Loading...
nl

The design of autism

Debiorah
Debiorah aug 18 '09
Ik vond nog een interessante video over autisme, het behandeld het verschil tussen de blauwprint van "normale" mensen en mensen met autisme. De video is engelstalig. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Delen:
Rein
Rein aug 19 '09
Ik ben haar al eens eerder tegengekomen op een Youtube filmpje. Weet niet meer precies welke het was.

De eerste reactie die ik voel in mezelf valt het best te beschrijven als een soort van bescherming. Even voelen wie en wat hier plaatsvind. Ze is dan ook heel direct in haar redevoering.

Het voelt wel aan dat ze 100 procent zelf ervaart wat ze verteld. Het voelt voor mij aan dat wat ze brengt echt uit haarzelf vloeit en haar bewegingen helpen daarbij. Tegelijk voel ik nog iets anders dat ik moeilijk onder woorden kan brengen. Misschien is het dat er nog een stuk van haar niet is wie ze is en dat het haar bescherming is wat ik niet meer dan normaal zou vinden. Ze komt wel heel erg uit voor wat ze denkt en vindt.


Over wat ze op zich verteld ben ik mee wat betreft de beschrijving van het centrum in de onderbuik en de opwaartse stroom. Dit maakt deel uit van de menselijke energetische kanalen.

Over het feit dat autistische kinderen en hun familie eigenlijk de energiebron zijn van heel het bewustzijnsveld... daar ben ik het niet mee eens. Het is wel een interessante kijk en ik voel er wel wat bij, dat autistische kinderen idd een andere interactie hebben met dit veld en heel de mensheid helpen door op dat vlak onbewuste dingen van het gemeenschappelijke bewustzijnsveld uit te leven. Ook haar beschrijving van polariteit klikt voor een stuk ineen met mijn visie, maar om te zeggen dat autistische kinderen de ware bron zijn van heel dit gebeuren lijkt me wat te ver gegrepen.

Elke persoon werkt in feite mee aan de algehele groei van al ons bewustzijn. Mensen in coma's, autisten, savants, geestelijk gehandicapten, etc.... dragen allen bij. Wat zij hier vertelt lijkt me het begin van een andere kijk op hoe autisten hun bijdrage precies leveren.
gast
gast aug 19 '09
Ik ken deze filmpjes. Zij verteld deze dingen niet vanuit haar eigen weten maar ze channeld verschillende energieeenheden zoals Enky (of zoiets) maar zelfs ook vanuit de energie van Hitler en andere.
Ik herken wel altijd veel van wat ze doorgeeft en heb het idee dat dit wel zuiver egoloos is. Commensence en vastberadenheid.

Wat ze hier verteld over autisme vind ik moeilijk te beoordelen. Ik denk wel dat het zo is dat kinderen met autisme een andere energetische structuur hebben en dus de wereld anders opvangen, ervaren en op reageren. Ik denk ook dat niet alleen de kinderen maar zeker ook de ouders en anderen die met ze te maken hebben deel uitmaken van het fenomeen autisme.
Ze zijn er zeker niet voor niets.
Debiorah
Debiorah aug 23 '09
Interessant om jullie reacties te lezen smile
Ik voelde inderdaad ook een verbinding met de persoon en ze kwam zuiver op mij over. Al had ik eerlijk gezegd geen idee van het geslacht, nu blijkt dus een meisje wink

Ik herkende ook veel in haar visie betreft de energetische opbouw van mensen en mensen met autisme. Het klonk voor mij logisch. Ook herkende ik iets in haar visie over de bijdrage van mensen met autisme en hun familie. Alleen heb ik inderdaad ook het idee dat iedereen een bijdrage levert, ongeacht geur of kleur. Naar mijn idee zijn de mensen met autisme een soort katalysator voor het bewustzijnsveld, ze maken iets zichtbaar in ons bestaan. bijvoorbeeld het feit dat het leven niet alleen gaat om het functioneren volgens het algemene plaatje. We worden geconfronteerd met een andere manier van het leven ervaren. Een kant die tot nu toe nog vaak onder het tapijt word geveegd. Handicaps of welke naam je er ook aan wilt geven zijn voor deze wereld nog steeds een soort taboe, iets wat men moeilijkt vind, moeilijk om te accepteren, moeilijk om naar te kijken, moeilijk om mee om te gaan. Doordat deze mensen ons met liefde confronteren met een hersenspinsel/illusie, raken zij ons. Het maakt een polariteit zichtbaar waar we met zijn allen iets mee kunnen doen.
JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 23 '09
Ik vind het een heel goed filmpje en ook hetgeen wat ze verteld komt bij mij heel zuiver over. Ik kan me goed voorstellen hoe iemand met autisme een constant gevecht aangaat met de onbewuste emoties en gevoelens, die eigenlijk autismatisch naar boven komen.

"Daar waar wij een innerlijke strijd voeren, voeren zij die openlijk."

Dat vind ik toch wel een eye opener.
Debiorah
Debiorah aug 26 '09
Dat is ook wat ik zie bij deze kinderen, ze zijn zo puur, houden geen rekening met de 'zogenaamde regeltjes', wat je ziet is wat je krijgt. Eigenlijk heel eerlijk en helder. smile
gast
gast aug 26 '09
Helaas wordt dit dan weer vaak vertaald naar "niet sociaal gedrag". Ik weet niet of dit "niet sociaal" is, je weet immers direct waar je aan toe bent en het is "echt" wat je als reactie krijgt.

Als ik met autisten moest werken had ik meer moeite met alle regeltjes van de groep (het personeel) dan met de persoon zelf. Ik vond de directheid erg prettig, wist ik gelijk als ik iets deed dat niet in goede aarde viel smile
Debiorah
Debiorah aug 26 '09
Ja inderdaad, "niet sociaal gedrag"...het is maar hoe je het ziet. Om een voorbeeld te noemen:

Jongetje van 7 met autisme is in de speeltuin, hij ziet eten en drinken en denkt áh lekker. Hij neemt een frietje en een slokje drinken. Terwijl hij zich van geen kwaad bewust is loopt hij verder, de toeschouwers verward achterlatend. eekshockedsmirkconfused

Want dat kan echt niet zomaar! Maar vertel mij nou eens wat socialer is, iets met elkaar kunnen delen en iemand in zijn onschuldigheid bekijken of grenzen tussen elkaar trekken. Er was niemand die zei "och jongen had jij ook zin in wat lekkers, groot gelijk!" Nee, iedereen maakt zich druk over de zelf gecreeerde regels.
JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 27 '09
Misschien is het eerder "niet sociaal wenselijk gedrag" waar men over valt. Want alles moet aan allerlei verwachtingen voldoen. Maar waarom mogen deze verwachtingen niet eens worden omver geschopt?

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki