Loading...
nl

sociale contacten

Helma
Helma aug 15 '09
Een maand of wat geleden schafte ik een abbonementje aan om te bellen, met een leuk telefoontje. Dan kan ik ook eens fotootjes maken. Het leek me handig, als de meiden sms-en, dat ik ze even kan bellen.

Nu hou ik aan het eind van de maand de helft van het beltegoed over. Ik bedacht me in het begin: oh mooi, zat mensen die alleen een mobiele telefoon in huis hebben, dan kan ik ze uitvoerig bellen om eens bij te kletsen. Met mijn vaste telefoon loopt dat veel te hoog op namelijk.

Maar inmiddels ben ik erachter dat ik helemaal niet zo'n behoefte (meer) heb om iedereen uitgebreid te spreken. Ik kan er zo vijf opnoemen die ik nodig zou moeten spreken, om dingen uit te leggen, bij te leggen, of contacten te herstellen, of gewoon, om eens flink lol te hebben aan de telefoon. Mijn vriendin is verhuisd naar het westen, dus zou haar ook eens op mijn gemak kunnen bellen.

Maar ik doe dat allemaal niet. De behoefte is er gewoon niet. Ik vind het wel best allemaal. De gesprekken gaan meestal nergens over, en het voelt voor mij alsof ik dan mijn plicht weer heb gedan. En dat wil ik niet meer.

Gevolg is wel dat ik een wat klein kringetje krijg van mensen die er echt toe doen. En ook dat scheelt me niks momenteel. Wat is er toch met me aan de hand? Ben ik egoïstisch? Ga ik alleen nog voor mezelf? Heb ik geen andere mensen nodig om mijn dagelijkse leven te kunnen leven? Ja, zo lijkt en voelt het wel.

Ik zit er niet zo mee. Maar het viel me gewoon op, en dat voelt prima zo. Het abonnementje is al klein en kan niet kleiner.
Delen:
Islandlady
Islandlady aug 15 '09
Hey Helma,

Ik ken dat gevoel wel. Ineens ben je klaar met een aantal mensen en dat voelt goed. Niets egoistisch aan hoor in mijn ogen.
Het kleine kringetje wat ik op het moment heb ik meer dan genoeg.
Zijn een aantal 'nieuwe' vrienden, die ik al lang ken maar het contact was nooit eerder zo als het nu is. Het zijn gelijkgestemden zal ik maar zeggen en dat voelt enorm goed.

Sommige mensen heb je gewoon niet meer nodig in je leven.

Heerlijk toch dat je abonnementje zo klein is. Wilde dat ik dat kon zeggen haha.. hier kennen ze dat niet en mijn rekening is redelijk hoog zal 'k maar zeggen.

Liefs
Debiorah
Debiorah aug 16 '09
Ik vind het heel herkenbaar Helma! smile

Helaas voor de mensen om mij heen, die wel erg aan sociaal gedrag hangen, houd ik niet van dat verplichte gevoel. HEt lijkt soms egoistisch omdat je weet dat de ander het misschien anders ervaart. Aan de andere kant weet ik ook dat er mensen zijn die door de sociale leefregels heenkijken en mij zien voor wie ik ben. Met die mensen ben ik verbonden, of je elkaar nu wel of niet spreekt.
admin
admin aug 16 '09
Heel herkenbaar voor mij, Helma! Ik ben blij met wie ik om me heen heb, en ik heb genoeg sociale contacten op mijn werk.

De weinige vriendinnen die ik heb, staan me ook heel na aan het hart, weten dat ook, en ik vind het genoeg. Ik hoef niet meer zo nodig een grote kring om me heen. Ik ben blij met mezelf en mijn dierbaren. En daar horen dan die weinig vriendinnen bij. En ik ben er gelukkig mee!!

Liefs,
Marjan

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki