Loading...
nl

Nachtmens

Richie Richard
Richie Richard aug 4 '09
Hey,
Wat me nu erg op valt.. Al tijden.. Is dat ik s'nachts liever wakker ben.
Ik slaap liever overdag. Ook, voel ik me slimmer, in de nacht. Ik kan veel helderder na denken. Ik voel mij meer op mijn gemak en ik voel me ongelovelijk kalm en rustig. Ik was altijd nachtblind geweest. Maar sinds een paar weken, totaal niet. Ik kan bijna net zo goed zien als over dag. Sterker nog, ik heb mijn lensen of bril dan niet eens nodig. Ook voel ik me energiek en soort van gelukkig. Ik vind de rust om mij heen en de kalmte om mij heen, gewoon weg heerlijk. Als ik de kans krijg, pak ik altijd mijn huissleutel, loop ik naar beneden. Zet ik de beveiliging zo snel mogelijk uit en ga ik naar buiten, en ga ik naar buiten en loop ik vaak gewoon rond, of naar mijn favoriete plekjes. Ongeacht hoe koud het is. Ik kan energie sturen dus wat boeit het.

Ik vraag me eigenlijk af, zijn er meerdere mensen die dit hebben. En wat dit eigenlijk is. Wat heeft het voor betekenis. Waarom voel ik mij snachts beter op gemak..
Delen:
admin
admin aug 4 '09
Ik kan je niet helpen hiermee...ik slaap gráág 's nachts. Ik heb wel nachtdiensten gehad in mijn werk, maar geef mij maar de dag hoor, voel me net zo'n mol laugh

Liefs,
Mar
(A)ngel
(A)ngel aug 4 '09
ik vindt Dag fijner dan nacht
in de nacht kunnen er dingen gebeuren
waar ik liever niet aan wil denken
admin
admin aug 4 '09
Die kunnen net zo goed overdag gebeuren.
Ik houd ook veel meer van de nacht dan de dag, maar ga toch echt wel slapen!
admin
admin aug 4 '09
Ik ben een rasecht ochtendmens,
De wereld wordt elke dag een beetje mooier, als ik heel vroeg ben opgestaan,
ik kan dan ook dadelijk bergen verzetten, grin
miyase
miyase aug 4 '09
Ik heb net hetzelfde!! Ik ben sinds een maand ofzo heel de nacht wakker, kan er niet tegen om te slapen. Ik voel me 's nachts heerlijk, dan is het heel erg rustig, zoals je zegt. Eerst had ik nogal schrik, maar nu vind ik het opeens geweldig. Ik heb heel mijn ritme omgedraait denk ik.. grin
En heb geen idee waarom..
Richie Richard
Richie Richard aug 4 '09
Geweldig dat ik niet de enige ben. Ik geniet ook erg van de rust. Heerlijk is dat gewoon. En ik filosofeer dan ook echt een hoop. Ik kan dan alles heerlijk op een rijtje zetten. Mezelf mooi in belans maken. Echter heeft het ook zijn na delen. Overdag ben ik dan brak. Als het kon, dan ging ik s'nachts naar school, werken e.d. Alles wat ik overdag doe, in de nacht. Dat zou geweldig voor mij zijn. Vaak, vooral tegen de winter, als het vroeg donker is. Pak ik mijn scooter of fiets en ga ik naar een mooi rustig plekje. Vaak aan het water. De linge ligt langs onze dorp (eigenlijk stad, al 779 jaar stadsrechten.). De Linge staat ook wel bekend als de langste rivier van Nederland. Of dat nou klopt..

Maar in de nacht, voel ik me thuis. Overdag totaal niet.
Eruan
Eruan aug 4 '09
Ha Denzil, here I am again. wink

Ik slaap het liefst altijd behalve 's avonds laat en 's ochtends vroeg, ik heb ook een vaag ritme geloof ik.
's nachts komen bij mij de grootste filosofieën naar boven drijven en ben ik vaak heel goed in denken. wink
Richie Richard
Richie Richard aug 4 '09
omdat ik me in de nacht zo fijn voel, sla ik ook regelmatig een nachtje over met het slapen. Wat wel wat slechter is voor mijn gezondheid. Maar dat heb ik er wel voor over smile

En welkom terug Ann_ik!!! Ik heb je gemist hier!
Eruan
Eruan aug 4 '09
Een nachtje doorhalen is zeker niet heel goed voor je. Juist omdat we in een maatschappij leven waarin wordt verwacht een normaal dag nacht ritme te hebben, zodat ze zo veel mogelijk van je kunnen gebruiken.
Ik probeer altijd wel me aan vaste tijden te houden omdat ik weet dat ik anders instort omdat mensen verwachten dat je overdag fris bent in je hoofd. wink

Dankje Richie. smile
admin
admin aug 4 '09
Dan zouden jullie super zijn voor een nachtdienst laugh
Richie Richard
Richie Richard aug 5 '09
Misschien wel ja. Al is het wel lekker rustig, het kan ook te rustig worden. En dan wordt het vervelend. Want je kan nauwelijks wat doen want iedereen slaapt. Dat is het probleem er is niemand, want iedereen slaapt. Wat moet je dan doen?
Ik tik dan vaak verder aan mijn verhaal.. (Gaat redelijk bijna aan de 4e hoofdstuk.)
Of dan bouw ik verder aan mijn website, wat op dit moment niet kan aangezien ik weer eerst een ontwerp moet maken en daarvoor heb ik de software nu niet.
Tja wat doen we dan? Buiten lopen.. Maar damn, ik ben in frankrijk, waar wil ik heen. Ik ben niet bekend hier, straks raak ik verdwaald. Daarbij is het hier heel erg bosachtig wat heel snel een akeligesfeer af geeft. + Het koelt hier af tot 6 graden. Terwijl het over dag makkelijk 35 graden is..

Najaaa, dan gaan we wat over het net surfen. Gigantisch doelloos als je het mij vraagt.. Weer een nacht verpest. Zonde, ik had zoveel kunnen doen. Al weet ik niet wat.
Divine
Divine aug 5 '09
Ik ben ook absoluut een nachtmens! Helaas heb ik nu een veelvragende stage overdag. Ik baal elke avond dat ik vroeg naar bed moet, heb 't gevoel dat ik dan net tot leven kom.
Vroeger als ik vakantie had ging ik ook tv kijken, schilderen, of zelfs met een vriendin buiten hangen!
Bij mijn vorige stage vond ik nachtdienst geweldig, sliep dan alleen 's ochtends 4 uurtjes en na het avondeten een uurtje. Helaas moet ik nu overdag presteren, hoop er ooit aan te wennen :-S
Richie Richard
Richie Richard aug 7 '09
Heerlijk is dat he, als je je ding kan doen.. Deze nacht heb ik weer eens overgeslagen. Omdat ik een heel diepgaand gesprek heb gehad met een jongen van 16 jaar, waarvan de ouders zijn overleden door een autoongeluk, een jaar geleden.

Hij vroeg mij of ik een reading kon geven. Ik heb mijn best gedaan, dit kreeg ik binnen:
Dat ik hem fijne verjaardag moest wensen van voor zijn vriendin die dus binnenkort jarig is.
Dat hij rustig moet doen op school. Bleek dus dat hij nogal aan het kloten was.
Dat hij wat gemakkelijker moet zijn voor zijn broertje. (Ik had geen idee dat hij er een had.)
Dat hij zijn oma eens moest bezoeken.
Natuurlijk dat ze van hem houden.
Ook trots op hem zijn omdat hij nu eigenhandig de kost wint. (Wist ik ook niet)

Naja en toevallig stond zijn webcam aan.. Hij was echt helemaal ontroerd.. 16 jaar, en dan al zonder ouders en op zijn eigen benen moeten staan. Hard..
Beschermengel
Beschermengel aug 7 '09


Vreselijk voor de jongen om zijn ouders zo jong al te moeten missen......en heel erg mooi Denzil dat je deze boodschap door mocht geven!
Eruan
Eruan aug 7 '09
Jeetje, wat erg zeg! Een vriendin van mij is ook 16 en is ook beide ouders kwijt. Verschrikkelijk
Goed gedaan Richie, ik hoop dat de jongen er wat mee gaat doen. smile
Richie Richard
Richie Richard aug 7 '09
Nja, kost een hoop energie eigenlijk joh.. Uit eindelijk ben ik om 8 sochtends het bedje ingedoken, ik was uitgeput. Maarja, het is ook geen gewoonte voor mij om dat te doen. Sterker nog, ik doe het bijna nooit. Ik voel me er niet echt geweldig bij namelijk.
Rein
Rein aug 7 '09
Hoi Denzil.

Wat je verteld herken ik hoor. Heel vaak licht men piek van inspiratie en "zin om iets te creeren" in de loop van de avond en de nacht. Mijn huidige visie:

Ik sta vaak stil bij dingen. Zo ook bij het brein en wat het precies is en doet. Heb je soms al eens muziek opgepikt en beginnen zingen, daarna de radio opgezet om dan hetzelfde liedje te horen? Ons brein pikt een enorme hoeveelheid informatie op en overdag is dat vele malen meer dan 'snachts. De meeste mensen slapen 's nachts en hun brein verwerkt wat ze gedaan hebben die dag. Wanneer mensen actief zijn zenden ze constant allerlei signalen uit. Hoe gevoeliger dat we allen worden als mensen, hoe meer we hier bewust van oppikken. Zo begin je spontaan aan situaties met mensen te denken en kan je soms hele conversaties aangaan in je geest met vrienden of familie. Soms lig ik in bed en observeer ik men eigen verstand. Dan is het alsof ik aan een knop kan draaien zoals een radio om verschillende zenders te ontvangen. Het voelt alsof je heel de wereld om je heen kan horen.

'S nachts praten mensen minder en zijn er minder impulsen. Dat voel je en je hebt meer ruimte om in alle rust jezelf te zijn. Je kan je ook beter concentreren.

Een andere bedenking. Met name synchronisiteit. Ik zie hoe ik soms van ritme wissel en meer 's avonds en 's nachts ga leven en hoe dit vaak uitkomt met de mensen om me heen. Mijn broers hebben vaak een nachtleven. Men oudste broer leeft al 10 jaar lang 's nachts en we hebben samen een interessant project lopen. Hij heeft veel te doen, maar het komt vaak "toevallig" mooi uit dat hij tijd vrij heeft om samen aan ons project te werken wanneer ook ik merk dat ik de laatste dagen omschakel naar een nachtritme. Zo heb ik me vaak veel energetischer en sterker gevoeld tijdens onze nachtelijke knutselsessies wink

En dan een laatste bedenking, en deze informatie komt van Steve Rother: Onze breinen passen zich aan tegen een enorm snel tempo. Dit verloopt bij iedere mens anders en kan onregelmatigheden veroorzaken. Niets om wakker van te liggen winkhumor....

Goed, wat stof tot nadenken tijdens je volgende nachtelijke bui. Hopelijk heb je er wat aan wink

En voor al diegenen die voornamelijk een dagritme hebben. Het is een aanrader om eens in het midden van de nacht naar een normaal drukke plek te gaan en het verschil te voelen. Het doet wonderen. Plots is er meer ruimte, zien de dingen er anders uit, vallen je dingen op die je overdag zou missen. Je kan in het midden van de baan lopen, of stilstaan en rond kijken. Je voelt veel meer de rust en de magie van de wereld, en hoe wij als mensen samen een spel creeren. Een spel van opstaan, werken, eten, ritme,... en slapen.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki