Loading...
nl

niet zo leuk,... ..Demonen in je leven!!

Lena
Lena aug 9 '09
my name is denzel ....? smile
Lena
Lena aug 9 '09
Origineel bericht van: Denzil
Origineel bericht van: Karin
Dank je wel Bellefleur!

Wat bedoel je Denzel? Ik vroeg alleen maar waar deze tekst vandaan kwam.

Zoals ik het zeg, sommige dingen weet je gewoon. Net zoals ik een hoop wist over 0D 1D 2D 3D en 4D. Ik wist de schetsen, ik wist de Assen. Ik wist de perspectieven, ik wist de geschiedenis. En ik wist de lokatie. En ik heb het nooit ergens gelezen, gezien, gehoort of wat dan ook.
You just know it.

wat weet jij over de 5e?
Richie Richard
Richie Richard aug 9 '09
Ik weet helaas niks over de 5e dimensie.. Bij mij zit daar ook een grote vraag teken. Vandaar dat ik nauwelijks kan wachten tot de nieuwe tijd. Ik moet en zou weten wat het is smile. Tijd zal het me leren.
Ik vind het ook geweldig dat ik een onderdeel van ben om de wereld hier bewust van te maken.

Ergens vind ik het ongelofelijk spannend smile
Richie Richard
Richie Richard aug 9 '09
Origineel bericht van: Lena
my name is denzel ....? smile

Hint: je mist mijn achternaam smile
Lena
Lena aug 10 '09
vandaar die ?
hintje? buitenlandse naam?
gast
gast aug 10 '09
Ik kan er ook niet echt veel van maken, haha, zal wel een moeilijke naam zijn wink
Richie Richard
Richie Richard aug 10 '09
Kinda ja. Maar net zoals de voornaam, is de achternaam ook oudengels.
Richie Richard
YM MANE SI ZLEEND ELEYMCVO
My Name is Denzel McVolyee

wink
gast
gast aug 10 '09
Beetje schots ivm Mc.
Richie Richard
Hmm ja een beetje.. Ik vraag me eigenlijk af wat mijn geboorte datum toen was.. Kan ik vergelijken met de kin kaarten..
liesanne
liesanne aug 26 '09
Een onderwerp wat me heel erg interesseert en me momenteel ook helemaal bezig houdt. Voor het feestweekend voor mijn man heb ik een theaterstuk geschreven wat eigenlijk gaat over dit onderwerp.

Ik heb het stuk ‘The Lord of the Hill and de Demon of the Midday’ genoemd. De voorstelling bestaat uit een bewegende vorm van pantomime, met muziek en geluid, maar dus zonder gesproken tekst door de spelers. Ook wordt gebruik gemaakt van allerlei (symbolische) voorwerpen.
Hoe de titel en het stuk zijn ontstaan…….Ik heb het feest een ‘over The Hill-Party’ genoemd, zo noemen ze in Engeland/Amerika het feest als iemand 50 wordt. Met 50 sta je bovenop de berg. Vandaar dus de Lord of the Hill...de rol van de hoofdrolspeler... Waar een berg is, is een dal: vaak gaat aan dit hoogtepunt een dalletje vooraf, oftewel een ‘midlifecrisis’. De midlifecrisis dient zich aan in de persoon van een vijand, een ‘demonisch’ figuur. (Ik vond een boekje op internet wat mij op dit idee bracht: ‘Demonen van de middag’ van Prick met de ondertitel: De midlevencrisis, een episode in het leven van de mens.) The Lord of the Hill gaat dus de strijd aan met zijn eigen midlevencrisis…. Hij is niet ‘in zijn element’. Hij wordt geholpen door de ‘elementalen’, fantasie/natuurwezens uit de vier windstreken: Aarde, Vuur, Water en Lucht. Elk elementwezen heeft zijn eigen ‘boodschap’, draagt iets uit. Ook ziet de hoofdpersoon wanneer hij 50 wordt Abraham, dus die heeft ook nog een kleine rol op het toneel. Uiteindelijk weet hij waar Abraham de mosterd haalt……

Ik wil een soort van fantasieverhaal uitbeelden waarin de strijd met de ‘innerlijke schaduw’ centraal staat. (We hebben allemaal van doen met ‘vijanden’ of demonen in onze binnen/buitenwereld) De hoofdpersoon leert echter dat strijden (vernietigen) geen zin heeft, pas wanneer hij toenadering zoekt, de vijand voedt met wat hij nodig heeft (aandacht, liefde e.d.) verdwijnt hij uit z’n leven in zijn demonische vorm en transformeert hij ten goede. Dat is het moment waarop de hoofdpersoon Abraham ziet en de top van de heuvel bereikt…

Quote:
Door niet te strijden tegen de demonen, sta je eigenlijk samen aan hun kant.

Hier geloof ik niet (meer) in...
Het boek "Bevrijd je demonen" (eeuwenoude wijsheid over het oplossen van innerlijke conflicten) van T. Allione is voor mij een echte inspiratiebron geweest....

Omschrijving Bevrijd je demonen

Angst, jaloezie, verslaving en perfectionisme, ieder mens vecht tegen zijn eigen demonen. Maar heeft dit bestrijden wel zin als deze schaduwkanten een deel van jezelf zijn? Als vechten een vorm van vasthouden is, hoe laat je je demonen dan echt los?

Bevrijd je demonen vertaalt deze eeuwenoude Tibetaanse wijsheid naar positieve handgrepen voor het moderne leven. Met haar opmerkelijke heldere en efficiënte vijfstappenplan verschaft Allione een positieve en bevrijdende methode om direct mee aan de slag te gaan en eindelijk tot rust te komen.

Recensie
Dit boek bevat een modernisering van een eeuwenoude Tibetaans-boeddhistische stroming (ch'od) om je te bevrijden van je innerlijke demonen zoals angst, jaloezie en verslaving. Het is de enige methode die ooit door een vrouwelijke boeddhiste is gesticht (Machig Labdrön, 1055-1145). Daar de oorspronkelijke methode voor westerlingen te gecompliceerd en exotisch is, heeft de deskundige Amerikaanse auteur ( al veertig jaar boeddhiste) er een moderne versie in vijf stappen van gemaakt: vind de demon (welke, waar zit hij in het lichaam), personifieer hem en vraag wat hij nodig heeft, word de demon, voed hem met wat hij nodig heeft, en rust in aanwezigheid. Het grote verschil met westerse psychotherapeutische methoden zit 'm vooral in het oplossen van het lichaam, het voeden van de innerlijke vijand (in plaats van hem te bestrijden) en het niet-dualistische meditatieve bewustzijn van de laatste stap (oplossen fixaties). Het boek is door het verweven van persoonlijke verhalen van de schrijfster en haar leerlingen en de toegankelijke stijl geschikt voor de in boeddhisme geïnteresseerde lezer.
J. Hodenius
admin
admin aug 26 '09
Origineel bericht van: liesanne

Quote:
Door niet te strijden tegen de demonen, sta je eigenlijk samen aan hun kant.

Hier geloof ik niet (meer) in...
[i]Omschrijving Bevrijd je demonen

Angst, jaloezie, verslaving en perfectionisme, ieder mens vecht tegen zijn eigen demonen. Maar heeft dit bestrijden wel zin als deze schaduwkanten een deel van jezelf zijn? Als vechten een vorm van vasthouden is, hoe laat je je demonen dan echt los?

¨

het klopt, dat je best niet vecht Tégen iets. Doch berusten in hun aanwezigheid, dat gaat evemin. En ik spreek uit ervaring.
Mensen zijn soms van weinig bewust,

.... zoals een boom die omringt is door klimop die hem zachtjesaan overwoekerd en verstikt ,
zodat het lijkt dat de groene bladeren van de klimop de bladeren van de boom zijn.....
zo denken mensen dikwijls dat wie ze zijn, en hoe ze handelen, hun natuurlijkheid is.

Tot men bewust is van het feit dat er delen in hen zijn die NIET van HenZELF zijn, doch van andere energieën afkomstig zijn, die jou willen overwoekeren.

Liefs,
Bellefleur
admin
admin aug 26 '09
Bellefleur, ja inderdaad !!
mooie woorden, die moet ik onthouden..
liesanne
liesanne aug 28 '09
Origineel bericht van: Bellefleur
het klopt, dat je best niet vecht Tégen iets. Doch berusten in hun aanwezigheid, dat gaat evemin. En ik spreek uit ervaring.
Mensen zijn soms van weinig bewust,

.... zoals een boom die omringt is door klimop die hem zachtjesaan overwoekerd en verstikt ,
zodat het lijkt dat de groene bladeren van de klimop de bladeren van de boom zijn.....
zo denken mensen dikwijls dat wie ze zijn, en hoe ze handelen, hun natuurlijkheid is.

Tot men bewust is van het feit dat er delen in hen zijn die NIET van HenZELF zijn, doch van andere energieën afkomstig zijn, die jou willen overwoekeren.
Liefs,
Bellefleur

Dit betwijfel ik toch wel. 'Satan' zie ik niet als iets wat buiten onszelf bestaat, maar ín ons.. Door dat deel toe te laten, idd niet berusten, maar wel verwelkomen en geven wat het nodig heeft, wordt het vijandelijke deel je tot een hulp...
Vijanden, demonen transformeren dan in 'goden'

Jezus zei; 'hebt u vijanden lief'...vroeger leek me dat een ver van mijn bed-show, vijanden waren er in de oorlog... Maar nu besef ik dat onze grooste vijanden vooral in ons eigen innerlijk leven, en dáár zullen we het dus ook moeten oplossen. En die vijanden hebben liefde nodig... Dan hoéven we niet meer op het oorlogspad met de 'vijanden' in de buitenwereld.....
admin
admin aug 28 '09
sorry, ik had hier een heel andere mooie tekst staan,
en die is er niet doorgekomen! jammer...
ik had perongeluk op een knopje gedrukt..
echt jammer, vind ik dat!
admin
admin aug 28 '09
waar is het nu??
admin
admin aug 28 '09
weg!!
ik was een tekst aan het typen aan de hand wat Liesanne schreef,
en drukte ergens perongeluk op, waardoor er een deel hier terecht kwam, maar dat wist ik op dat moment niet.
Ondertussen maakte ik de tekst af..
ok, en toen ik het wilde verzenden stond er dat ik het al eens had verzonden, en dat was een onafgewerkt stuk,
en de juiste tekst heb ik niemeer ..
Geef niet, het ging om hoe je het kunt zien wat Jezus zei' heb je vijanden lief, zoals jezelf!"
Misschien schrijf ik het nog wel eens over.

liefs,
Bellefleur
gast
gast aug 28 '09
Ja Liesanne, ik ben het helemaal met je eens. De vijand zit in onszelf, is onderdeel van onszelf en zolang dit niet (h)erkent wordt blijf je er tegen vechten en kom je het steeds weer tegen in je leven.
admin
admin aug 28 '09
Liesanne,

ik zie het meer zo:

Natuurlijk zitten onze grootste angsten in ons. En als we deze accepteren en hierdoor transformeren verandert er niet alleen innerlijk iets, maar buiten jezelf ook iets. Zo binnen, zo buiten.

Vaak vallen "negatieve" dingen dan ook weg zoals negatieve entiteiten die je evt proberen te beinvloeden, omdat ze dan geen toegang meer tot jou hebben, of omdat je die mee getransformeerd hebt door er een mee te worden (als dat kan)

Maar dat neemt niet weg dat negatieve entiteiten wel bestaan, en ook een eigen wil en identiteit hebben..

In wezen zijn wij allen Een ja, maar jij bestaat bv ook als een persoon buiten mij in deze dualistische wereld waarvoor wij gekozen hebben te leven.. !
liesanne
liesanne aug 30 '09
Origineel bericht van: Artemis
Liesanne,

ik zie het meer zo:

Natuurlijk zitten onze grootste angsten in ons. En als we deze accepteren en hierdoor transformeren verandert er niet alleen innerlijk iets, maar buiten jezelf ook iets. Zo binnen, zo buiten.

Vaak vallen "negatieve" dingen dan ook weg zoals negatieve entiteiten die je evt proberen te beinvloeden, omdat ze dan geen toegang meer tot jou hebben, of omdat je die mee getransformeerd hebt door er een mee te worden (als dat kan)

mooi omschreven....

Maar dat neemt niet weg dat negatieve entiteiten wel bestaan, en ook een eigen wil en identiteit hebben..

In wat voor vorm bestaan volgens jou die negatieve entiteiten?

Ik doelde hier meer op de betekenis die 'satan' heeft gekregen, als iets wat buiten jezelf bestaat.
Op een ander forum las ik een keer het volgende en zo voel ik het ook:

Satan is een vertaalfoutje geweest vanuit het Hebreeuws. De originele betekenis is: tegenstander, of ook wel vijand. Dit hoeft geen persoon of entiteit te zijn, maar kan ook een verslaving zijn bijvoorbeeld. In de bijbel staat bijvoorbeeld dat Jezus op het laatste moment verzocht werd door de duivel, a.k.a. satan, oftewel: de vijand. De vijand hier was zijn eigen twijfel.

In wezen zijn wij allen Een ja, maar jij bestaat bv ook als een persoon buiten mij in deze dualistische wereld waarvoor wij gekozen hebben te leven.. !

Besta ik niet vooral naast jou, allebei onderdeel van één geheel?

@ Bellefleur, jammer dat je stukje weg is....
Pagina's: Vorige 1 2 3 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420