Loading...
nl

Tarotkaarten leggen

JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 9 '09
Hierbij even mijn methode waarop ik Tarotkaarten leg (onafhankelijk van het schema). Er zullen vast veel verschillende methoden zijn, dus wie weet willen jullie die van jullie ook delen?

Voor zover ik begrepen heb, maakt het niet zoveel uit wie er aan je kaarten komt, of iemand ze aanraakt, of dat je ze op een speciale plek opbergt. De meningen verschillen hier echter over winkdus ik laat dat even in het midden. Wat wel belangrijk is, is dat je in de juiste stemming bent. Veel "rituelen" zorgen er inderdaad voor dat dit gebeurt. Wat ik wel geleerd heb is het volgend:

1. Stem je af op de persoon en de vraag. Neem deze in gedachten en probeer je wat in de vraag / persoon in te leven.

2. Schud de kaarten eerst met je linker hand. Dat wil zeggen, je hebt in je rechterhand de stapel kaarten, en gooit er steeds een stapeltje met rechts, naar links. Links is namelijk de gevoelskant.

- Als er tijdens het schudden een kaart uitvalt, is deze ook belangrijk om te onthouden. Bekijk de kaart en stop hem dan terug in het deck. Deze kaart betekend iets over het algemeen in de hele situatie. Komt deze kaart ook voor tijdens de legging zelf, dan is dit de allerbelangrijkste kaart, en moet je vooral ook extra op de plaats letten waar die is gevallen.

3. Spreidt de kaarten in een waaier uit, met je linkerhand. Er ligt dus een mooie rij kaarten voor je.

4. Neem de vraag weer in gedachten. Beweeg er snel met je linker hand boven en pak dan een kaart die goed voelt. Je moet er niet te lang over nadenken, maar snel onnadenkend een kaart pakken. Anders beinvloed je het teveel.

5. Pak de kaarten en leg ze in het schema op de kop! neer. Dus met de afbeelding naar beneden zodat je niet weet welke kaart het is. Je mag niet direct al kijken na het trekken van kaart voordat de andere kaarten gelegd zijn. Anders beinvloed je de rest van de trekking, door het gevoel dat de eerste kaart bij je heeft opgeroepen.

6. Duidt dan de kaarten afhankelijk van het schema.

Ben benieuwd hoe jullie het doen smile.
Delen:
admin
admin aug 9 '09
Hoi Nims, ziet er goed uit. Alleen de kaarten op de kop neerleggen?
admin
admin aug 9 '09
Hoe ik kaarten vb leg!
Eerst is er de vraag.
Omdat kaarten een 'open' betekenis hebben, zullen kaarten steeds getrokken worden, vanuit een thema, vanuit vraagstelling.

Daarom, praat ik graag met diegene over het onderwerp.
Wanneer het juiste thema en vragen zijn gevonden, zal ik ook een eigen legging creeeren, die de hele situatie en de vragen bevatten.

Ik maak me leeg, vraag om stilte, en in jezelf te zijn.. te concentreren op de vraagstelling,
Ik schud de kaarten, en trek de nodige kaarten, in gedachte elke sub-vraag stellend die erbij hoort.
Soms maak ik eerst een schema op papier, hoe de legging eruit mag zien. En welke vraag er hoort, bij welke plaats van de kaart.

Ik draai alle kaarten daarna om. en interpreteer de kaarten.
De kaarten worden altijd bij mij 'recht' gelezen dwz, kaarten die onderstenboven liggen, worden recht gelegd.

Ik werk intuitief aanvoelend, en heb graag een communicatie met de vraagsteller tijdens de uitleg. Omdat het heden leeft, leeft en groeit ook het inzicht, en mogen er kaarten bij gelegd worden, indien er andere vragen rijzen rond eenzelfde thema.

Het is dus bij mij een dialoog. Die groeit.
Ik doe zelden voorspellingen, maar geef antwoorden altijd waardoor de vraagsteller inzicht krijgt in zichzelf. En waarin hij/zij mogelijk kan bijsturen, of wat dan ook.
Het gaat bij mij om het AHA effect.

Ik gebruik de Tarot van Waite.
Het is niet zo evident deze methode op een forum toe te passen.
En ga dit ook niet doen.
Ik laat het graag aan jullie over, in liefde hoor!!

Bellefleur
JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 9 '09
Origineel bericht van: Bart
Hoi Nims, ziet er goed uit. Alleen de kaarten op de kop neerleggen?


Ik bedoel dus met de afbeelding naar beneden. Ik zal dat even aanpassen smile.
admin
admin aug 9 '09
Begrijp 'm. Thanks! smile
Richie Richard
Richie Richard aug 10 '09
Kaarten leggen is niet echt iets voor mij denk ik.
Ik heb ook eens een tarrot legging gehad.. Ik kreeg heel veel kaarten.. echt een hoop.. Namelijk er vielen er een stuk of 20 van de dek.. Wat de gene die het deed, heel vreemd vond.. Was nooit gebeurt. Deze kaarten klonken allemaal heel vet. Zwaarden koning enzo.. Maar voorspelde echt totaal niets goeds.. Ik zal heel wat verliezen, en heel veel keren voor gelogen worden.. Tot nu toe is er een deel al van uit gekomen..

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki