Ik ben het niet helemaal met je eens.. Dingen die je doet of zegt waar je niet blij van wordt kun je ook zelf zijn. Stel een vriendin diet je pijn en je zegt daar iets van dan wordt je daar niet blij van maar jij bent wel zelf diegene die het zegt..
Helaas ben ik dat niet met je eens, want je slaat iets over, namelijk dat het je pijn doet. Want iemand die volledig zichzelf is, kan alleen maar zichzelf pijn doen. Ieder ander die jou pijn doet, brengt jou verder af van jezelf. Want waarom geef jij een ander macht over jouw energie?
Dat je er iets van zegt en er niet blij van wordt betekend dat je goed moet nadenken waarom je datgene zegt wat je hebt gezegd en waarom je er niet blij van wordt. Als je dat namelijk doet, dan ga je zeker jezelf zijn omdat je het dan zo zegt of doet, dat je er wel blij van wordt.
Ook als je je zelf bent moet je weleens dingen doen waar je niet blij van wordt, dat hoort nou eenmaal bij dit aardse leven.
Dat ben ik alleen met je eens, als jij zelf degene bent die de dingen doet waar niet blij van wordt. Niemand heeft het recht om jou iets te laten doen waar je niet blij van wordt.
Waarom zouden ze dat recht wel hebben? Het is je eigen regeltje in je eigen hoofd die zegt: "Ik mag een ander niet kwetsen." Maar kijk eens wat voor beperking je jezelf hiermee oplegt. Je wordt er namelijk niet blij van.
Ik denk dat het jezelf zijn iets is dat je blij kunt zijn met jezelf.. Je niet inhoudt maar dat doet wat jij wil en als je dingen doet die minder leuk zijn je daar gewoon achter staat.
Maar minder leuk in wiens ogen? Ben jij verantwoordelijk voor het blije gevoel van een ander? Of ben je verantwoordelijk voor je eigen blije gevoel?
Als een ander niet blij wordt van wat jij doet, wie zijn verantwoordelijkheid is dit dan?
Jezelf zijn is denk ik zo wie zo lastig in een maatschappij waar mensen dingen van je verwachten. Dit zorgt ervoor dat je niet altijd kunt doen en laten wat je wilt.
Volgens mij ben jij de enige die bepaalt naar welke verwachtingen die luistert.
Waarom wil je je ophangen aan opgelegde verwachtingen?