Loading...
nl

Nims Fotolezen

JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 31 '09
Origineel bericht van: Sweetammy
Origineel bericht van: NiMS
Ja ik ken wel boos teleurgesteld en vrolijk. Maar ze zijn bij mij altijd vrij vlak en niet uitbundig.

Maar deze punten die jij ervaart horen wel bij emoties of ze nou vlak zijn of uitbundig je hebt er een gevoel bij. Net zoals dat pijn in zekere zin een emotie is. Hoe verklaar je dat? Ik zeg zelf ook altijd dat ik geen emotie ken, mensen doen mij bijvoorbeeld niet veel, of ik kan in principe niet gekwetst worden. Maar aan de andere kant kan ik wel blij of verdrietig zijn. Dus in principe kennen wij beide dan wel emotie.

kus sweetammy

Klopt, wat jij hier zegt is precies wat ik ook heb. Ik ken dus wel emoties, en kan inderdaad ook blij en verdrietig zijn. Maar er zijn maar een paar mensen die mij echt zouden kunnen kwetsen wink. Ik weet niet of het dan komt door emoties, of eerder aan een zeer groot relativerings vermogen?
Sweetammy
Sweetammy aug 31 '09
Denk meer een groot relativerings vermogen. Emoties kennen we in principe wel. Zonder emotie kun je niet leven.
JulienMoorrees
Nee inderdaad. Kan me wel voorstellen dat anderen dit interpreteren als emotieloos. Want sommigen denken wel dat ik geen emoties heb.
Emuca
Emuca aug 31 '09
toevallig heeft dit topic ook nog een andere wending gekregen doordat het gelezen is door iemand waar ik niet helemaal op gerekend had wink.

Haha, dat vind ik wel verrassend bij jou NiMS! smile
admin
admin aug 31 '09
Mooi om lezen dit topic! En zal even m'n eigen kijk erop vertellen :
Emoties en gevoelens...Dat zijn twee verschillende energieën.
Emotie komt vanuit de buik, en gevoelens vanuit het hart.
Emotie is een opgestapelde energie, die niet natuurlijk naar buiten gevloeid is, en daardoor een zekere sterkte bezit, een kracht, en zelfs een overdrevenheid kan hebben,
Het kan nodig zijn voor een bepaalde groei-faze in iemands leven.

Als je geen emotie 'ervaart' - want emotie is een ervaring, zoals angst en boosheid, verdriet, uitbundige vreugde, ...- betekent dat je een faze in ontwikkeling voorbij bent. Tot zolang je emotie ervaart vind je het vanzelfsprekend, maar er komt een moment dat je het uitzuivert en loslaat en geen deel meer van je is.

Gevoelens, zijn energieën die vrij komen bij een open hart, bij hartelijkheid, en hartsaangelegenheden, zoals liefde, warmte, tederheid, verbazing,begrip, medeleven, zorgzaamheid, vredig gevoel, je neutraal opstellen, blijheid, openheid,

In die ontwikkeling naar het hart, schiet je van het ene in het andere, van de emotie naar het gevoel en op en neer.. tot je jezelf ervan bevrijdt.

Ook bij een open hart, kan je dus tijdens die ontwikkeling gekwetst worden, of teleurgesteld zijn, teneergedrukt, of vrolijk en verliefd zijn ...dat zijn de 'gevoelens die er dan zijn.
Blokkeer je die,wordt het opgestapeld in de hartstreek en krijg je er steken en pijnen.
Je bent dan verwijdert van je hart. Dit kan emotie geven..

NiMs gaat zichzelf niet voorbij, en daarom blijft ie zichzelf, in zijn hart en dat is Liefde..dat is liefde voor het Zelf!

liefs
Bellefleur

Fatna
Fatna aug 31 '09
wat is TZ waar velen het over hebben??
JulienMoorrees
TZ is de afkorting voor tweelingziel
JulienMoorrees
Origineel bericht van: Angel of Death
toevallig heeft dit topic ook nog een andere wending gekregen doordat het gelezen is door iemand waar ik niet helemaal op gerekend had wink.

Haha, dat vind ik wel verrassend bij jou NiMS! smile
Ik zei toch dat ik het helemaal had losgelaten winken dan kunnen er verrassende dingen gebeuren smile.
JulienMoorrees
Origineel bericht van: Bellefleur

Emoties en gevoelens...Dat zijn twee verschillende energieën.
Emotie komt vanuit de buik, en gevoelens vanuit het hart.
Emotie is een opgestapelde energie, die niet natuurlijk naar buiten gevloeid is, en daardoor een zekere sterkte bezit, een kracht, en zelfs een overdrevenheid kan hebben,
Het kan nodig zijn voor een bepaalde groei-faze in iemands leven.

Als je geen emotie 'ervaart' - want emotie is een ervaring, zoals angst en boosheid, verdriet, uitbundige vreugde, ...- betekent dat je een faze in ontwikkeling voorbij bent. Tot zolang je emotie ervaart vind je het vanzelfsprekend, maar er komt een moment dat je het uitzuivert en loslaat en geen deel meer van je is.

Gevoelens, zijn energieën die vrij komen bij een open hart, bij hartelijkheid, en hartsaangelegenheden, zoals liefde, warmte, tederheid, verbazing,begrip, medeleven, zorgzaamheid, vredig gevoel, je neutraal opstellen, blijheid, openheid,

In die ontwikkeling naar het hart, schiet je van het ene in het andere, van de emotie naar het gevoel en op en neer.. tot je jezelf ervan bevrijdt.

Dit vind ik wel heel mooi dat je dit schrijft en verklaard voor mij ook waarom mijn buik erg aan het opspelen was. Blijkbaar zijn er omtrent dit onderwerp een heleboel emoties die ik opspaar en wegduw en die ik niet vrij laat vloeien. Deze hebben nu een andere weg gevonden om te stromen. De oplossing zou dus zijn om de emoties met mijn hart te gaan voelen, want ze zijn er toch wel. Bedankt voor dit inzicht smile.
Fatna
Fatna aug 31 '09
TZ is de afkorting voor tweelingziel

weet jij wie jou tz is??

eek

bijzonder
JulienMoorrees
Ja dat weet ik heel goed, en zij weet ook wie ik ben.
admin
admin aug 31 '09
Bellefleur, bedankt voor je inzicht!! Ook weer iets om te onthouden en vaak nog eens te lezen!! wink

Liefs,
M
spirit
spirit aug 31 '09
Wat wil jij nog van mij weten?
je hebt al zoveel gehoord op dit forum, er is al zoveel over je verteld
Als ik nu naar jou foto kijk moet ik glimlachen.Ik heb het idee dat jij het heerlijk vindt om mensen te provorceren.
Je lokt ze uit hun tent door de dingen die je zegt.

Maar wie is er in jou omgeving erg moe en heeft last van slechte ogen.(wacht het is niet letterlijk bedoeld het gaat om dingen niet goed zien, maar niet door slecht zicht)
Ik ga knijpen met mijn ogen en ik zie het nu niet meer zo duidelijk.
Er wordt veel gepiekerd op het moment.
Om verder te kunnen zul je het los moeten laten bekijk het eens op en andere manier.(dat is het slechte zicht)

Er is een vrouw bij je die in leven erg last had van haar keel ze had het ook benauwd.
Sprak met een zware stem kun je haar plaatsen.Maar ze wil zo graag praten, maar het kost haar te veel energie.
Ik hoor het wel.
Veel liefs Spirit
JulienMoorrees
Origineel bericht van: spirit
Wat wil jij nog van mij weten?
je hebt al zoveel gehoord op dit forum, er is al zoveel over je verteld

Ja dat klopt, maar ik ben blij dat je het toch wilt proberen.

Als ik nu naar jou foto kijk moet ik glimlachen.Ik heb het idee dat jij het heerlijk vindt om mensen te provorceren.
Je lokt ze uit hun tent door de dingen die je zegt.

Dat klopt wel ja. Ik ben iemand die graag anderen op de kast jaagt.

Maar wie is er in jou omgeving erg moe en heeft last van slechte ogen.(wacht het is niet letterlijk bedoeld het gaat om dingen niet goed zien, maar niet door slecht zicht)
Ik ga knijpen met mijn ogen en ik zie het nu niet meer zo duidelijk.

Niet in mijn directe omgeving, maar er komt wel iemand in mijn gedachten ja.

Er wordt veel gepiekerd op het moment.
Om verder te kunnen zul je het los moeten laten bekijk het eens op en andere manier.(dat is het slechte zicht)

Dat wist ik al. Vandaag toevallig een hele tijd met mijn natuurarts over gesproken en heeft vooral met verantwoordelijkheidsgevoel te maken. Ik voel me voor sommige personen nog iets teveel verantwoordelijk.

Er is een vrouw bij je die in leven erg last had van haar keel ze had het ook benauwd.
Sprak met een zware stem kun je haar plaatsen.Maar ze wil zo graag praten, maar het kost haar te veel energie.
Ik hoor het wel.

Is dit een overleden iemand of een levend iemand?

Veel liefs Spirit

Erg bedankt voor je lezing! Heel erg goed gedaan.
spirit
spirit aug 31 '09
Even een antwoord op je vraag het is een overleden iemand.Je stond wel dicht bij haar krijg ik het idee.
JulienMoorrees
Ik zat aan mijn oma te denken, maar die had geen zware stem of last van haar keel. Ook heeft ze het nu niet zwaar en is een engel geworden, dus het zou dan iemand anders moeten zijn. Heb je misschien iets meer details? Als je even op mij afstemt, zal ik je helpen met het sturen van wat energie. Dan zal het wel makkelijker worden voor ons allen.
spirit
spirit aug 31 '09
Ha ha ik kom er vanavond op terug.
JulienMoorrees
Ok, laat maar weten wanneer je er klaar voor bent wink.
spirit
spirit aug 31 '09
Nou maar hopen dat het gaat.
Wat ik doorkreeg is erg schrapen met mijn keel en het praten ging moeilijk terwijl deze persoon dat graag deed in leven.
Ik moet aan je vaders kant zijn.Ze was klein en stevig en ze had een schort aan die je als jurk droeg en van voren kon dicht knopen van boven tot onder.
Ze was een pittige vrouw, maar op de een of andere manier werd haar mond gesnoerd zo moet ik het zeggen.

Misschien kun je het navragen??
Liefs Spirit
JulienMoorrees
Ik denk dat het de zus van mijn oma moet zijn. Ik weet alleen dat ze haar altijd oma truitje noemde. Maar toen was ik 3 jaar ofzo, dus kan me weinig van haar herinneren. Maar die moet het wel zijn denk ik.

Enig idee wat ze wil zeggen? Ik zal wat energie erop richten, dus dan zal je wat verder moeten kunnen komen.
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420