Loading...
nl

prachtige meteoor ..

admin
admin aug 16 '09
Gister-avond hebben we een houtvuuurtje gemaakt in de tuin,
zo zaten mijn man, zijn zoon en ik, nog rond het kampvuurtje nagenietend van de dag.
Op een gegeven moment, keek ik in de lucht en zag ik een pracht van een lichtende vuurbol. Ik riep om te kijken, ze zagen het gelukkig nog...want het duurde maar enkele seconden.
Dit was machtig om te zien, zo groot en mooi en van een zeer lichtgroenig licht.
Ik heb even gegoogeld of ik een foto kon vinden die erop leek.
en vond deze foto,




Het was rond 22 uur en nog niet echt helemaal zo donker als op deze foto,
Delen:
admin
admin aug 16 '09
Jaaaa...
en wij wonen in Durbuy, Belgie, en was daar eveneens prachtig te zien.
Debiorah
Debiorah aug 16 '09
Spijtig dat ik het gemist heb maar prachtig dat jullie het wel hebben gezien! wink
admin
admin aug 16 '09
En is het jullie opgevallen?? De tijd??? 22.00 ... weer de 22!! laugh
Beschermengel
Beschermengel aug 16 '09


Wat leuk dat je het gezien hebt de meteoor Bellefleur, ik kijk ook heel vaak in de lucht of ik iets zie.....maar helaas nog niet echt iets moois gezien. Wel de heldere grote ster die altijd s'avonds over ons huis hangt.
JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 16 '09
Wauw erg mooi. Wij zaten zaterdag nacht nog op een terras in Utrecht en zagen rond 0:30 ook een vallende ster. Niet zo mooi en groot als deze, maar toch leuk om te zien.
Beschermengel
Beschermengel aug 17 '09

Het stond in de krant smile... de Telegraaf

Heldere meteoor boven Nederland GRONINGEN - Diverse Nederlandse sterrenwachten hebben zaterdagavond een heldere meteoor waargenomen. Dat heeft wetenschapper Theo Jurriëns van de Rijksuniversiteit Groningen zondag gemeld. Jurriëns verzamelt meldingen van opmerkelijke hemelobjecten boven Nederland.


De vuurbol werd onder meer waargenomen boven Groningen, Drenthe, Zeeuws-Vlaanderen en Utrecht. De waarnemers, die hun meldingen plaatsen op de website hemelwacht.net, waren vooral verrast door de traagheid waarmee de vallende ster zich voortbewoog. Het fenomeen was bijna vijf seconden te aanschouwen.

Volgens Jurriëns is er medio augustus altijd verhoogde activiteit van meteoren zichtbaar. De aarde doorkruist in haar baan om de zon dan gruis dat is achtergelaten door de komeet Swift-Tuttle.
Rein
Rein aug 17 '09
Wat tof dat je het zelf gezien hebt. Ik heb er alleen maar van gehoord via het nieuws op de tv smile

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki