Loading...
nl

Laura Dekkers..

Islandlady
Islandlady aug 28 '09
Ben het wel met Marjan eens dat het niet zo moet zijn dat als een kind op wereldreis wil dat het ook zo maar kan gaan.
Fatna
Fatna aug 28 '09
kinderen mogen pas stemmen vanaf hun 18e, mogen pas gaan autorijden vanaf hun 18e, mogen pas trouwen vanaf hun 18e

waarom zou dit jonge meisje dan al zo'n gevaarlijke reis mogen maken van wie dan ook

vindt het een absurd idee van het kind en iedereen die haar erin steunt, daarnaast hebben pubers nogal vaak impulsieve grillen, moet je daar dan maar altijd in meegaan als ouder......hell no!!
admin
admin aug 28 '09
Quote:
Wat we op school leren is daar echt maar een heel zwak menselijk aftreksel van.


En dat is een aftreksel, omdat kinderen nog niet meer aankunnen!! Ik blijf erbij dat het leven in stappen geleerd moet worden, en school is daar een wezenlijk onderdeel van.

Quote:
Heb begrepen dat de Nederlandse Authoriteiten haar geen toestemming hebben gegeven.


En dat is maar goed ook. Ze staat nu OTS, en ze gaan eerst maar eens goed uitzoeken hoever zij dan wel niet is in het doorzien en aankunnen van gevaren....


Liefs,
Marjan
admin
admin aug 28 '09
Origineel bericht van: Fatna
kinderen mogen pas stemmen vanaf hun 18e, mogen pas gaan autorijden vanaf hun 18e, mogen pas trouwen vanaf hun 18e

waarom zou dit jonge meisje dan al zo'n gevaarlijke reis mogen maken van wie dan ook

vindt het een absurd idee van het kind en iedereen die haar erin steunt, daarnaast hebben pubers nogal vaak impulsieve grillen, moet je daar dan maar altijd in meegaan als ouder......hell no!!



Inderdaad!!!! Helemaal gelijk, Fatna ...

Liefs,
Marjan
admin
admin aug 28 '09
M'n vraag was...


Wat waren je plannen, toen je 13 a 14 jaar was? Waar was je op die leeftijd mee bezig?
Fatna
Fatna aug 28 '09
hmm ik was te druk bezig met school, vriendinnetjes, en hoe ik eruit zag etc.....echte puber zaken
admin
admin aug 28 '09
Daar had ik al op geantwoord, lieve Bellefleur:

Quote:
Wat ik op die leeftijd deed?? Ik speelde nog met playmobil en was zeer verlegen en op mezelf.


Liefs,
Marjan
Islandlady
Islandlady aug 28 '09
Origineel bericht van: Larapinta
Origineel bericht van: Fatna
kinderen mogen pas stemmen vanaf hun 18e, mogen pas gaan autorijden vanaf hun 18e, mogen pas trouwen vanaf hun 18e

waarom zou dit jonge meisje dan al zo'n gevaarlijke reis mogen maken van wie dan ook

vindt het een absurd idee van het kind en iedereen die haar erin steunt, daarnaast hebben pubers nogal vaak impulsieve grillen, moet je daar dan maar altijd in meegaan als ouder......hell no!!




Inderdaad!!!! Helemaal gelijk, Fatna ...

Liefs,
Marjan


Gevaarlijk is het zeker. Kijk maar naar de Volvo Ocean Race van een aantal jaar geleden. Hans sloeg zomaar overboord en weg was hij. En zo kan ik nog wel een aantal staaltje vertellen smileHet is goed zo. Als ze 18 is en ze wil nog steeds kan ze gaan.
Heidelroos
Heidelroos aug 28 '09
Origineel bericht van: Beschermengel
Quote:
Joh, meiden van 13 / 14 krijgen in Afrika kinderen en in de oertijd wist men ook al niet beter.. Mensen zijn dan werkelijk in staat om voor zichzelf te zorgen omdat men dan geslachtsrijp wordt op die leeftijd.. en geslachtsrijpheid betekent een kind kunnen krijgen (oh jah? ja!!) dus als je een kind kunt krijgen is je geest en lichaam voldoende ontwikkeld om voor zichzelf én het kind te zorgen?



Daar geloof ik niets van.. dat als je een kind krijgt op die leeftijd, dat dan je geest en lichaam voldoende is ontwikkeld om voor jezelf en het kind te zorgen....
Misschien in de oertijd maar daar leven we nu niet in en ook niet in Afrika smile

Maar ja dat is mijn visie.. smile


Je vergat dit te quoten wink
Daardoor de huidige maatschappelijke en culturistische vorming hebben veroorzaakt dat een kind op die leeftijd nog helemaal niet volwassen genoeg is om een kind te krijgen, of keuzes voor het leven te maken..
Heidelroos
Heidelroos aug 28 '09
Origineel bericht van: Hans
Even los van de vraag wel/niet en waarom.

Als Laura toestemming krijgt, dan kunnen de leerplichtambtenaren allemaal hun ontslag indienen. En zijn schoolvakanties slechts indicatief. smile


Ze heeft geen toestemming gekregen..
Dat was drie weken gelee toch al duidelijk? (En op het nieuws?)
Beschermengel
Beschermengel aug 28 '09
Quote:
Je vergat dit te quoten
Daardoor de huidige maatschappelijke en culturistische vorming hebben veroorzaakt dat een kind op die leeftijd nog helemaal niet volwassen genoeg is om een kind te krijgen, of keuzes voor het leven te maken..


Te snel gelezen smile........Zo is dat! wink
admin
admin aug 28 '09
Origineel bericht van: Heidelroos
Origineel bericht van: Hans
Even los van de vraag wel/niet en waarom.

Als Laura toestemming krijgt, dan kunnen de leerplichtambtenaren allemaal hun ontslag indienen. En zijn schoolvakanties slechts indicatief. smile


Ze heeft geen toestemming gekregen..
Dat was drie weken gelee toch al duidelijk? (En op het nieuws?)

Dan heb ik dat even gemist. Anyhow...als de rechter nu 'ja' zegt overruled dat de leerplicht. Op basis van deze jurisprudentie kunnen alle ouders kunnen, straks vakantie vieren wanneer ze willen. En zeggen dat hun kinderen wel op vakantie de leerstof inhalen.
Heidelroos
Heidelroos aug 28 '09
Of vergis ik me weer eens voor de zoveelste keer laugh
gast
gast aug 29 '09
Origineel bericht van: Hans
Origineel bericht van: Heidelroos
Origineel bericht van: Hans
Even los van de vraag wel/niet en waarom.

Als Laura toestemming krijgt, dan kunnen de leerplichtambtenaren allemaal hun ontslag indienen. En zijn schoolvakanties slechts indicatief. smile


Ze heeft geen toestemming gekregen..
Dat was drie weken gelee toch al duidelijk? (En op het nieuws?)

Dan heb ik dat even gemist. Anyhow...als de rechter nu 'ja' zegt overruled dat de leerplicht. Op basis van deze jurisprudentie kunnen alle ouders kunnen, straks vakantie vieren wanneer ze willen. En zeggen dat hun kinderen wel op vakantie de leerstof inhalen.


Het is nog niet zo lang geleden dat het nog wel kon om een kind een week eerder op vakantie te laten gaan. Zijn ze er nu echt zoveel "slechter" van geworden. Probleem is dat als ze het weer toestaan dat ineens iedereen het wil omdat het dan goedkoper is dan in de schoolvakanties wink
Hier is het trouwens nog strenger want hier telt het al voor kleuters van 4.
Denk dat een hoop regels aangaande dit soort dingen erg overtrokken zijn. En zelfs geboren worden om niet te hoeven discrimineren. De strenge regels die er nu zijn aangaande dagen missen door kinderen op school zijn geboren uit het feit dat kinderen die uit Marocco en Turkije afkomstig zijn, en in de zomer daar naar terug gaan vaak te vroeg al van school werden gehaald of te laat terug kwamen. Daarom zijn de regels nu extra verscherpt voor iedereen.
Islandlady
Islandlady aug 29 '09
Origineel bericht van: gast
Origineel bericht van: Hans
Origineel bericht van: Heidelroos
Origineel bericht van: Hans
Even los van de vraag wel/niet en waarom.

Als Laura toestemming krijgt, dan kunnen de leerplichtambtenaren allemaal hun ontslag indienen. En zijn schoolvakanties slechts indicatief. smile


Ze heeft geen toestemming gekregen..
Dat was drie weken gelee toch al duidelijk? (En op het nieuws?)

Dan heb ik dat even gemist. Anyhow...als de rechter nu 'ja' zegt overruled dat de leerplicht. Op basis van deze jurisprudentie kunnen alle ouders kunnen, straks vakantie vieren wanneer ze willen. En zeggen dat hun kinderen wel op vakantie de leerstof inhalen.


Het is nog niet zo lang geleden dat het nog wel kon om een kind een week eerder op vakantie te laten gaan. Zijn ze er nu echt zoveel "slechter" van geworden. Probleem is dat als ze het weer toestaan dat ineens iedereen het wil omdat het dan goedkoper is dan in de schoolvakanties wink
Hier is het trouwens nog strenger want hier telt het al voor kleuters van 4.
Denk dat een hoop regels aangaande dit soort dingen erg overtrokken zijn. En zelfs geboren worden om niet te hoeven discrimineren. De strenge regels die er nu zijn aangaande dagen missen door kinderen op school zijn geboren uit het feit dat kinderen die uit Marocco en Turkije afkomstig zijn, en in de zomer daar naar terug gaan vaak te vroeg al van school werden gehaald of te laat terug kwamen. Daarom zijn de regels nu extra verscherpt voor iedereen.


Ja klopt! Hier kon het dit jaar nog wel. Voor zowel de basis als het voortgezet onderwijs. Feit is dat ze hier niets meer doen en de oudste bovendien al een week eerder vrij was. Regeltjes verschillen dus nog wel per 'eiland'.

Overigens is het eigenlijk absurd dat de tickets op het moment dat de zomervakantie is begonnen ineens skyhigh in prijs zijn. frown
Islandlady
Islandlady aug 29 '09
Nou ja zeg. Voorpagina van het Sint Maartense suffertje ofwel de Krant!
Het feit dat zelf Balkenende zich hiermee bezig houdt is al te gek voor woorden eigenlijk. Hebben ze niets anders te doen? Als Laura het 'distance' leren voor elkaar krijgt gaat ze toch.
admin
admin aug 29 '09
Tja .... wat zal ik hier over zeggen. Het is wereldnieuws, dus wil hij zich ook laten horen????
Pagina's: Vorige 1 2

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki