Loading...
nl

Bloot lopen

Cialara
Cialara aug 22 '09
Dit soort dromen heb ik vaak; dat ik ergens in mijn blootje loop met hooguit een laken of een dun bloesje of kleine handdoek om me achter te verschuilen...

Vannacht ook weer; ik loop over de camping (of zoiets) in mijn blootje en opeens zie ik iemand staan en doe snel mijn dunne blouse een beetje voor m'n borsten. Ha ha ha, soms schaam ik me er niet eens meer voor! Maar wel raar dat ik die dromen zo vaak heb...

Iemand een verklaring?
Delen:
Beschermengel
Beschermengel aug 22 '09

Dit vondt ik uit dromenweb:

Het blootsvoets door de nacht lopen met gescheurde kleding voorspelt dat u ten onder zult gaan aan misplaatste verwachtingen en dat slechte invloeden op de loer liggen.

Als je in de droom helemaal naakt bent, brengt dat geluk

Het laatse zinnetje telt dus voor jou smile
gast
gast aug 22 '09
Ik denk dat bloot staat voor puur. Je hebt niets "aangetrokken" om jezelf te verhullen en anders voor te doen dan je bent. Het dunne bloesje laat ook nog alles zien terwijl je je toch nog "gekleed" voelt.

Is maar een interpretatie van mezelf hoor dus het kan ook vanalles anders zijn.
Cialara
Cialara aug 22 '09
Origineel bericht van: Beschermengel

Als je in de droom helemaal naakt bent, brengt dat geluk


Dit ben ik heel vaak... en ik heb ook vaak geluk grinof ik denk dat ik geluk heb winkhi hi hi
Cialara
Cialara aug 22 '09
Origineel bericht van: gast
Ik denk dat bloot staat voor puur. Je hebt niets "aangetrokken" om jezelf te verhullen en anders voor te doen dan je bent. Het dunne bloesje laat ook nog alles zien terwijl je je toch nog "gekleed" voelt.

Is maar een interpretatie van mezelf hoor dus het kan ook vanalles anders zijn.


Ja ook hierin herken ik mezelf wel. Ben ook puur, draag nooit make-up enzo, en ik draag graag comfortabele kleding met weinig opsmuk wink
gast
gast aug 22 '09
Ik denk dat het meer met je innerlijk te maken heeft dus niet zozeer met je uiterlijk.

De ziel van de mens is als kleding (= ideeen, waarden, normen, wetten, regels, codes noem maar op). We worden aangekleed door onze ouders, leerkrachten, cultuur, maatschappij, medemensen en op een gegeven moment kom je tot het besef dat dit niet jou eigen kleding is maar dat het van anderen is en je kleed je langzaam maar zeker uit tot je helemaal naakt staat in deze wereld. Dan kun je er voor kiezen wat je wilt dragen, wat jou past en wat je staat, en waar je mee kunt leven. Op dit moment ben je dus nog naakt op een dun bloesje na. Je kunt nu dus kiezen hoe je verder gaat. Blijf je naakt of kleed je jezelf aan met kleding die je zelf kiest, waar jij verantwoordelijk voor bent.
admin
admin aug 22 '09
Lena
Lena aug 22 '09
misschien wil je graag gezien worden?
in de betekenis van, voor vol worden aangezien? en gezien worden wie je werkelijk bent.
admin
admin aug 24 '09
ik dacht dat er in mijn dromenboek (wat ik vroeger vaker las)
stond dat het betekende dat je een geheim bij je draagt, wat op het punt staat onthult te worden. En dat je blij zal zijn als het onthult is..
admin
admin aug 24 '09
Volgens mij betekent dit dat je figuurlijk gezien meer van jezelf mag tonen. Wees trots op wat/wie je bent en laat dat zien aan de ander.
pe51
pe51 sep 24 '09
Hallo Eniroj,

In dromen is het lichaam vaak een symbool voor de binnenkant van jezelf. Voor je gedachteleven of gevoelsleven.
Een bloot lichaam kun je op veel manieren bekijken. Soms zou je je ervoor moeten schamen, soms is bloot natuurlijk. Maar ook één van de kanten van bloot zijn is, dat kleding je lichaam bedekt en dat anderen je lichaam dan niet kunnen zien. En dat een niet-bedekt lichaam door anderen gezien kan worden.
Als je lichaam in een droom voor je geest staat, dan gaat het er dus om dat je geest niet bedekt is en dat mensen dus 'inkijk' in je geest hebben. Dat ze je gedachtes en gevoelens kunnen zien.

Ik denk dat het in jouw dromen hierom gaat. Je lichaam is dan onbedekt maar je kunt je dan nog wel vaak achter een handdoek of kledingstuk verbergen. Dat betekent dan dat je je gedachtes en gevoelens nog wel vaak een beetje verbergen kunt.

Vaak dromen mensen dat ze naakt op straat lopen, en zich er niet voor schamen. In het echt zouden ze dat dan wel doen. Dat niet-schamen in je droom is dan, omdat het hier niet om je lichaam gaat, maar om je geest, je binnenkant, die zichtbaar is voor andere mensen. En dan heb je daar natuurlijk niet de schaamte bij die je bij een onbedekt lichaam hebt. Ik denk dat je je daarom ook niet schaamt in dromen.

Toevallig staat er nog een droom over naakt-zijn op dit forum, over naakte kinderen. Daar heb ik eenzelfde soort verklaring onder geschreven.

Peter.

---

* wat zegt je eigen gevoel eigenlijk over de droomverklaring van een ander? *
Cialara
Cialara sep 24 '09
Dank je voor je uitleg Pe51. Ik denk dat dit aardig in de buurt komt, want er is inderdaad geen schaamte (alleen als ik er over na ga denken, maar niet in de droom zelf wink).

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki