Loading...
nl

Als beelddenker.

miyase
miyase aug 1 '09
Ik ben een beelddenker en ik heb soms wel is te maken met helderzien en telephatie. Eerst komen er altijd 2 opties in mijn hoofd. (dus 2 mogelijkheden wat een andere kan denken of tijdens helderzien). Dan gebruik ik 2 technieken:

1- Voelen natuurlijk! welke het "juiste" voelt is het, maar daar moet ik nog beter in worden!

2- Staafjes, piano's, paddestoelen, kleuren, hoogtes en laagtes, bomen, vanalles. Wat ik hiermee bedoel?

Op 1 of andere manier kan ik erachterkomen hoe iemand zich voelt, wat iemand ongeveer denkt.

Ik geef een voorbeeld. Ik wil vinden (zonder de aura/gezicht te bekijken) hoe iemand zich voelt. Mijn gedachten zeggen: "blij of boos". Maar ik moet dus vinden welke het juiste is. Een van die 2 is juist, en de andere heb ik onbewust zelf uitgevonden.

Dan gebruik ik meestal techniek 2. Ik stel de 2 woorden voor in mezelf. Dus Blij en Boos. En dan stel ik bijvoorbeeld 2 staafjes die horen bij het woordje. Het staafje naast "boos" is dan veel langer dan die van "blij". Dus dan is diegene "boos". Het hoeft niet alleen met staafjes te zijn, maar het kan ook met kleuren zijn. Als het donker is, is het fout. Als het licht is, is het juist.

Of nog iets, als het woordje "ver" voelt, is het altijd juist. Maar dat is een moeilijke techniek. Als ik voel dat het woordje heel dichtbij is, dan betekent het dat ik het zelf heb uitgevonden, en het dus niet juist is.

Is moeilijk om te volgen denk ik.. Ik hoop dat het duidelijk is smile
Delen:
admin
admin aug 1 '09
interessant hoe jij dat interpreteerd met de staafjes.
ik kan je volgen hierin.
Helma
Helma aug 2 '09
Moyra,

kun jij mij als leek uitleggen hoe een beelddenker - of plaatjesdenker - de dingen beleeft? En wat het voor bijvoorbeeld kinderen betekent om alles in plaatjes te zien? Ik wil er graag meer over weten...
admin
admin aug 2 '09
ik heb even op internet gekeken voor jou (Helma) voor een duidelijke uitleg.
http://www.beeldbrug.nl/herken_de_beelddenker.html
Helma
Helma aug 2 '09
Allemensen! Ik heb alle punten gelezen, en dit is zo mijn jongste dochter! Jammer dat het niet herkend en erkend wordt op school.
Ik zal het mijn dochter eens laten lezen, kijken of ze zich hierin vinden kan. Bedankt Moyra, voor de link!

Oeps, ik las net wel dat er ondersteuning is in de vorm van cursussen voor leerlingen, ouders en docenten.
admin
admin aug 2 '09
Graag gedaan!
Je zou de leerkrachten er ook op kunnen wijzen doormiddel van wat linken op te schrijven en dezen bij hen op tafel te leggen in de koffieruimte.
Gewoon doen.
Deed en doe ik ook, hahaha...
Helma
Helma aug 2 '09
In die ruimte mag ik niet komen! Het enige wat ik daar als standaard antwoord krijg is: ze is pienter zat. Maar Sandra wordt woest als ik over ander onderwijs begin. Jammer dan, als zij de lange route wil bewandelen, dan moet dat maar.

Maar Moyra, ik zal het in mijn achterhoofd houden. Dank je wel voor de tips hoor.
miyase
miyase aug 2 '09
Origineel bericht van: Helma
Moyra,

kun jij mij als leek uitleggen hoe een beelddenker - of plaatjesdenker - de dingen beleeft? En wat het voor bijvoorbeeld kinderen betekent om alles in plaatjes te zien? Ik wil er graag meer over weten...


Ik weet niet of ik daar juist genoeg op kan antwoorden. Want ik ben tegelijkertijd ook hoogbegaafd. En de manier van denken is dan een beetje anders denk ik.

Als beelddenker denk je bijna nooit met woorden, echt nooit. Alles is inmekaar gestoken met beelden. Voordeel van dat is dat je bv bladzijdes lange teksten in 1 ogenblik kan inbeelden, máár het uitleggen is dan weer een probleem. Daarom hebben ze ook problemen met talen.

Als je ze iets vertelt, dan luisteren en beelden ze het in. Zo kan een beelddenker ruimtelijk denken, en zelfs in 4D. Wat ik heel erg leuk vind is, kleine stukjes afhalen van een of andere kleine machine, het dan weer bouwen, en later het in me hoofd opnieuw bouwen, en soms is van plaats veranderen, en dan voorstellen hoe het eruit zou kunnen zien ^^

Beelddenkers hebben ook een hele levendige fantasiewereld, want ze kunnen alles zo goed inbeelden en voelen dat het echt lijkt, meestal dromen ze van "gekke, leuke en ongewone" dingen ^^

Beelddenkers kunnen ook in elk woord "iets" voelen zegmaar. Elk woord, elke letter, elk getal heeft een bepaalde beeld/gevoel/energie bij ze. En dat is gebleven van hun kinderjaren. Ik zie het als een geweldige gave.

Ik dacht: ik vertel het ook smilehet is veel prettiger om het van iemand te horen die het is laugh
admin
admin aug 2 '09
Mooie omschrijving Miyase,
ik ben ook een beelddenker, 200%!! grin
Ik vertaal energieën meestal in indrukken,
weet je, op een topic beschreef ik de energie die ik voelde van Sweetammy, als een frisse spray die je in de kamer spuit.
Dat is beelddenkerstaal,
Ik las dat ze vroeg wat ik bedoelde, en lieve Sweetammy, bij deze, het is beeldtaal, het wil zeggen dat je een mooie verfrissende energie hebt.
Misschien dat beeldenkers elkaar verstaan?
liefs,
admin
admin aug 2 '09
mooi allemaal. smile

wat dachten jullie dan van bepaalde uitspraken die mensen zeggen.
zoals; 'Ga fietsen'!.
tja, ik zag dan dus echt die fiets en stond niet meer stil bij het woord. (niet dat ik dan ineens ging fietsen hoor, hahaha).
of; ; 'Je kunt me de pot op'. (zie je het voor je, hahaha).
Of; 'De mussen vallen van het dak'. (euh waar? shocked)
Er zijn zoveel (voor mij hilarische) uitspraken en als iemand ze dan uitsprak dan lag ik bij voorbaadt al in een deuk. of de mensen dat altijd waarderen? Ik heb in iedergeval als beeldenkend iemand de grootste lol. Hahahaha... tongue
Cialara
Cialara aug 2 '09
Ja, dat herken ik ook wel een beetje in mezelf! Die lol om wat er soms gezegd wordt en je dan inbeelden hoe dat eruit zou zien. Hilarisch grin
admin
admin aug 2 '09
Ja,dat ken ik ook wel,
vb " dat klopt niet ", nee, er klopt niemand, (toktoktok)

daarstraks met de zin "niemand weet wat..." dan zie ik een hoop volk, als beelddenker, die allemaal "nee" schudden en hun schouders ophalen, en dan denk ik, ister echt niet eentje bij die het weet? dat kan haast niet. en dan ga ik zelfs in mijn eigen beeld kijken, en dan zie ik iemand knikken,
en dan denk ik, ziet ge wel!! grinwink
En als iemand zegt, een paar mensen, dan zijn dat in mijn ogen altijd twee mensen. Maar meestal bedoelen ze daar meer mensen mee.
Ik kan het beelddenken ook uitschakelen. Kon ik vroeger niet, nu wel. Das soms ook makkelijk.
Helma
Helma aug 3 '09
Maar dat is dan heel erg lastig met al die gezegdes. Nederland hangt aan elkaar van gezegdes (nederland hangt aan elkaar, haahahahah). Nu weet ik dus niet zeker meer of mijn dochter dit heeft: als ik de symptomen op die genoemde site zo zie, zou ik denken van wel, maar de betekenissen van gezegdes bijvoorbeeld, snapt ze vaak wel. Ik weet niet in hoeverre zij de klik in haar hoofd moet maken voordat ze achter het beeld kijkt, ik zal het eens vragen...

Bedankt voor de toelichting mensen!
admin
admin aug 3 '09
Mijn dochtertje is ook een beelddenker. De laatste schooldag van de kleuterperiode op de vrije school was er een hele ceremonie
waarbij er afscheid werd genomen (ze gaat na de vakantie naar de eerste klas). Alle ouders van de kinderen die naar de eerste klas gaan waren er, alleen wij niet...(en hun maar wachten, maar wij kwamen niet) Ze dacht dat de juf duidelijk had gezegd dat ze de zelfgemaakte uitnodiging (niet!) moest laten lezen aan de ouders (maar dat die daar gegeven werd ofzoiets)

echt sneu...
admin
admin aug 3 '09
ze wist niet dat wij het niet wisten.. ze dacht dat het ook op de andere papieren van de school stond. Ze vind het echt jammer dat ze nog niet kan lezen
Cialara
Cialara aug 3 '09
Achh, zo'n kleintje... kan helemaal met je meevoelen Artemis! Echt sneu inderdaad. Ook wel een beetje jammer dat de juf niet doorhad dat ze het niet begreep...
Sweetammy
Sweetammy aug 3 '09
Origineel bericht van: Bellefleur
Mooie omschrijving Miyase,
ik ben ook een beelddenker, 200%!! grin
Ik vertaal energieën meestal in indrukken,
weet je, op een topic beschreef ik de energie die ik voelde van Sweetammy, als een frisse spray die je in de kamer spuit.
Dat is beelddenkerstaal,
Ik las dat ze vroeg wat ik bedoelde, en lieve Sweetammy, bij deze, het is beeldtaal, het wil zeggen dat je een mooie verfrissende energie hebt.
Misschien dat beeldenkers elkaar verstaan?
liefs,


Oke dank je wel.. Ik ben denk ik geen beelddenker, de kenmerken komen voor 75% overeen maar ik heb met een heleboel punten ook geen overeenkomsten. Waarschijnlijk dat ik je daarom niet snapte wink

groetjes

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki