Loading...
nl

Wat moet ik nu?

Divine
Divine aug 16 '09
Ik baal even van de wereld en de slapende mensen waar ik mij tussen begeef. Ik wil daar even mijn hart over luchten als jullie het niet erg vinden.
Ik ben bijna klaar met mijn studie, maar loop nu tegen vervelende zaken op. Ik heb laatst voor een stage een onvoldoende gekregen, omdat ik niet assertief genoeg ben. Een onvoldoende betekend dat ik niet kan afstuderen frownIk moet dit probleem oplossen met de begeleider van die stage, maar hij staat totaal niet open voor 'onderhandeling'. Ik heb een aantal mogelijkheden bedacht om mijn beoordeling te herzien (zoals herkansing tentamen. enkele dagen stage lopen bij hem, zodat hij me zelf kan beoordelen), maar hij wimpelt dat af. Ik zit dus enorm in de stress en weet niet wat ik hiermee aan moet.
Mijn huidige stage loopt ook niet zo gesmeerd, omdat ik nogal onzeker ben. Ik heb nu het gevoel dat ik niet in dit wereldje thuis hoor, ik kan niet met die mensen overweg, maar het beroep dat ik ermee kan uitoefenen vind ik wel heel leuk en daar droom ik al mijn hele leven van.
Daarbij ben ik gewoon erg in de war. Heb ook last van andere dingen als duizeligheid, ben steeds met mijn gedachten ergens anders, kan me niet goed concentreren. Komt dit door de veranderingen in onze vibraties? Ben ik gewoon echt niet goed in deze studie? Zijn deze moeilijkheden een signaal van hogeraf dat ik dit beroep gewoon niet moet worden?
Weten jullie misschien hoe ik hiermee om moet gaan?
Delen:
Natalie1986
Natalie1986 aug 16 '09
Hoi Divine,

Wat rot dat dit nou net gebeurt tijdens je afstudeerperiode..

Nou heb ik wat vragen om te kunnen beoordelen of het een signaal is van bovenaf dat je een ander beroepsveld moet kiezen.

- Heb je echt het gevoel dat dit je plek is?
- Is alles vlotjes gegaan tijdens je studie?
- Een jaar langer over doen heb je dat over voor je toekomstige beroepsveld?

Dit zijn denk ik de belangrijkste vragen die je jezelf moet stellen.
Ik heb hetzelfde gehad, voordat ik aan het openen was voor de hogere energieeen wou ik altijd heel graag deurwaarder worden. confusedTijdens de opleiding begon ik te ontwaken en wist ik instinctief dat dit niet de juiste plek was. Vanaf toen ging alles mis.. Ik haalde alleen maar onvoldoendes terwijl ik zo hard leerde voor mijn cijfers. Mijn gezondheid ging achteruit, ik had hartkloppingen en werd al depri als ik aan school dacht maar ik wou niet opgeven toen werd mijn moeder ziek ( gelukkig is dat nu over ) en toen stortte ik in en heb ik besloten te stoppen zo wou ik niet doorgaan.
Nu heb ik een nieuwe opleiding en werk tegelijk en dat ging allemaal heel soepeltjes!!

Door de nieuwe energieeen kan je misschien eindelijk snappen wat je echt wilt en wat totaal niet.

liefs Natalie
Divine
Divine aug 17 '09
Hoi Nathalie,

Bedankt voor je reactie.
Tot nu toe is alles heel soepel verlopen. Er is een loting voor de opleiding en ik ben in 1 keer ingeloot. Doe er wel al een jaartje langer over omdat ik 2 keer enkele maanden ben uitgeschakeld door een depressie. Verder haal ik het allemaal op mijn sloffen.
De laatste 2 jaar kom ik erachter dat het er vaak anders aan toe gaat dan ik dacht. En dat is helaas in de negatieve zin. Maar ik vind het beroep nog steeds interessant en leuk om te doen. Het is dus een beetje een tweestrijd.
Enerzijds is het minder leuk dan ik altijd dacht en gaat het me moeizamer af de laatste tijd. Anderzijds vind ik het beroep nog steeds leuk en het ging me het grootste deel gemakkelijk af.
Lastig hè? Ik ben ook een echte twijfelaar, dus het kan een lange tijd duren voor ik hierover uit ben. confused
admin
admin aug 17 '09
Origineel bericht van: Divine

Lastig hè? Ik ben ook een echte twijfelaar, dus het kan een lange tijd duren voor ik hierover uit ben. confused


als je van jezelf zegt- en overtuigt bent, en dit als een waarheid aanschouwt - zal je ook steeds een "echte" twijfelaar blijven.
Als je dat leuk vind, mag je dit blijven over jezelf zeggen.

Echter, Het is vele aangenamer en makkerlijker als je van jezelf overtuigt geraakt dat je iemand bent die duidelijk, verantwoordelijk, humoristisch(wat ook heel belangrijk is) en weloverwogen, enz,desnoods met een beetje raad vragend ... kunt beslissingen nemen.

Je zal merken, dat je dan geen twijfelaar bent. Je bent meester over je eigen handelingen winkdoe maar grin
Cialara
Cialara aug 17 '09
Ik ken het gevoel van dat twijfelen... Maar als je iets besluit en je denkt diep van binnen "wat heb ik nu gedaan, eigenlijk..." dan weet je dat je eigenlijk fout zit! Aan de andere kant; als je gevoel fijn is bij het genomen besluit, dan zit je goed. De truc is nu om het goede gevoel te krijgen vóórdat je besluit. Snap je het nog (ik maakt het mezelf ook altijd zo ingewikkeld blush)
Divine
Divine aug 18 '09
Bedankt voor jullie reacties.
Bellefleur, je hebt helemaal gelijk. Het valt alleen niet altijd mee om zo te denken. Het is wel een goede tip en ik denk dat dat me ook zal helpen om uit de huidige problemen te komen. Vanaf nu ben ik iemand die duidelijk, verantwoordelijk, humoristisch en weloverwogen beslissingen kan nemen. wink
De nieuwe creatie van mijzelf smile
Natalie1986
Natalie1986 aug 19 '09
Hoi Divine,

Kan je dan geen andere stageplek zoeken? ik weet niet wat je opleidingsrichting is? Maar misschien dat het op een andere plek wel heel leuk is!
Aangezien je het beroep wel interessant vind zou het misschien zonde zijn om te stoppen.

Het is inderdaad heel lastig als je altijd twijfeld ik herken het helemaal.
Alleen twijfel is natuurlijk wel een teken dat het niet goed zit helaas. Want als iets echt bij jou past zit er helemaal geen twijfel.

Liefs Natalie
admin
admin aug 19 '09
Origineel bericht van: Divine
Bedankt voor jullie reacties.
Bellefleur, je hebt helemaal gelijk. Het valt alleen niet altijd mee om zo te denken. Het is wel een goede tip en ik denk dat dat me ook zal helpen om uit de huidige problemen te komen. Vanaf nu ben ik iemand die duidelijk, verantwoordelijk, humoristisch en weloverwogen beslissingen kan nemen. wink
De nieuwe creatie van mijzelf smile



yep!! Super...


en als je tijd neemt om alles te overwegen, vanuit de - weer een belangrijk woord - ZEKERHEID dat alles goed is zoals het is , zal je merken dat je altijd bent waar het goed is om te zijn! wink
Divine
Divine sep 3 '09
Heb vandaag mijn stage afgezegd. Ik werd met de dag ongelukkiger en kreeg steeds meer lood in mijn benen als ik er naar toe moest. Heb besloten dat het niet de juiste plek is voor mij. Mijn begeleider begreep mijn keus en het leek hem ook beter. Hij vond me ook niet op mijn plek.
Nu hopen dat mijn ouders niet gaan flippen :-S (als ze dat wel doen is dat niet mijn probleem, maar dat van hen. Zo zie ik dat wel)
Nu eens zien of het universum een leuke stage op mijn pad brengt (of mij op het pad van een leuke stage :-P) :-D
Cialara
Cialara sep 3 '09
Goed besluit Divine! Als dat ongelukkige gevoel er eenmaal is, wordt het meestal niet beter met de tijd. Ik ken het gevoel, heb ook een tijdje ergens gewerkt waar ik uiteindelijk iedere ochtend huilend op m'n fiets naar toe ging; dat werkt dus niet, dat maakt je kapot.

Neem de tijd en zoek uit wat je wel ligt of welk bedrijf/welke instelling beter bij je past. Nu ben je nog jong en heb je nog veel vrijheid en de keuze om te veranderen. Hoe ouder je bent, hoe moeilijker dat wordt. En als je het uitlegt aan je ouders; hoe je je er bij voelde kan ik me niet voorstellen dat ze je niet zullen begrijpen! Jouw geluk gaat toch boven alles voor hen als ouders.

Ik spreek de wens uit dat je snel een stage plaats vind die wel bij je past en waar je je wel gelukkig bij voelt.

Succes en dikke knuffel Jorine.
admin
admin sep 4 '09
Hoi Divine,

Hoe hebben je ouders gereageerd? Ik heb ook ooit een hele switch gemaakt en mijn ouders hebben me altijd wel gesteund en begrepen.

Heel veel sterkte!!!

Liefs,
Marjan
Divine
Divine sep 6 '09
Mijn ouders hebben er begrip voor. Ze willen dat ik me goed voel, dus snappen mijn keus om de stage te stoppen. M'n moeder zei alleen dat ze wel hoopte dat ik de opleiding af zou maken. Dat ga ik zeer zeker doen, dus geen probleem. Ben er echt opgelucht over.

Was net op een afstudeerborrel van een vriend van me (zelfde studie, zelfde jaar begonnen. we zouden eigenlijk samen afstuderen) en ben nu beetje emotioneel. Weet niet goed waar het vandaan komt. Heb wat oude bekenden gezien, misschien haalt dat emoties boven. ?????? Voel me echt een beetje verdrietig en een soort pijn in mijn hart. Kan het niet plaatsen.
Ik heb het de laatste tijd heel vaak dat ik opeens, vanuit het niets, gewoon keihard wil janken. Enorm verdrietig, alsof ik afscheid neem voor altijd, van dingen/mensen.
Hoort dit ook bij de nieuwe tijd? 5e dimensie of iets dergelijks?
Maris1976
Maris1976 sep 6 '09
Volgens mij wel.
Heb je geen spijt?

Op Merudi kun je ook wel info krijgen hierover, maar hier heb ik ook een stukje gevonden.
http://www.vijfdedimensie.nl/content/view/110/122/

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki