Loading...
nl

Ik kies bewust - logo

Ariel
Ariel jun 22 '11
ok mijn fout ik had bij Stevia een andere zoetmiddel(een chemische) in gedachten niet het plantje.
Mijn vergissing.
Serenity
Serenity jun 22 '11
Origineel bericht van: Caius
Alle kunstmatige zoetstoffen zijn slecht (denk maar aan aspartaam). Ga dus als je iets zoet wilt, voor suiker.
Het liefst rietsuiker, omdat dit niet of amper bewerkt is.

Mirri, koop aanmaak limonade, zonder zoetstoffen, let op ook zonder (glucose)fructose!
Fructose, komt weleens waar van nature voor in appels bijvoorbeeld.
MAAR wordt in producten fabrieksmatig geproduceerd. Deze Fructose wordt door je lichaam heel slecht verwerkt, waardoor het uiteindelijk omgezet wordt in vet. Daarnaast is een deel van deze fructose vervuild met kwik. Niet in een hoge mate wel is waar, maar alle kleine beetje stapelen wel op.

Glucose kan wel gewoon in producten, alleen gecombineerd met fructose niet. Koop zelf dus geen fructose.
Op gevaren van aspartaam hoef ik niet meer te wijzen, algemeen bekend.
Alleen dat van fructose (wat in veel limonades zit) weten veel mensen nog niet.

Mijn vriendin drinkt soms wel eens limonade. Ik heb een keer toen ik alleen boodschappen moest doen...kinderlimonade van Fred en Ed gekocht. Voordat ze geproefd had, was ze negatief hierover.
Nu zet ze Fred en Ed op het boodschappenlijstje.

Mirri...voor de limonade, gewoon ff goed het etiket afspeuren.
En dat bedoel ik de lijst met ingrediënten. Als er op een etiket staat zonder zoetstoffen, dan kan er in de ingrediënten gewoon zoetstoffen gebruikt zijn!
Mocht je/jullie informatie hierover willen hebben. Gewoon ff google, of anders aan mij vragen.
Liefs, Caius
Ps. Het ik kies bewust logo, is idd puur commercie!

Wow, tanks voor deze info!!
Ja fred en Ed is lekker ook de chocopasta maarrrrr Nutella vind ik beter vanwege de hazelnoten erin.
En blue band boter vind ik ook superr lekker.
Honing gaat in de thee van Uk en we hebben rietsuiker alleen zal ik een nieuwe zak moeten kopen het potje is bijna opperdepop ennn ik zal ook een zak bij mijn vriend neerzetten en bij de tuinen informeren voor gezonde suiker vervangers ! ^^
Verder koop ik sap voor die kleine ook voor naar school mee te nemen. wink

Ik ga opletten op de frocose en vooral in combinatie met glucose ! TANKS!
Caius
Caius jun 22 '11
Graag gedaan en alle info over voeding is welkom!
Of moet dat in een ander topic?
Het heeft iig een groot raak vlak met het IK KIES BEWUST (logo).

Mag ik jou blue band boter afkraken?
In alle magarine, halvarine en braadboters zitten transvetten. Transvetten zijn heel erg cholesterol verhogend.
Er zitten veel nadelen aan transvetten voor je gezondheid!
Waarom worden transvetten gebruikt zal je dan denken?
Het heeft als voordeel, dat het producten goed conserveert (niks wil leven op pure transvet) En het is heel goedkoop te produceren. Tel uit je winst!!!
In veel koekjes zitten ook transvetten, zelfs als er 0,0 gram op het etiket staat.
Frituren (zowiezo niet gezond), maar gebruik je vet wat bij afkoelen hard word, dan zitten hier ook transvetten in.

Wij kopen alleen maar biologische roomboter en braden in een klein beetje olijfolie.

Het is ff omschakelen, maar ik vind margerine/halvarine geeneens meer lekker. Gewoon vette roomboter, daar word je minder dik van, dan van al het andere boter meuk!

Het belangrijkste is om te blijven genieten...ook van je voedsel.
Dus af en toe ongezond eten, daar is niks mis mee.
Serenity
Serenity jun 23 '11
ahhh ik vind blue band zooo lekkerrrr
New Moon
New Moon jun 23 '11
Mooi topic!
Ik ben ook bezig met eten wat goed voelt.
Helaas heb ik niet de financiele middelen om altijd biologisch te eten, terwijl ik wel voel dat dit het beste voedsel voor me is, voel me er veel energieker door.
Heb ergens gelezen dat als ik voedsel eet waar de mens veel toevoegingen (kunstmatige stoffen) heeft ingestopt, en waar met weinig liefde mee is omgegaan (=fabriek), ik contact moet maken met de aarde.
Zo verbind ik me met de aarde en dank ik voor het voedsel wat de aarde me geeft.
Op deze manier ontvang ik toch de energie en liefde die ik nodig heb smile
Misschien ook iets voor jou Miri, aangezien je dol bent op Blue Band laugh

Liefsss
New Moon
New Moon jun 23 '11
@ Caius:
Kan je me misschien wat meer vertellen over suikervervangers?
Ik heb namelijk hypoglycemie (=glucoseintolerantie), ik trek vooral bietsuiker erg slecht, en ben op zoek naar welke suikervervangers (zoetstoffen behalve honing en rietsuiker) het beste voor me zijn.
Groetjes New Moon
Serenity
Serenity jun 23 '11
L.O.L. New Moon!

Ik dank de aarde voor Bleu Band boter!!!!
Caius
Caius jun 23 '11
Tagatose ...schijnt wel goed te zijn.
Ik durf dit niet met zekerheid te zeggen...google ff en maak een keuze wink
New Moon
New Moon jun 23 '11
Bedankt allemaal smile
Daar kan ik zeker wat mee.

Groetjes New Moon
gast
gast jun 23 '11
Om nog even te reageren op de topic titel; Ik kies bewust - logo.
Waarom weer naar wat anderen hebben uitgezocht luisteren; luister naar je lichaam en je weet zelf ook wat goed voor jou is. En wat goed voor jou is is niet perse goed voor iemand anders!
Groene_heks
Groene_heks jun 23 '11
Ik lees gewoon de etiketten en ingredienten, het lastige is alleen dat mijn armen zo kort zijn, ze maken die woordjes zo onaantrekkelijk klein dat je meestal mensen de moed ontneemt.
Ik bak bijna alles in olijfolie, en inderdaad biologische roomboter op brood.
Maar af en toe zondigen kan volgens mij geen kwaad, maar dat is meer voor de kids, mijn maag en darmen gaan automatisch protesteren bij teveel chemicalien, kleurstoffen of vooraf bereid eten.
Serenity
Serenity jun 23 '11
Origineel bericht van: gast
Om nog even te reageren op de topic titel; Ik kies bewust - logo.
Waarom weer naar wat anderen hebben uitgezocht luisteren; luister naar je lichaam en je weet zelf ook wat goed voor jou is. En wat goed voor jou is is niet perse goed voor iemand anders!

hihihi ik heb net heeeeeel veeeeeeel biologische producten gekocht er was 25% korting bij Appie Heijn!
Dus mooie kans om zoiets uit te proberen voor mij.
Ik at voordat dit topic weer aan bod kwam inderdaad wat mij goed voelden.
Meer groenten dan koolhydraten zoals pasta of aardappelen.
Eerst fruit als tussendoortje nemen en dan later op de dag een volkoren koekje of iets met pure chocolade.
Tijdens en na het eten een groot glas water en ik had zelfs een periode dat waneer ik opstond 2glazen water dronk dat had iemand mij een keertje verteld, ahh fijne herinnering voor nu! ^^
En beweging vind ik belangrijk, ik fiets graag een stukkie met mijn Ukkie. ^^
Met de kinderwagen liep ik graag nu Uk wat groter is kan hij mijn tempo niet aanhouden dus fiets ik ook eigenlijk liever.
Nu wandel ik met mijn vriend in het weekend, heerlijk vind ik dat!
Ja, ik geniet echt van lekker door te lopen en ook in verschillende omgevingen vind ik het heerlijk om… de indrukken en wellicht de nieuwe energie op te doen, of dat kan weet ik niet eigenlijk, maar het kan. ^^
ook vind ik het heerlijk om mijn spieren te rekken en stekken, lekker na het slapen uitrekken bijvoorbeeld, humzz moet mijn uitgeleende yoga DVD maar eens terug vragen.^^

Het 'ik kies bewust logo' heeft me op pad geholpen om inderdaad bewuster mijn voedsel uit te kiezen, ik ben blij daarvoor. smile
Pagina's: Vorige 1 2

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki