Het is correct wat je zegt, dat je de uitdaging/verantwoordelijkeheid niet bij een ander moet leggen. Ik vraag me oprecht af in hoeverre ik dit doe. Het doet gewoon pijn om het zelf te moeten doen en herinnerd te worden aan het feit dat je je nooit gesteund hebt gevoeld in het ontdekken van de wereld.
de zoektocht naar jezelf, is er dankzij een leegte!!
Ik weet dat het iets van mezelf is en dat ik alleen er verandering in kan brengen. Dat is met alles zo. Maar het gaat hier ook om het stoppen met een innerlijk gevecht. Langs de ene kant roep ik om hulp en langs de andere kant wil ik het zelf doen. Dit lijkt misschien tegenstrijdig maar is het niet, als je beseft dat de hulp die ik vraag in feite niets meer is dan de bescherming die een vader normaal geeft wanneer hij je mee in de wereld neemt zodat je zelf dingen kan doen.
Zie je dat je jouw machteloosheid van het moment, projecteert op het feit dat jouw vader er niet was om je te helpen en beschermen?
Dit heb ik nooit gehad en het kost me moeite om mijzelf te accepteren en te beschermen.
Dit is je probleem. blijf bij dit onderwerp. want hier zeg je " ik kan mezelf niet accepteren en beschermen".
Het is een gevoel, van jezelf. dat je hebt wanneer iets niet lukt. Dat is die machteloosheid van het moment. zie je?
En hieraan kan je werken.
De verwijzing naar men vader is gewoon omdat ik weet dat het een rol heeft gespeeld en omdat ik nu nog steeds die wens in mij meedraag. Het is niet de bedoeling dat hij het oplost voor mij. Hij kan het ook niet al zou hij het willen.
Lieve Rein, je schreef daarnet iets anders dan alleen maar een verwijzing naar een wens: "Het doet gewoon pijn om het zelf te moeten doen en herinnerd te worden aan het feit dat je je nooit gesteund hebt gevoeld in het ontdekken van de wereld."
Ik lees dus de twee verhalen van die twee delen in je.
Laat dit innerlijk geen gevecht zijn, Rein. Laat je eigen zelf niet in de steek!
Ik moet gewoon aanvaarden dat ik als mens vele talenten heb en tegelijk ook werkpunten en wat die ook zijn, dat hoort er bij.
Ik maak het vaak te moeilijk voor mezelf om te gaan uitzoeken HOE het komt ipv het gewoon te aanvaarden en er mee aan de slag te gaan. Soms zijn de emoties zo groot en komen ze van zo diep, dat dit erg lastig kan zijn.
¨
Ik lees dat je hier jezelf toespreekt, jezelf troost en sust, en gerust stelt. Je geeft begrip om jezelf,
goede raad , en zegt dat het allemaal goed komt.
Een vader kan het niet beter hebben gezegd.
Dus er zit een vaderkant in je , zie je? Die heb je van jezelf!
Roep hem in jezelf telkens je hem nodig hebt voor dat stukje waarin je jezelf moeilijk kon bijsturen.
B