Loading...
nl

Mijn eerste leven op deze aarde

admin
admin aug 31 '09
even off topic, maar mijn dochtertje zegt dat ze miljoenen jaren aan de hemel heeft gestaan, en dat dit pas haar eerste leven is. Is ze dan een oude ziel, of een spiksplinternieuwe ?
Delen:
Emuca
Emuca aug 31 '09
Dit is ook mijn eerste leven op aarde. Maar niet alle zielen gaan meteen na hun 'zielsgeboorte' naar de aarde.... smile
admin
admin aug 31 '09
wow dan ben jij als ik het goed zie net als haar een hele oude wijze ziel ! wink
Emuca
Emuca aug 31 '09
Ik ben waarschijnlijk een heel jonge. smile
JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 31 '09
Origineel bericht van: Artemis
even off topic, maar mijn dochtertje zegt dat ze miljoenen jaren aan de hemel heeft gestaan, en dat dit pas haar eerste leven is. Is ze dan een oude ziel, of een spiksplinternieuwe ?

Zij is een hele oude. Of eigenlijk is ze zonder ziel wink. Maar daar is niet iedereen het mee eens.

p.s. even maar een nieuw topic voor aangemaakt, omdat het wel een interessant onderwerp is.
Emuca
Emuca aug 31 '09
Maar NiMS, dan zou ze vroeger toch een ziel gehad hebben.. en dus meerdere levens?
admin
admin aug 31 '09
uhh kunnen we het wel even wat algemener houden, ik wil niet dat dit hele topic over mijn dochtertje gaat..

misschien over een ziel die de eerste keer op aarde is, maar blijkbaar daarvoor miljoenen jaren ook al bestond ?

zoeits?
JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 31 '09
Nee dat hoeft niet hoor. Als zij altijd al een entiteit zonder ziel is geweest zoals bijvoorbeeld een engel, dan kan het best zijn dat ze een manier heeft gevonden om te incarneren hier.

Zoals zij het omschrijft "miljoenen jaren aan de hemel gestaan" duidt dit op een een hemellichaam met bewustzijn die besloten heeft om op aarde te incarneren. Misschien wel omdat dit hemel lichaam aan het einde van haar leven was? Misschien was ze voordat ze incarneerde wel een supernova.
admin
admin aug 31 '09
Nims, leg uit..
admin
admin aug 31 '09
gewijzigd bericht
JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 31 '09
Wat wil je precies weten?
admin
admin aug 31 '09
nou iets meer over hemellichamen, supernovás, zielen, entiteiten en engelen ?
JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 31 '09
Ok een hemellichaam is eigenlijk alles wat in dit universum rondhangt. Een planeet, een zon, een meteoor of een gaswolk zijn allemaal hemellichamemen.

Supernova's zijn ontplofte sterren.

De ziel: http://www.merudi.net/cgi-bin/cl/index.pl?page=/nl/engelmens/3_3_de%20opbouw%20van%20de%20ziel.htm

Entiteiten: Energieën die een eigen identiteit hebben, maar meestal geen lichaam. Zo zijn wij mensen geen entiteiten, maar als we overlijden en als geest rondwandelen, zijn we een entiteit geworden. Maar ook engelen zijn weer entiteiten.

Engelen: De engel is een bijzondere entiteit. Deze is primair verantwoordelijk voor de verdere evolutie van de mensheid en zal proberen de mensheid hogerop te helpen. De engel mag alleen ingrijpen wanneer een ziel uit zichzelf niet verder op het evolutiepad komt.

-----

Wel heel kort en krachtig hoor, dus ik hoop dat het nog te volgen is. Waarschijnlijk ook niet volledig maar heb geprobeerd de kern te raken.
admin
admin sep 1 '09
haha ik doelde meer op de relatie onderling. Ik kan me het verhaal van mijn dochtertje heel goed voorstellen, ik had er alleen nog niet eerder van gehoord..Deze ontwikkeling van de ziel (of niet dan)lijkt me niet standaard, of zouden wij allemaal vroeger ster of supernova of zoiets geweest zijn ? Of is dit verhaal dan vooral van toepassing op "de sterrenkinderen""

AOD, jij zeg dat je waarschijnlijk een jonge ziel bent.. kun jij je nog iets herinneren over je periode na volgens jouw zeggen je zielsgeboorte, maar voor je incarnatie ?
Emuca
Emuca sep 1 '09
Ja... Maar dat is heel weinig helaas.
Maris1976
Maris1976 sep 1 '09
Mijn oudste zegt ook altijd dat hij een ster is geweest en dat als we er niet meer zijn we weer een ster zullen worden en we alles kunnen zijn wat we dan kunnen zijn.
admin
admin sep 1 '09
Ik ben ook een Ster.. de meesten zijn een ster.
We zijn het nog, ook al zijn we hier!
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 1 '09
Origineel bericht van: Artemis
Deze ontwikkeling van de ziel (of niet dan)lijkt me niet standaard, of zouden wij allemaal vroeger ster of supernova of zoiets geweest zijn ? Of is dit verhaal dan vooral van toepassing op "de sterrenkinderen""

Dit is inderdaad niet standaard. En ja inderdaad, waarom denk je dat ze sterrenkinderen heten?
pe51
pe51 okt 19 '09
Origineel bericht van: Artemis
even off topic, maar mijn dochtertje zegt dat ze miljoenen jaren aan de hemel heeft gestaan, en dat dit pas haar eerste leven is. Is ze dan een oude ziel, of een spiksplinternieuwe ?

'Aan de hemel staan' zeg je alleen van zon, maan, planeten en van sterren.
Het zal hier niet om zon, maan en planeten gaan, waarschijnlijk om een ster (in een van de ontwikkelingsstadia, supernova ed).

Een ster kun je zien als een symbool voor 'wat de mensheid leidt'. Sterren wezen zeelui vroeger bijv de weg, toen we nog geen kompas hadden.
Als je haar uitspraak zo symbolisch bekijkt, dan zou het er misschien om gaan dat ze de mensheid of mensen miljoenen jaren lang geleid heeft voordat ze geboren werd.
Dan is ze een 'ster' geweest in de overdrachtelijke zin van het woord. Dan is ze als een 'ster' geweest.

Zo heb je bijv ook de uitdrukking dat iemand 'het zonnetje in huis' is - dit speelt op een veel lager niveau natuurlijk.
Of de romantische constatering dat iemand 'de maan in haar ogen' heeft - (heb ik ergens in een gedicht gelezen, geloof ik).

Je zou haar bijv kunnen vragen of ze in die tijd de aarde geholpen heeft of mensen geholpen heeft.
Maar misschien weet ze dit niet, het kan dat ze deze waarheid alleen symbolisch te zien gekregen heeft.
pe51
pe51 okt 19 '09
Origineel bericht van: NiMS
Origineel bericht van: Artemis
even off topic, maar mijn dochtertje zegt dat ze miljoenen jaren aan de hemel heeft gestaan, en dat dit pas haar eerste leven is. Is ze dan een oude ziel, of een spiksplinternieuwe ?

Zij is een hele oude. Of eigenlijk is ze zonder ziel wink. Maar daar is niet iedereen het mee eens.

p.s. even maar een nieuw topic voor aangemaakt, omdat het wel een interessant onderwerp is.

Origineel bericht van: NiMS
Nee dat hoeft niet hoor. Als zij altijd al een entiteit zonder ziel is geweest zoals bijvoorbeeld een engel, dan kan het best zijn dat ze een manier heeft gevonden om te incarneren hier.


Een mens heeft (hogere) geest en een (dieper) gevoelsleven.
Met 'ziel' bedoelen we volgens mij het diepere gevoelsleven.
Denk bijv aan 'iemand op z'n ziel trappen', aan 'zielig', een 'een eenzame ziel', een 'zieleknijper' - allemaal woorden die met gevoel te maken hebben.

Ik begrijp de nieuwe tijd vooral op de astrologische manier:

De aardas maakt een soort van draaiende beweging (als een wiebelende tol). Door die beweging zien we iedere 2160 jaar een andere astrologische hoek van de kosmos.

De vorige was de astrologische hoek van Vissen. Het astrologisch tijdperk wat op 21 dec 2012 eindigt. De tijd van het Christendom en de Middeleeuwen, de tijd van het diepere voelen - de tijd van de ziel. Het sterrebeeld vissen valt onder het astrologische element Water. Dat staat voor [/i]gevoel[/i].

Het nieuwe tijdperk is dan het watermantijdperk, wat op 21 dec 2012 begint. Daarin staat niet het (diepere) voelen centraal, maar een (hoger) bewustzijn. Inzicht, begrip, hoger denken, weten, wetenschap, idealen van gelijkheid, vrijheid, enz. Waterman valt onder het astrologische element Lucht (lucht is hoger dan water, lucht staat voor weten, ideeën, inzichten, begrip, het denken, wetenschap enz).
We gaan in ons geestelijke leven als het ware 'omhoog' van het diepere voelen naar het hogere weten.
Dat is volgens mij ook wat met 'omhoog gaan' of 'ascensie' bedoeld wordt in het nieuwetijdsdenken.

De mensen die in de overgangstijd geboren worden hebben de astrologische kenmerken van deze overgang.
Net als de dieren, planten en gebeurtenissen in deze overgangstijd.
Het zijn wat we noemen de 'nieuwetijdskinderen'.

Van deze kinderen zeg je dan, dat hun geestelijke leven minder te karakteriseren is als 'ziel' dan als 'geest' of 'bewustzijn'.
Hun bewustzijn wordt op deze site dan ook met het type bewustzijn van engelen vergeleken. Engelen vallen onder het elemen Lucht, net als Waterman.
Dat het een hoog bewustzijn is, kun je ook zien aan de symbolische vleugels van een engelfiguur.

De ziel staat voor het diepere gevoelsleven. Dat hoort in wezen bij het geestelijke leven van de oude Vissentijd (de tijd van de middeleeuwen).
En het het hogere engelachtige bewustzijn staat als je het astrologisch ziet voor het hogere Watermanbewustzijn van de nieuwe tijd.

Dit is hoe ik de tegenstelling 'zielsmens - engelmens' beleef.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki