Loading...
nl

Foto van Marjan

admin
admin aug 29 '09
Hallo allemaal smile

Het is een tijdje geleden dat ik zelf aktief ben geweest op het fotoforum. Wil ik weer gaan oppakken, want mijn gave wil ik delen met het lezen van foto's o.a.

Maar het is al even geleden dat ik mijn eigen foto heb laten lezen. Ik heb veel meegemaakt in de tussentijd, ben erg benieuwd...

Liefs,
Marjan
Delen:
susie14
susie14 aug 29 '09
Hallo Marjan,

Zet even neer wat mijn gevoel is bij je foto en wat in mij op komt.
Ik zit niet altijd bij de waarheid, maar het schrijf het gewoon op...als oefening

Doortastend iemand, groot gevoel voor rechtvaardigheid.
Gezelligheidsdier....in de vorm lekker gezellig bakkie koffie.
Altijd voor iedereen klaar staan...waar wel es misbruik van wordt gemaakt. Wie staat er voor jou klaar??? als er wat is?

Ik voel problemen in de werksfeer, alsof je je baan bent kwijt gerakt. Plots aan de kant geschoven terwijl je erg goed bent in je werk.
En iets met een verhuizing, misschien kinderne die uit huis zijn gegaan. Met alle zorgen erbij...

Buitenluchtliefhebster...wandelaarster. Liever te voet of met de fiets dan met de auto.
Zou me niet eens verbazen als geen auto hebt.
Straight to the point.

Relatie...daar voel ik nix bij.Als of er geen partner is in je leven op dit moment.

Heb even mijn best gedaan.

groet Sies
Islandlady
Islandlady aug 29 '09
Nou daar komt ie dan voor mij de eerste keer dat ik het op het forum zet!

Lieve Mar,

Al ken ik je natuurlijk best wel redelijk goed smiletoch probeer ik het even.

* Je mond lacht wel maar niet van harte. Blij er uit zien voor de buitenwereld.
* In je ogen zie ik enorme pijn. Je hebt de pijn van Ron ook bij je!
* Het lijkt wel of je er niet helemaal bij bent met je gedachten. Je kijkt weg. Niet bewust. Alsof je wilt zeggen het hoeft even niet meer voor mij deze pijnen en het gedoe.
* Mijn nek gaat zeer doen. Vastzittende emoties krijg ik door?
* Vertrouwen heb je wel.
En lieve schat ik heb sterk het gevoel dat de acceptatie best wel snel komt. Het is een gevoel wat ik nu krijg.
Je bent er altijd voor anderen maar je moet nu ook even aan jezelf denken. (Gosh waar heb ik dat eerder gehoord).
Ook jij moet verder en voor jezelf kiezen en dat kan zonder de rest die je liefhebt te laten vallen.

Ben erg benieuwd naar je reactie.

Knuf
admin
admin aug 29 '09
Hoi Sies wink
Ik vind het al superlief dat je de moeite hebt genomen mijn foto te lezen blush
Ik zal je hier tussendoor antwoord geven ...

Doortastend iemand, groot gevoel voor rechtvaardigheid. Ja dat klopt zeker! Gezelligheidsdier....in de vorm lekker gezellig bakkie koffie. hahaha vast wel, ik lust wel koffie! Alleen ben ik niet zo'n type dat overal gaat koffie drinken hoor, lekker thuis bij mezelf en mijn gezin blush Altijd voor iedereen klaar staan...waar wel es misbruik van wordt gemaakt. ja dat klopt wel, misbruik weet ik niet, maar ik sta wel heel snel voor anderen klaar. Wie staat er voor jou klaar??? als er wat is? gelukkig heb ik een heel fijn gezin waar ik zeker opgevangen wordt, als het nodig is, en heb ik een paar lieve vriendinnen die er voor mij zijn als het nodig is!!
Ik voel problemen in de werksfeer, alsof je je baan bent kwijt gerakt. Plots aan de kant geschoven terwijl je erg goed bent in je werk. ik heb me/cvs en dat belemmert me op het werk en ik weet niet of ik hetzelfde werk kan blijven doen in de toekomst
En iets met een verhuizing, misschien kinderne die uit huis zijn gegaan. Met alle zorgen erbij... we hebben sterk lopen denken aan het uit huis plaatsen van mijn jongste zoon, maar hebben besloten dat toch niet te willen, misschien heeft dat er mee te maken?
Buitenluchtliefhebster...wandelaarster. Liever te voet of met de fiets dan met de auto. hmmmm, nee, ik ga toch liever met de auto ... hahaha, hoewel ik wel veel van de natuur hou en er graag wandelingen maak als het mogelijk is.
Zou me niet eens verbazen als geen auto hebt.
Straight to the point.

Relatie...daar voel ik nix bij.Als of er geen partner is in je leven op dit moment.
dat klopt niet, ik heb een hele lieve partner......

Bedankt voor het lezen!!!

Liefs,
Marjan
admin
admin aug 29 '09
Quote:
* Je mond lacht wel maar niet van harte. Blij er uit zien voor de buitenwereld.

Ja, dat klopt wel. Ik heb veel zorgen (gehad) en op dit moment veel pijn en last van mijn me/cvs. Dat zal je best van mijn gezicht af kunnen lezen ... blush

Quote:
* In je ogen zie ik enorme pijn. Je hebt de pijn van Ron ook bij je!

Ja, ik maak me veel zorgen over Ron. Hij heeft zoveel te dragen momenteel, probeer dat samen met hem te dragen ... Hij is toch hart/vaatpatiënt dus probeer ik het altijd lichter te maken voor hem... Ik wil hem nog niet kwijt!!!!

Quote:
* Het lijkt wel of je er niet helemaal bij bent met je gedachten. Je kijkt weg. Niet bewust. Alsof je wilt zeggen het hoeft even niet meer voor mij deze pijnen en het gedoe.

Mijn gedachten dwalen vaak af en ik heb er soms wel even genoeg van allemaal. Heb een druk gezin op dit moment en dat nekt me wel eens, sommige dagen zijn zo gevuld van het gezin, dat ik er wel eens tussendoor schiet zeg maar. Hoop dat je die uitdrukking snapt?

Quote:
* Mijn nek gaat zeer doen. Vastzittende emoties krijg ik door?

Zegt me niks eigenlijk, maar ik ben wel een binnenvetter soms.

Quote:
* Vertrouwen heb je wel.

Ja, in mijn partner, de kinderen en mijn vriendinnen. Het werk is momenteel een beetje een struikelblok, maar ik hoop daar donderdag met de bedrijfsarts ook een goede uitweg in te vinden. Vertrouwen moet ik wel hebben dat ze me evengoed willen houden, als ik bijvoorbeeld alleen nog maar de planning zou kunnen doen... Duimen maar!!

Lieve B, bedankt voor je eerste lezing op het forum, was vereerd dat je mij wilde lezen.

Ik zal mijn best doen dit weekend je lief te lezen laugh... Het is jammer dat hij hier niet mag staan he, er zijn zoveel goede lezers hier! Ik doe mijn best.

Liefs,
Marjan
Islandlady
Islandlady aug 29 '09
Hoi lieve Mar,

Wow dat geeft de burger moed om het zo maar te zeggen dat ik het toch goed lees/zie. Geeft weer bergen zelfvertrouwen.

De bedrijfsarts komt wel goed a.s. donderdag. Wat is het eigenlijk een rare opmerking steeds komt wel goed smile.
Gelukkig dat je geen pijn in je nek hebt maar binnenvetter. Loslaten.. hoewel dat makkelijker gezegd is dan gedaan.

Dank je wel!
Liefs
B
susie14
susie14 aug 29 '09
Dankjewel Marjan voor je reactie! Ik oefen graag en vind het fijn dat er hier zo lief wordt gereageerd!

thanx!
taro
taro aug 30 '09
Hoi Marjan,

Ik wil het graag proberen.
Krijg het gevoel dat je je alleen voelt.
Je wilt graag meer mensen om je heen...en als er iemand is dan staat je mond niet stil.
Je praat dan honderduit...die ander kan er bijna niet tussen komen.
Ben je op zoek naar een levenspartner...een zielenmaatje.
iemand die je met 1 woord begrijpt...klopt het dat je je een beetje een outsider voelt.
je wilt graag mensen om je heen die op jouw golflengte zitten.
je voelt je bij andere niet echt begrepen.
Vaak gekwetst door vrienden.
Je hebt het heel moeilijk gehad en nog weet je niet echt hoe je je zelf moet neerzetten.
Laat het los...zoek niet te veel moet ik zeggen.
Het komt dan vanzelf op je pad.
Je bent nu teveel bezig met de toekomst...ga meer in het nu leven.
Je bent een mooie, eerlijk en betrouwbaar mens...mensen zien dat vanzelf wel.
doe er niet teveel moeite voor...want dan raak je teveel energie kwijt.
alles wat er gebeurt is...laat het los...heel makkelijk gezegd...ha ha.
Maar o zo moeilijk.
begin een nieuwe fase...stap er zorgeloos in en dan zul je zien dat je een mooie en rustige toekomst te gemoet gaat.
je zult dan innerlijke rust ervaren en tevreden zijn met wat je hebt.

Hoor graag van je of je er iets mee kunt.

Liefs...
admin
admin aug 30 '09
Lieve Tarootje,

Ik zal je lezing eens proberen te beantwoorden...

Quote:
Krijg het gevoel dat je je alleen voelt.
Je wilt graag meer mensen om je heen...en als er iemand is dan staat je mond niet stil.
Je praat dan honderduit...die ander kan er bijna niet tussen komen.

Nee, ik voel me niet alleen, ik ben graag alleen. Vroeger al, weinig om me heen, dan voel ik me het beste blush
En veel praten kan ik wel als het moet, op mijn werk bijvoorbeeld en heel af en toe thuis smile

Quote:
Ben je op zoek naar een levenspartner...een zielenmaatje.

Mijn levenspartner heb ik in 2001 teruggevonden ... (ken hem al sinds 1987) en een zielenmaatje heb ik ook in hem gevonden en ik ben zo rijk ... ik heb in een vriendin een zielenmaatje, ook die begrijpt me altijd eigenlijk blush

Quote:
iemand die je met 1 woord begrijpt...klopt het dat je je een beetje een outsider voelt.
je wilt graag mensen om je heen die op jouw golflengte zitten.
je voelt je bij andere niet echt begrepen.
Vaak gekwetst door vrienden.
Je hebt het heel moeilijk gehad en nog weet je niet echt hoe je je zelf moet neerzetten.

Uhm...ik denk dat dit te maken heeft met mijn beperking. Daar krijg ik niet altijd begrip. Maar iedereen doet zijn/haar best hoor. Ik zoek heel soms wel lotgenoten op, gewoon om even mijn verhaal/vraag kwijt te kunnen. Maar meestal gaat het prima alleen. Op mijn werk ook, doet iedereen zijn/haar best het te begrijpen, maar ook daar krijg ik wel onbegrip.
Ik heb nu voor mijn werk een plan, ga ik donderdag voorleggen aan de bedrijfsarts, en dan hoop ik dat ik daar aansluiting vind ervoor. Het is heel belangrijk voor me.
En gekwetst? Ja, ben door één vriendin heel erg gekwetst, maar ik begreep haar ook heel goed, en mijn geduld heeft me geen windeieren gelegd. Gelukkig ...

Quote:
Laat het los...zoek niet te veel moet ik zeggen.
Het komt dan vanzelf op je pad.
Je bent nu teveel bezig met de toekomst...ga meer in het nu leven.
Je bent een mooie, eerlijk en betrouwbaar mens...mensen zien dat vanzelf wel.
doe er niet teveel moeite voor...want dan raak je teveel energie kwijt.
alles wat er gebeurt is...laat het los...heel makkelijk gezegd...ha ha.
Maar o zo moeilijk.

Heel moeilijk, maar zo lief je woorden, ze geven me een booster om in mezelf te blijven geloven!!!

Quote:
begin een nieuwe fase...stap er zorgeloos in en dan zul je zien dat je een mooie en rustige toekomst te gemoet gaat.
je zult dan innerlijke rust ervaren en tevreden zijn met wat je hebt.

Hmmm....lijkt wel alsof misschien dan toch mijn plan goed zou zijn? Een nieuwe fase, inderdaad....owwww, duim voor me!!!

Lieve Tarootje, bedankt voor je lezing!!! Je zat er niet ver naast he!!!

Liefs,
Marjan
admin
admin aug 30 '09
oeps, ik had dit topic niet gezien, dus lees ik je even NU..lieve Marjan.

Dat blauwe dat je aanhebt,lijkt wel op een schort, van een chirurg of dokter ,
en die energie voel ik bij je.. van zorgen, en verzorgen, en verzorgd willen worden,
van onderzoeken, en onderzocht worden, van opereren(figuurlijk gezien)
niet zozeer op lichamelijk terein, maar op het gebied van het leven zelf, levenservaringen, en lessen..
ups en downs, en diepe tranformaties en uitzuiveringen, loslatingsprocessen, en ga zo maar door...
Je bent moe, en je wil dat niet altijd toegeven.
Het is geestelijk moeheid, het lijkt alsof je alweer recht moet, uit die zetel, terwijl je net zit.
Want er zijn nog die wachten die je hulp nodig hebben, zo lijk je uit te stralen.
Relax, lieverd, geef eens wat meer innerlijke verantwoordelijkheidsgevoel af aan derden, die eveneens evengoed de zaken kunnen regelen.
Vertrouw op hen, zoals zij op jou vertrouwen.
Ik zie je echt letterlijk 10 dingen tergelijk doen. En alle 10 evengoed, maar het is te veel..
Je mag je rollen die je ' moèt' vervullen, bij momenten vele sneller aan de haak hangen,
en kiezen voor een portie heerlijk Marjan zijn, met een glaasje en een muziekje en echt dingen die bij jouw horen,
en dan komt er rust, als ik me daarop focus, en dat betekent dat je daar inderdaad aan toe bent, en ook gaat toepassen..
Je mag ontvangen, het is het moment om je vrouwelijke kant meer aan bod te laten komen,
dat betekent dat je open mag staan voor datgene wat men jou zal schenken en geven, laat maar toe... je bent er aan toe grin
liefs van me.

Bellefleur
admin
admin aug 30 '09
Quote:
oeps, ik had dit topic niet gezien, dus lees ik je even NU..lieve Marjan.

Hey lieve Bellefleur,
Het geeft niet hoor blushsoms gaan anderen voor en dat is niet erg!!! Ik val vanzelf op als het nodig is en de tijd daar is, zoals nu,,, voor jou wink

Quote:
Dat blauwe dat je aanhebt,lijkt wel op een schort, van een chirurg of dokter ,
en die energie voel ik bij je.. van zorgen, en verzorgen, en verzorgd willen worden,

Werk in de zorg, daar ben ik heel erg mee bezig (zie mijn antwoord op de lezing van Tarootje) ... en verzorgd willen worden, ja, dat denk ik wel blushkom er later in je lezing op terug.

Quote:
van onderzoeken, en onderzocht worden, van opereren(figuurlijk gezien)
niet zozeer op lichamelijk terein, maar op het gebied van het leven zelf, levenservaringen, en lessen..
ups en downs, en diepe tranformaties en uitzuiveringen, loslatingsprocessen, en ga zo maar door...

Ja,,, onbewust. Maar ook bewust. Heb nu ook Kundalini Reiki gedaan, tweede graad, en dat geeft ook zoveel terug!! Zo geweldig, ik kan daar van genieten .... het gaat als een rollercoaster soms !!!

Quote:
Je bent moe, en je wil dat niet altijd toegeven.
Het is geestelijk moeheid, het lijkt alsof je alweer recht moet, uit die zetel, terwijl je net zit.
Want er zijn nog die wachten die je hulp nodig hebben, zo lijk je uit te stralen.

Ja, dat gevoel herken ik maar al te goed!! Zo moe ... en ik wil het niet toegeven, accepteren. Ik weet dat ik mezelf beter zou voelen als ik meer accepteer wie ik nu ben, hoe ik nu ben en dat ook mijn beperking bij me hoort. Maar dat is zó moeilijk!!!! confused

Quote:
Relax, lieverd, geef eens wat meer innerlijke verantwoordelijkheidsgevoel af aan derden, die eveneens evengoed de zaken kunnen regelen.
Vertrouw op hen, zoals zij op jou vertrouwen.
Ik zie je echt letterlijk 10 dingen tergelijk doen. En alle 10 evengoed, maar het is te veel..
Je mag je rollen die je ' moèt' vervullen, bij momenten vele sneller aan de haak hangen,
en kiezen voor een portie heerlijk Marjan zijn, met een glaasje en een muziekje en echt dingen die bij jouw horen,
en dan komt er rust, als ik me daarop focus, en dat betekent dat je daar inderdaad aan toe bent, en ook gaat toepassen..
Je mag ontvangen, het is het moment om je vrouwelijke kant meer aan bod te laten komen,
dat betekent dat je open mag staan voor datgene wat men jou zal schenken en geven, laat maar toe... je bent er aan toe

Dit stukje zal ik héél vaak lezen, ik denk dat het me gaat helpen om te leven zoals ik inderdaad nu wil .... ik ben er aan toe! .... dat klopt. Alles klopt, alleen is het zo goed als ik het vaak terug kan lezen!!! Het komt elke dag terug, lieve Bellefleur, jij ook heel veel liefs en bedankt voor je lezing!!!

Liefs,
mij
liefs van me.

Bellefleur
admin
admin aug 30 '09
Hoi Mar,

Een wijsheid, een eigenwijsheid wat er in je zit. Je hebt vertrouwen in jezelf en de mensen die je na aan het hart liggen. Je weet wat je wilt en hoe je het gaat aanpakken. In vergelijking met eerst laat je dingen veel sneller los, je weet namelijk dat het gaat zoals het komt. Moeheid, dat wel, maar het is stukken beter. Er is, en je neemt de opening die er komt om meer tijd voor jezelf te nemen. Dat helpt je verder naar jezelf. Je helpt je lichaam, jouzelf en de mensen om je heen hiermee. Denk eens erover na wat je vroeger graag deed. Misschien kun je zoiets als dat weer oppakken. Standvastigheid is voor jou belangrijk. In je doen en laten. Trek grenzen voor jezelf!

Groetjes,
Bart
admin
admin aug 30 '09
Lieve Bart smilejou heb ik gemist, wat lief dat je de tijd neemt voor mij blush

Quote:
Een wijsheid, een eigenwijsheid wat er in je zit. Je hebt vertrouwen in jezelf en de mensen die je na aan het hart liggen.

Helemaal waar! Ik heb vertrouwen in mezelf en mijn dierbaren.

Quote:
Je weet wat je wilt en hoe je het gaat aanpakken. In vergelijking met eerst laat je dingen veel sneller los, je weet namelijk dat het gaat zoals het komt.

Helemaal waar! Loslaten is mijn motto, niet de problemen van anderen bij mij houden. Alleen als IK dat wil, anders niet. Ik hou alleen de problemen bij me die ik denk te kunnen helpen, dierbaren die me vragen om hulp, help ik en gebruik daarbij mijn Reiki....de universele, de Dolfijn Reiki of de Kundalini Reiki, daardoor kan ik het ook dragen zeg maar. Dat voelt goed. Het gaat zoals het komt!!!

Quote:
Moeheid, dat wel, maar het is stukken beter. Er is, en je neemt de opening die er komt om meer tijd voor jezelf te nemen. Dat helpt je verder naar jezelf. Je helpt je lichaam, jouzelf en de mensen om je heen hiermee.

Moeheid is beter door de goede begeleiding vanuit het vermoeidheidscentrum in Lelystad, merk alleen, lieve Bart, dat mijn werk niet meer lukt zoals het ging vroeger. En dat frustreert me. Ik wil zo graag, maar mijn lichaam kan niet. blush

Quote:
Denk eens erover na wat je vroeger graag deed. Misschien kun je zoiets als dat weer oppakken.

Daar zal ik dan héél goed over moeten nadenken, want het enige wat ik nu bedenk, is het terugtrekken op mijn kamer, ik in mijn eigen wereld ... dat was mijn leven en dat was heerlijk .... Mezelf dus misschien meer terugtrekken in dit gezin. Uit dit gezin misschien!! Niet dat ik weg ga, maar zoals vandaag,
ik - mezelf - mijn laptop - en muziek op mijn oren die ik graag luister, zodat ik even de geluiden van het gezin niet hoor blushIs dat vreemd????

Quote:
Standvastigheid is voor jou belangrijk. In je doen en laten. Trek grenzen voor jezelf!

Dat zal ik zeker niet ongemoeid laten, lieve Bart, dit is wat ik zoek voor mezelf, mijn grenzen!! En inderdaad standvastigheid, ik hoop dat donderdag weer te kunnen hebben.

Dank je wel voor je lezing, ik was sowieso blij even wat van jou naar mij toe te horen!!! Ja, dat miste ik op het forum!! Dank je wel.

Liefs,
mij

Groetjes,
Bart
admin
admin aug 30 '09
Hey lieve Mar, dank je wel voor je uitleg en je bericht, doet me goed ! Ben inderdaad (te) weinig op het forum geweest en heb niet zo veel van me laten horen! Dat gaat natuurlijk veranderen ! Zeg, kop op en op naar donderdag !! Neem lekker die ruimte voor jezelf.

Dikke knuffel Mar !
Bart

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske