Loading...
nl

Klassieke muziek zonder radio

Changing
Changing aug 19 '09
Mijn vader is op 14 juli overleden na een kort ziekbed. De zondag voor zijn overlijden wilde hij mij heel veel vertellen. Hij herkende me niet als zijn dochter maar blijkbaar als iemand anders. Hij heeft mij heel veel dingen verteld in het Duits. Dit ging onder andere over zijn vrouw en twee kinderen en over een storm. Ik vraag me tot nu toe af voor wie hij mij heeft aangezien, temeer omdat hij is overleden zonder mij te herkennen. (Waarbij hij alle andere familieleden wel heeft herkend en bij naam heeft genoemd)
Toen hij overleed was ik in het ouderlijk huis, niet direct naast zijn bed maar wel in de buurt. Ik hoorde toen hele mooie klassieke muziek terwijl de radio niet aanstond, ik vraag me af wat dit geweest is?
Delen:
admin
admin aug 19 '09
En had ie in zijn leven Duits geleerd?
en heeft ie twee kinderen?
Changing
Changing aug 19 '09
Hij heeft in zijn leven Duits geleerd ja, van heel dichtbij. Hij heeft meer dan twee kinderen
Maryssa
Maryssa aug 19 '09
Allereerst wil ik je sterkte wensen met het verlies van je vader. Bijzonder dat hij zo het woord tot je richtte. Is jouw vader van Duitse afkomst? Zo niet dan denk ik aan een vorig leven. Het komt dan op mij over dat hij je zag als iemand uit een vorig leven; een leven dat jullie blijkbaar samen hebben gedeeld. (mogelijk kent hij je andere familieleden niet uit een eerder leven dat zou verklaren dat hij hen wel bij hun naam noemde en herkende als uit het huidige leven. Op het moment van sterven kunnen voor de stervende de verbanden duidelijker worden en vallen vorige levens samen met het huidige leven. (wie weet was je in een vorig leven zijn vader, broer, moeder zus, vrouw, kind etc) Die klassieke muziek is een soort van afscheidsgebaar geweest van je vader. Dat is ontzettend bijzonder dat jouw vader blijkbaar op het moment van overgaan al energetisch sterk genoeg was om dat te creëren. Een hele mooie ervaring heb je gehad; draag het met trots bij je.

P.S Hoorden de anderen in het huis de klassieke muziek ook of heb jij dat alleen gehoord?
Changing
Changing aug 19 '09
Dank je Maryssa, voor de uitleg. Zijn moeder was een Duitse en wellicht heeft hij mij voor haar aangezien; zij was al overleden voordat ik werd geboren. Mijn vader heeft mij de klassieke muziek leren waarderen; dus als het een soort van afscheidsgroet is geweest dan is deze voor mij nog specialer dan de ervaring al was. Overigens is mijn jongste dochter ook fan van klassieke muziek en dan vooral het stuk van de Notenkraker; dat was het eerste stuk wat mijn vader me liet horen.
Maryssa
Maryssa aug 19 '09
Het was mijn eerste gevoel Changing, dat het een afscheidsgebaar is geweest. De muziek uit de Notenkraker is prachtig! Dat heeft hij goed uitgekozen. Het kan dat hij je als zijn moeder heeft gezien. Lijk je qua uiterlijk op haar?
Changing
Changing aug 19 '09
Dat zou ik eigenlijk niet weten, zij is al in 1968 overleden en er bestaan niet zoveel foto's van haar
admin
admin aug 19 '09
Heel bijzondere ervaring, Changing. Ik vond het mooi om te lezen en ook zeker van Bellefleur en Maryssa de reacties te lezen.
Je zou de foto van je vader ook op het fotoforum kunnen zetten. Misschien zijn er fotolezers die de foto kunnen lezen smile

Groetjes,
Marjan
Changing
Changing aug 19 '09
Origineel bericht van: Maryssa

P.S Hoorden de anderen in het huis de klassieke muziek ook of heb jij dat alleen gehoord?


Mijn moeder lag naast hem te slapen en heeft niets gehoord, verder was alleen ik er.
Changing
Changing aug 19 '09
Origineel bericht van: Larapinta

Je zou de foto van je vader ook op het fotoforum kunnen zetten. Misschien zijn er fotolezers die de foto kunnen lezen smile


hmmm, daar ben ik een beetje tweeslachtig in. Aan de ene kant interesseert het me wat er over mijn vader valt te vertellen, aan de andere kant weet ik niet of ik daar iets aan heb. Ik ga er eens over nadenken.

Mijn eigen foto staat er wel op, ik denk dat ik daar meer aan heb om die te laten lezen. (wat al gebeurd is en ook heel treffend overigens!)
Maryssa
Maryssa aug 19 '09
Quote:
Origineel bericht van: Maryssa
P.S Hoorden de anderen in het huis de klassieke muziek ook of heb jij dat alleen gehoord?



Quote:
Origineel bericht van: Changing
Mijn moeder lag naast hem te slapen en heeft niets gehoord, verder was alleen ik er.

De muziek was dus echt van je vader voor jou. Mooi hoor..

Bewerkreden: Aan het mutsen met de quotes
admin
admin aug 19 '09
Een prachtig verhaal om te lezen. Dank voor het delen Changing.

Groetjes,
Bart
JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 19 '09
Wat Maryssa schrijft ben ik het helemaal mee eens. Dat is namelijk precies ook wat in mij opkwam toen ik jouw verhaal las. Jouw vader en jij komen uit dezelfde zielengroep en hebben al vele levens bij elkaar in de buurt geleefd.
Changing
Changing aug 20 '09
Dat is dan toch een hele troost en verklaard ook waarom ik erin kan berusten dat hij er niet meer is. Het is overigens drie jaar geleden dat dit gebeurde, het is niet dit jaar gebeurd
admin
admin aug 20 '09
Geweldig hoor Changing!!! smile

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki