Loading...
nl

Gedichten

Rein
Rein aug 12 '09
Hoi, ik schrijf zo nu en dan gedichten in een creatieve bui en wil ze graag delen. 1 voor 1, want ik lees graag jullie reacties!

Een heel kort maar leuk gedicht, waar ik zelf veel bij voel, telkens ik het lees. Eentje dat veel voor me betekent:

-----
(24 juni 2008)

Vrije Keuze
___________


Een man in een kamer roept om hulp:
" Help mij uit mijn donkere schulp!"
Ik kan deze strijd voor hem niet winnen,
de deurklink,
zit vanbinnen...

-----

Ik vind het zelf een leuke omdat het langs de ene kant verhaalt over hoe moeilijk we het soms als mens kunnen hebben, maar langs de andere kant hebben we altijd de keuze om er iets aan te doen. Die kracht bezitten we, want we leven op de planeet aarde met vrije keuze. Ook vind ik hem wel grappig, het contrast van iemand die zo hard om hulp schreeuwt, met het feit dat hij alleen maar de deur moet openen... smilePas dan kan je gezien worden, geholpen worden, begrepen worden, etc... Je moet zelf de keuze maken om er mee naar buiten te komen smileHeel erg toepasselijk in men eigen leven.

Voor mij was dit een plots inzicht, en ik kon hierdoor meer lachen met men eigen probleempjes. We spelen hier zelf allemaal ons grote spel als mens op de planeet aarde... smile
Delen:
Rein
Rein aug 12 '09
Haha,... Ik zie zelf pas in nu, hoe grappig het is dat ik dit gedicht er uit heb gepikt nu, gezien mijn vorige posts over men huidge worstelingen... Het is gewoon rechtstreeks gerelateerd...
en dat was eigenlijk helemaal niet de bedoeling...

*Smile :D*
JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 12 '09
Leuk hoe de dingen werken :), wel een heel leuk gedicht!
Beschermengel
Beschermengel aug 12 '09

Heel mooi smile
Debiorah
Debiorah aug 12 '09
Heel mooi Rein! In zo weinig woorden ligt toch zoveel waarheid smile
admin
admin aug 12 '09
Deze is wel erg leuk en treffend.

We moete allemaal proberen onze eigen deurklink te vinden. En ook zelf leren hanteren.
Rein
Rein aug 12 '09
Dankjewel smileBlij dat anderen er van kunnen genieten!

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki