Loading...
nl

Schommelend gewicht

Helma
Helma aug 21 '09
Vorig jaar was ik zo mooi vijftien kilo afgevallen.
Nu mijn vakantie voorbij is merk ik tot mijn schrik dat er weer een stijgende lijn in zit. En daar baal ik van.
Het afvallen kwam voornamelijk door het roken waar ik vorig jaar mee begon, en het afvallen zette door in oktober 2008. Ik was een periode verdrietig in het najaar en at toen nauwelijks meer. Nu smaakt alles me weer goed, maar ik dacht dat ik - omdat ik rook - de kilo's er wel af zouden blijven. Niet dus.

Ik kan ook wel verklappen dat ik lichamelijk niet zo'n doener ben momenteel. Mijn vakantie was er een van luieren, en daar pluk ik nu de vruchten van. Dat geschommel in het gewicht, wat ik al jaren heb, voelt niet oke. Ik wil er echt iets aan gaan doen, dus dat betekent wandelen en meer van die onzin. grin
Delen:
Islandlady
Islandlady aug 21 '09
Hey Helma, Ik ken dat!! Irritant maar helaas is het hier wel zo elk pondje gaat door het mondje in welke vorm dan ook confused.
Ben begonnen met wandelen, stevig doorlopen wel. uurtje per dag en zo min mogelijk koolhydraten. Eens kijken of dat werkt smile
Cialara
Cialara aug 21 '09
Ohhhh, ik kan er helaas ook over meepraten! En moet je weten, ik sport normaal gesproken zo'n 3 keer in de week; maar dat helpt mij dus niet genoeg! Al helemaal niet in de vakantie... dan komt dat er ook niet van blushInderdaad, in dat mondje zou ik wat minder en anders moeten stoppen frown
Islandlady
Islandlady aug 21 '09
Weet je ik denk dat ik volgende week maar weer eens begin met het superdieet:
Het is een dieet van een 6 weeks body makeover. Moest je dus 3 x per week een uur in het zweet werken. Nou dan loop ik liever 7 maal per week op het strand en daarna even zwemmen in de zee.
Goed: Zal het dieet er gelijk even bijzetten.

De eerste week is het belangrijkste ivm gewichtsverlies.
Het helpt je lichaam 'schoon' te maken.

Wanneer eten:
Niet langer dan een half uur na het opstaan.
Zo vaak eten als je wilt maar niet minder dan 4 x per dag.
3 liter water per dag drinken.

Wat mag je eten:
Sla, Sla, Sla en nog eens sla. Kip, tonijn, witte vis, red snapper, sardine, krab, lobster, garnalen, mosselen, asperges, broccoli, bamboe scheuten, artischok harten, kool, bloemkool, aubergine, koolraap, pompoen, zuurkool, peas, spinazie, waterkastanje, courgette maar voornamelijk sla!

Kruiden: basilicum, knoflook, chives (uhhh jeetje hoe heet dat ook alweer in het Nederlands?) oregano, peper, rosemarijn dille en thijm.

Je kunt best lekkere hapjes maken alleen die sla 'smorgens moet je even aan wennen.


Ok schatten. Willen jullie gelijk het vervolg hebben of nog maar even wachten smile
Islandlady
Islandlady aug 21 '09
Weet je wat? Hier komt gelijk het vervolg.
Misschien kunnen we elkaar wel steunen in deze strijdt?

Ok tweede week.
Wat je dan ook mag eten:
Tomaten, kalkoenfilet, mager rundvlees, (gegrild of gekookt) eiwit, komkommer, uien, Low Fat yoghurt, tofu, soya melk, noten zoals pecan of pistasche (niet meer dan 15. Wasa crackers of rijstwafel (niet meer dan 3 per dag)

1 portie per dag: Cottage Cheese (3 eetlepels) Mozzarella, ricotta, cheddar. 1 banaan in de ochtend.

1 portie OM de dag:
Bruine rijst, zoete aardappel of cereal.

1 portie per week het liefst steeds dezelfde dag:
Brood!

Je kunt bijvoorbeeld rauwe celery eten maar je kunt het ook koken. Bewaar het water dan en zet het in de koelkast. Dat kun je drinken. Zelfde voor het water van de broccoli.

Elke 2 tot 3 uur eten zo'n 7 x per dag!

Dit gedurende 3 weken volgen en dan zouden er wat kilo's af moeten zijn smile
admin
admin aug 21 '09
Ik begin er ook aan, en het is stimulerend voor me dat anderen ook met een dieet beginnen.
Voor mij werkt het beste :
- hou zetmeelhoudend voedsel gescheiden van Eiwitrijk voedsel. Dwz, eet een maaltijd alleen zetmeelhoudend voedsel, of een maaltijd alleen maar eiwitrijke dingen. dit komt omdat zetmeelhoudend voedsel een ander verteringstijd heeft dan eiwitrijkvoedsel.
vb, eet geen kwart bij je zetmeelhoudende groenten. Ik zal een lijstje maken...
- zoals je al misschien kunt vermoeden, eet groenten en fruit, en eet ze vers, rauw, geraspt..
- eet s'morgens alleen appelen of peren.
- eet youghurt alleen s'avonds.
- eet zoveel verse, groenten je wil
- eet geen kaas, geen jam, geen vlees, geen snoep, geen snacks, niets tussendoor, geen spagetties..

Eet net als IJslandlady, groenten, groenten, en nog eens groenten,
Bij mij mag je wel een portie aardappelen of brood, maar dan wordt het een zetmeelmaaltijd en kies je je groenten uit die kolom.


smakelijk iedereen, en geniet van het afvallen!!


grin......... smirk.................... laugh


admin
admin aug 21 '09
ik merk op, dat ik een foute woordkeuze maakte.
Het ging niet om base-voedsel, maar om zetmeelhoudendvoedsel, ik verander dit even in bovenstaande tekst.
Islandlady
Islandlady aug 21 '09
Hey Bellefleur! Dat ziet er ook goed uit dat dieet!
Maandag ga ik beginnen!
Succes!
Cialara
Cialara aug 21 '09
Nou dames, dat zijn wel hele strenge plannen! Dat gaat mij niet lukken. Maar ik ga maandag ook weer beginnen. Met gewoon gezond eten en GEEN koekjes, snoepjes, ijsjes, hagelslag winkveel fruit en groente weinig vet! Zoals het voedingscentrum het voorschrijft zeg maar. Dat is voor mij voldoende om af te vallen. Wel fijn als we elkaar hier kunnen stimuleren grindat heb ik ook wel nodig.
Gaan we elkaar ook nog controleren dan? Bijvoorbeeld hoeveel centimer of kilo we kwijt zijn??? (heb al lang niet op de weegschaal gestaan, is altijd weer even slikken frown)

Succes hoor Islandlady en Bellefleur!
admin
admin aug 21 '09
waar zit veel eiwitten in = eiwitrijk voedsel.
- sojabonen
- pinda's
- tarwekiemen
- tuinbonen, alle boonsoorten.
- erwten, kikkererwten.
- zonnebloempitten
- amandelen
- sesamzaad
- hazelnoten
- kwark, youghurt.

en dit kan je combineren met rauwe groenten.
zoals sla, tomaten, komkommer, paprika, , stengel selder, wortelen, veldsla, witloof, enz, enz...

alle eiwitrijke voedsel die je bij je maaltijd betrekt, zit voldoende olie in, een sla-sausje erbij is dus niet goed!
Je beperkt je ook tot één à twee soorten eiwitrijke voedsel combinatie, bij je maaltijd.




zetmeelhoudend voedsel/zetmeelrijke groenten :
- artichok,
- rode bieten, en andere bieten
- bloemkool
- brocoli
- knolselder
- pompoen
- mais
- courgette
- rapen
- schorseneren
- brood
- aardappelen
- rijst

eet uit deze groep een maaltijd.
als je niet tegen zuren kunt, eet je best geen sla, tomaten, komkommer bij deze combinatie, want dat brengt zuur ophoping in je lichaam.


eet fruit als een aparte maaltijd, s'morgens, niet s'avonds,
eet kwark s'avonds,
eet niet meer na 6 uur s'avonds,
eet pas een uur na het opstaan.

zo dat was mijn bijdrage!!
admin
admin aug 21 '09
Origineel bericht van: Eniroj
Nou dames, dat zijn wel hele strenge plannen! Dat gaat mij niet lukken. Maar ik ga maandag ook weer beginnen. Met gewoon gezond eten en GEEN koekjes, snoepjes, ijsjes, hagelslag winkveel fruit en groente weinig vet! Zoals het voedingscentrum het voorschrijft zeg maar. Dat is voor mij voldoende om af te vallen. Wel fijn als we elkaar hier kunnen stimuleren grindat heb ik ook wel nodig.
Gaan we elkaar ook nog controleren dan? Bijvoorbeeld hoeveel centimer of kilo we kwijt zijn??? (heb al lang niet op de weegschaal gestaan, is altijd weer even slikken frown)

Succes hoor Islandlady en Bellefleur!


die strengheid heb ik even nodig, Jorine.. voor mezelf dan,
zodat ik me daaraan kan houden.
ik heb geen zin in controle, om hoeveel kg ik afval, (ik wil het wel zeggen achteraf hoor, maar het is niet nodig..)
want ik ben niet met een dieet bezig om af te vallen,
maar met een gezondheidsplan om een gezond lichaam te behouden.
afvallen is maar een onderdeel van dat geheel.
beweging is belangrijk en innerlijke rust en tevredenheid is ook een onderdeel.
Ik ga stilletjesaan naar de 50 jaar, en ik wil iedereen doen verbazen met mijn supergezonde, spirituele kracht!!!! gringrin
admin
admin aug 21 '09
in alle geval, succes iedereen, en we stimuleren elkaar zeker en vast!!

Cialara
Cialara aug 21 '09
Kijk nou eens wat een verschil!

Bij Islandlady moet je binnen een half uur na opstaan eten en bij Bellefleur mag dat pas na een uur...

Ieder zijn eigen dieet denk ik. We zijn tenslotte ook allemaal verschillend. Pas je dieet aan, aan je leefomstandigheden dan hou je het 't langste vol smileDat is dus ook wat ik doe. Heb al eerder goed op mijn gewicht gelet en hield dat ruim 2 jaar vol, tot mijn kleine meisje kwam. Nu neemt zij teveel van mijn energie, waardoor ik het moeilijk heb. Als zij in Maart naar school gaat, zal het me zeker weer lukken, tot die tijd is het echt een struggle...
admin
admin aug 21 '09
Origineel bericht van: Eniroj
Kijk nou eens wat een verschil!

Bij Islandlady moet je binnen een half uur na opstaan eten en bij Bellefleur mag dat pas na een uur...



grin
Het hoeft niet zo nauwkeurig,
het is om zeker te zijn dat je maag echt leeg is.
Heb je de dag daarvoor iets licht en snel verteerbaar gegeten, ister echt geen probleem om dadelijk na het opstaan te eten,
De gedachtegoed daarachter is.. om te leren 'wachten' met eten,
los te komen van vaste tijden, maar alleen te eten wanneer je maag echt leeg is.
En om te leren niet bij je eerste 'aah ik heb honger,' iets te eten.
En ja inderdaad, ieder zoekt zijn specifieke manier..
Deze heb ik al reeds gedaan, en ze is echt super voor mij,
ik maak er ook geen punt van, om voor m'n man gewone kost te maken (alhoewel hij mijn raad wel eens mag opvolgen *trommelt ongeduldig met de vingers op het kavier* :))
Cialara
Cialara aug 21 '09
Ik heb niet zo veel keuze, 's ochtends direct na het opstaan snel eten en daarna kids naar school. Tussen de middag om 12.00 uur wordt er gegeten als ze uit school komen. 's Avonds vaak pas laat rond 19:00 omdat manlief dan pas thuis is, en wij altijd gezellig met z'n allen willen eten en de dag doornemen.
Ons gezins-hongermoment ligt dan ook vaak rond 17:00 uur wink
Helma
Helma aug 21 '09
Oei, blushwat heb ik aangericht met dit topic grin
admin
admin aug 21 '09
hahaha... Helma, vrouwen en dieet, dat weet je toch!! laugh
Islandlady
Islandlady aug 21 '09
Hahahahaha helemaal niets hoor Helma.

Ieder voelt voor zichzelf wel wat goed voor hem/haar is.
Steun is altijd welkom natuurlijk maar het gaat mij ook om een gezond lijf en ja ok er moeten een paar kilootjes af maar dat gaat dan vanzelf wel. smile
Cialara
Cialara sep 5 '09
Ben benieuwd hoe het met jullie gaat... bij mij nog niet zo goed frown

Ga maandag weer extra mijn best doen smile
Islandlady
Islandlady sep 5 '09
Toeval bestaat niet. Zat er net aan te denken aan dit topic.
Ben niet echt begonnen maar wel afgevallen smileweet niet hoeveel maar merk het aan mijn kleding. Ben wel elke dag gaan lopen.
Nu nog even de voeding.

Ga maandag ook weer extra mijn best doen.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki