Loading...
nl

Een andere kijk op liefde

JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 17 '09
Momenteel nemen we onze verantwoordelijkheden niet altijd even serieus, aangezien we verwachten dat de partner, regering en onze bazen alles regelen. We leunen graag op anderen, maar uiteindelijk worden we baas over onze eigen realiteit.

De eerste klus die je dient te klaren, is werken aan je eigen geluk. Dat is een grote verandering in het gedachtenpatroon van de meeste mensen, omdat we vrijwel altijd andersom denken. We zorgen graag eerst voor anderen en daarna pas voor onszelf. Dit is dé tijd om aandacht te besteden aan je eigen passie en de zaken die je wilt volbrengen. Wanneer je zelf gelukkig bent, kan je meer geven aan dierbaren om je heen. Je mag dus eerst jezelf accepteren en van jezelf houden. Doe je dit laatste niet, dan kan je ook niet van een ander houden en moeilijker delen.

Als we onszelf op de eerste plaats zetten, denken we dat dit egoïstisch is. Maar dat is niet het geval. Iemand die egoïstisch is, sluit zichzelf namelijk voor iedereen af.
Stel je jezelf op de eerste plaats, dan wordt er energie opgeladen. Dat straal je uit en je zult vervolgens een vloed van energie terug ontvangen van anderen. Daarom is het belangrijk dat je goed voor jezelf zorgt.

Wanneer je een relatie aangaat met een ander persoon wordt je langs verschillende ‘verdiepingen’ geleid, waardoor je steeds op een nieuw niveau terecht komt. Eigenlijk bouw je continu aan een relatie, waarbij communicatie en eerlijkheid belangrijke sleutels zijn. Je dient immers altijd aan te geven wat je gevoelens en je verlangens zijn richting je partner.

De verbinding tussen twee zielen is het allerbelangrijkste en zijn de lichamen slechts bijzaak. Wanneer we op geestelijk niveau aan een relatie werken, komt de magie vanzelf. Iedereen heeft een eigen toon. Zie het als toetsen op een piano. De meeste mensen gaan op zoek naar iemand van dezelfde klank, maar dat kan saai uitpakken. Juist als je afstand neemt, dus een aantal toetsen verder op de piano, kan je harmonie vinden met iemand. Af en toe zul je samen een valse noot aanslaan, maar dan komt de communicatie om de hoek kijken.

Je dient continu te bouwen aan een relatie, ook op seksueel gebied. Vooral op dat gebied laten we nogal wat steken vallen. Alles draait erom dat je moet luisteren naar je gevoel. Er komen namelijk vibraties tot stand, die niet bewerkstelligd kunnen worden door het verstand. Je kan een relatie nooit als vanzelfsprekend beschouwen, want liefde alleen is niet genoeg om een langdurige relatie in stand te houden. Beide personen behoren in hun kracht te staan. Wanneer je duidelijk je grenzen aangeeft, blijf je groeien in een relatie. Door goed te communiceren kom je erachter waar de grenzen liggen, want dat is voor iedereen verschillend.

Ook in een monogame relatie kan je een diepe liefde voor iemand anders voelen, alleen doe je dat op afstand. Het heeft niet altijd met liefde te maken wanneer iemand anders iets bij losmaakt. Mensen een omhelzing geven of even aanraken, bewerkstelligen veel en het geeft kracht.

bron: Paravisie
Delen:
Cialara
Cialara aug 17 '09


Met dank aan Nathalie, die deze clip al eerder liet zien smile
Debiorah
Debiorah aug 18 '09
Het stuk uit de paravisie is voor mij herkenbaar, ik ben dit jaar opnieuw geconfronteerd met mijn neiging mezelf weg te cijferen voor de ander. Dit heeft geleid tot het vergeten van mijzelf, waardoor ik er uiteindelijk minder was voor de ander. Ik heb daarom een affirmatie voor mijzelf gemaakt. Deze was enigzisn gericht op mijn werk als pedagoog maar kan goed vertaald worden naar het leven an sich.

Alleen door goed voor mijzelf te zorgen kan ik verantwoordelijk handelen.
gast
gast aug 18 '09
Dat is wel een hele wijze affirmatie smile

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki