Alle kunstmatige zoetstoffen zijn slecht (denk maar aan aspartaam). Ga dus als je iets zoet wilt, voor suiker.
Het liefst rietsuiker, omdat dit niet of amper bewerkt is.
Mirri, koop aanmaak limonade, zonder zoetstoffen, let op ook zonder (glucose)fructose!
Fructose, komt weleens waar van nature voor in appels bijvoorbeeld.
MAAR wordt in producten fabrieksmatig geproduceerd. Deze Fructose wordt door je lichaam heel slecht verwerkt, waardoor het uiteindelijk omgezet wordt in vet. Daarnaast is een deel van deze fructose vervuild met kwik. Niet in een hoge mate wel is waar, maar alle kleine beetje stapelen wel op.
Glucose kan wel gewoon in producten, alleen gecombineerd met fructose niet. Koop zelf dus geen fructose.
Op gevaren van aspartaam hoef ik niet meer te wijzen, algemeen bekend.
Alleen dat van fructose (wat in veel limonades zit) weten veel mensen nog niet.
Mijn vriendin drinkt soms wel eens limonade. Ik heb een keer toen ik alleen boodschappen moest doen...kinderlimonade van Fred en Ed gekocht. Voordat ze geproefd had, was ze negatief hierover.
Nu zet ze Fred en Ed op het boodschappenlijstje.
Mirri...voor de limonade, gewoon ff goed het etiket afspeuren.
En dat bedoel ik de lijst met ingrediënten. Als er op een etiket staat zonder zoetstoffen, dan kan er in de ingrediënten gewoon zoetstoffen gebruikt zijn!
Mocht je/jullie informatie hierover willen hebben. Gewoon ff google, of anders aan mij vragen.
Liefs, Caius
Ps. Het ik kies bewust logo, is idd puur commercie!