeld voor de ontdekking van een geheim in je leven.

*Koningin : Archetype van de moeder

*Winkel: Het ontwikkelen van de persoonlijke smaak en die willen etaleren en bevestigingen in de maatschappij.


Boek 2

*Spiegel:
1. Dromen over een spiegel wijst erop dat we ons bezorgd maken over ons zelfbeeld. We maken ons zorgen over wat anderen van ons vinden en hebben zelfonderzoek nodig om op de juiste manier te kunnen functioneren.
Mogelijk is er sprake van bezorgdheid over ouder worden of gezindheid.

2.In de spiegel kijken kan een teken zijn dat we achterom proberen te kijken zonder anderen te laten weten wat we doen. Mogelijk maken we ons zorgen over gedrag uit ons verleden.
Misschien dienen we ook na te denken over iets wat we hebben gedaan of gezegd. Als het beeld in de spiegel vervormd is, hebben we moeite onszelf te begrijpen. Als het beeld in de spiegel tegen ons spreekt, moeten we beter luisteren naar ons innerlijk zelf.

3. Een spiegel staat voor zelfrealisatie die wijsheid weerspiegelt. Als manier om onszelf op een dieper niveau te begrijpen, kunnen we in het ware leven een gesprek voeren tussen ons spiegelbeeld en onszelf. Dat kan leiden tot heel wat shockerende inzichten.

*Winkel: In dromen wijst een winkel op iets wat we willen hebben of waarvan we denken dat we het nodig hebbe. Als het een winkel is die we kennen, zijn we ons waarschijnlijk bewust van wat we van het leven willen. Als het een onbekende winkel is, dienen we misschien bij onszelf te rade gaan voor informatie. Een supermarkt zou erop wijzen dat we een keuze moeten maken.
Winkelen betekend dat we en redelijke prijs betalen voor de bevrediging van onze verlangens.

*Meisje: Als er een meisje, ongeacht de leeftijd, in onze dromen verschijnt, proberen we meestal contact te maken met onze meer gevoelige, onschuldige kant.

OKee Fatna, dit is wat ik met jouw woorden kon, jammergenoeg stonden er in boel 2 minder woorden, maar was het wel meer uitgebreid in uitleg.
Kun je er iets mee denk je?




Fatna
Fatna sep 6 '09
dank je wel voor de moeite maris

ik mocht juist NIET in de spiegels kijken....dat wil dus min of meer zeggen dat ik mezelf niet moet leren kennen

dit is wat ik eruit haal
admin
admin sep 6 '09
Ik denk dat de boodschappen staan voor bepaalde "oude overtuigingen" van jezelf, waarvoor je bang bent om ze kwijt te raken, ze zijn nog te belangrijk voor je.

Van de andere kant besef je dat er innerlijk een belangrijke verandering voor de deur staat; een verandering waarbij je je mooie "sprookjeskant" of wellicht je hoger zelf, beter gaat verkennen.

Voor je "oude zelf betekent dit echter een drama.. want de boodschappen zul je verliezen..

De mooie wereld van de elfen, je nieuwe zelf komt je al te hulp. Maar ik denk dat het nog te shokerend voor je zou zijn om je nieuwe leven of nieuwe zelf direct onder ogen te zien, en dat je daarom (nog) niet in de spiegel mocht kijken..

De elfenkoniging staat voor een hoger aspect van jezelf, zij is de spiegel in gezogen.. want ja, zij is en blijft een onderdeel van jouzelf.. (wat je nog niet onder ogen mocht zien)

misschien dat de droom dit betekende??
admin
admin sep 6 '09
wow.. wat een pracht uitleg Artemis!!
Fatna
Fatna sep 6 '09
jeetje dat is wel even een uitleg zeg artemis, wel heel mooi dank je wel

maris gaf me inderdaad de betekenissen van diverse aspecten maar daar zelf een uitleg van maken is niet mijn sterke kant..

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki