- herschrijf je verleden. Heb ik ook gedaan. Maak het mooi en goed, en vrolijk, en krachtig en spreek jezelf toe met diezelfde kracht. Het denken gaat daarin mee en dan schep je je eigen werkelijkheid.
- ohja en affirmatie's doen wonderen.
liefs,
Bellefleur
Lieve Bellefleur,
Hoe bedoel je...herschrijf je verleden...vervang je de nare dingen voor mooie dingen?? snap niet helemaal hoe je het bedoelt...ik ben niet blond hoor
wil het graag goed begrijpen want het spreekt mij erg aan...en zit ook met een verleden wat los moet komen.
En affirmatie's zijn ook al weer??
ja, ik leg het je graag even uit,
Allereerst, het verleden moet niet loskomen van JOU.. (zoals je schrijft), maar JIJ MAG loskomen van het verleden,
Loskomen in de zin van niet meer vasthouden.
Dat kan je doen door alles wat nog vast zit,te onderzoeken, het te begrijpen waarom het er was, te verwerken, te vergeven, enz, enz..(emotioneel, mentaal)
en de meerwaarde ervan te gaan inzien, en daardoor groei je.
Daardoor ga je ook bewust om met je verleden, en kan je het herschrijven.
Maar dat kan je pas echt wanneer je alles hebt verwerkt en vergeven.
als iemand , je slecht heeft behandelt en je hebt dit niet verwerkt, denk ik dat het in je hoofd (nog) niet te herschrijven is..
je kan het dan moeilijk zeggen : die persoon, heeft je in de gelegenheid gebracht , door zijn bepaald karakter om... jou door vallen en opstaan, sterk in je kracht te leren blijven , in je kern.
Dat kan je pas zeggen en zien en zo ook ervaren na vergeving, en begrip, en Liefde voor het geheel aan groeikansen, voor eenieder.
Maar in alle geval is dit wel een mooi voorbeeld van hoe je je verleden in jezelf herschrijft. het is dan een kracht geworden, en het geeft een zuiver licht aan jezelf, en aan je uitstraling.
En het is naar jouzelf toe enorm liefdevol wat je dan doet!
liefs,
Bellefleur