Loading...
nl

Ik kies bewust - logo

Helma
Helma jul 28 '09
Nou, dat is raar. Ik maak net een nieuwe zak senseo-pads open, van het Markantmerk, en wat schetst mijn verbazing? Er staat het 'ik kies bewust' logo op. Zijn koffiepads nu ook al een bewuste keuze? Er zit cafeïne in, dus hoe bewust is dat? Ja, kies bewust, maar dan wel omdat dit de goedkoopste is.

Tegenwoordig kom ik dit logo steeds vaker tegen, maar op de meest onlogische producten... dus zowat alles wat je koopt, is een bewuste keuze. Ammehoela, wat een onzin-logo is dit geworden, zeg.
Delen:
Cialara
Cialara jul 28 '09
Ja, het staat ook op cola light! En natuurlijk er zitten niet veel calorieen in cola light, maar wat voor chemische rotzooi er verder wel in zit! Belachelijk om dit ook zo'n logo te geven. Inderdaad het is een onzin-logo! Helemaal met je eens Helma!
Helma
Helma jul 28 '09
Inderdaad! Op light-producten staat vaak: bevat een bron aan Fenylalalanine of zoiets. Een zoethoudertje, waarvan niemand mij kan vertellen wat het is.
gast
gast jul 28 '09
Fenylalaline is slecht voor je als je PKU hebt. Bij deze aandoening mis je een deeltje dat de fenylalaline afbreekt en daardoor ontstaat er een stapeling van dit stofje (aminozuur) wat hersenbeschadiging tot gevolg heeft. Dus zou je er geen last van hoeven te hebben als je geen PKU hebt. In het gewone eten komt ook fenylalaline voor en is ook een stof die je nodig hebt. Maar zoals met alles; waar te voor staat is niet goed. Dus te veel van die fenylalaline lijkt me niet gezond. Ik kan er iig niet goed tegen en merk het aan mijn spieren en zenuwen als ik er te veel van op heb. Daarom neem ik ook geen light producten.
En net als wat je zegt; zo'n "keurmerk" slaat nergens op want het is maar net wat ze op dit moment als "gezond" willen bestempelen.
Helma
Helma jul 28 '09
Gast, wat is PKU? (post kantoor uitslag) wink
Richie Richard
Richie Richard jul 28 '09
Ja inderdaad, onzin logo's. Bij ons gebruiken we ze nog wel logisch.. Maar op onlogische plekken. Zeer irritant met het vullen. Op dit moment heb ik er al 7 kapot gemaakt, waarbij ik er op 5 ben gaan staan. (we hebben een randje bij de koeling waar je op kan staan, maar daar zitten die kaartjes ook.)
en 2 door te snel willen vullen, niet erg.. maar wel erg irritant.
gast
gast jul 28 '09
Origineel bericht van: Helma
Gast, wat is PKU? (post kantoor uitslag) wink


Phenylketonurie. Baby's krijgen daar een hielprikje voor als ze 5 dagen oud zijn. Het is een stofwisselingsstoornis.
admin
admin jul 28 '09
Het is inderdaad soms te zot voor woorden winkDan is dit goed, dan is dat slecht en noem maar op ... meannn en nu moet het kies bewust logo je leiden naar bewuste producten, maar waar je je bewust van moet worden, zet ook ik mijn vraagtekens bij hoor!!

Liefs,
Marjan
Serenity
Serenity jun 21 '11
Nee ik vond het zeker niet een onzin logo, ik heb zelfs een tijdje lang heel bewust voor gekozen, puur omdat ik niet echt wist waar te beginnen met gezonder te gaan eten.
Nou dat 'ik kies bewust logo' hielp mij daarmee en later ging in gewoon op mijn gevoel af, vaak proef ik al hoe een product zal smaken.
En bij sommige producten proef ik bijzonder veel smaak vervangers en ééntonig spul, neen dat blief ik liever niet, ik krijg achteraf vaak spijt dat ik iets gegeten had.

Het logo heeft mij goed op weg geholpen naar bewuster te gaan kiezen voor mijn eten, dat vind ik wel leuk aan dat logo! ^^
Ariel
Ariel jun 21 '11
Het logo helpt je niet bewust te kiezen.
Ik heb dieetleer gehad op school en zelfs op de meest ongezonde dingen staat het ik kies bewust logo.

Het enige goede wat eten betreft is natuurlijke voeding en zo biologisch mogelijk.
Dus onbespoten groente en vlees zonder antibiotica e.d.
Alles dagvers.
Volle produkten.
Niks bang zijn voor vetten.
Alles wat van nature vetrijk is en vetarm gemaakt wordt is dus chemisch beïnvloed.
Je kan namelijk niet zomaar iets uit een produkt halen wat er al van nature inzit.
Wil je minder cafeine drink dat geen koffie.
Caffeine zit van nature in de boon en wordt er dus op een chemische manier eruit gehaald.
Light produkten zitten vol suiker vervangers.
Suikervervangers zijn chemisch vervaardigd.
Wil je minderen met suiker ga dan vaker thee drinken of water of pers gewoon een sinaasappel uit.
Drink dus geen frisdrank.
Ik drink nooit frisdrank.
En ook geen lightsap gaan drinken ,waarom sap beïnvloeden het is toch al gezond van zichzelf?
Het is namelijk gemaakt van het sap van vruchten.
En zo kan ik een eind door gaan.
In mijn optiek is het gewoon marketing dat hele logo.
Ze willen een produkt verkopen en dit werkt dus zetten ze het op die produkten.

Sinds ik zo natuurlijk mogelijk eet ben ik ook af van bepaalde lichamelijke klachten waar ik zelfs voor bij de huisarts liep.:Hartklopppingen, benauwdheid.
Ik drink smorgens koffie de rest van de dag niet meer.
Dan drink ik water of jus 'd orange en 's avonds zelfs een biertje.
Maar vooral water gewoon uit de kraan ,want hier in Nederland hebben we heel goed kraanwater.
Serenity
Serenity jun 21 '11
Wow Kalinka wat een goede info, dank je wel voor het delen!
Ik ga dit vanmiddag rustig op mijn gemak doorlezen nu moet ik gaan werken..

Toedels!
X
Ariel
Ariel jun 21 '11
Graag gedaan wink
Serenity
Serenity jun 21 '11
Ja water vind ik ook heerlijk, uit de koelkast vooral!
En aanmaak limonade? Ik vind dat heerlijk..en gezond, klopt dat?
En thee met zoetjes is dus slecht…stevia wilden ik nog ergens aan kopen ken je dat?
Ik las het hier op dit forum!
Caius
Caius jun 22 '11
Alle kunstmatige zoetstoffen zijn slecht (denk maar aan aspartaam). Ga dus als je iets zoet wilt, voor suiker.
Het liefst rietsuiker, omdat dit niet of amper bewerkt is.

Mirri, koop aanmaak limonade, zonder zoetstoffen, let op ook zonder (glucose)fructose!
Fructose, komt weleens waar van nature voor in appels bijvoorbeeld.
MAAR wordt in producten fabrieksmatig geproduceerd. Deze Fructose wordt door je lichaam heel slecht verwerkt, waardoor het uiteindelijk omgezet wordt in vet. Daarnaast is een deel van deze fructose vervuild met kwik. Niet in een hoge mate wel is waar, maar alle kleine beetje stapelen wel op.

Glucose kan wel gewoon in producten, alleen gecombineerd met fructose niet. Koop zelf dus geen fructose.
Op gevaren van aspartaam hoef ik niet meer te wijzen, algemeen bekend.
Alleen dat van fructose (wat in veel limonades zit) weten veel mensen nog niet.

Mijn vriendin drinkt soms wel eens limonade. Ik heb een keer toen ik alleen boodschappen moest doen...kinderlimonade van Fred en Ed gekocht. Voordat ze geproefd had, was ze negatief hierover.
Nu zet ze Fred en Ed op het boodschappenlijstje.

Mirri...voor de limonade, gewoon ff goed het etiket afspeuren.
En dat bedoel ik de lijst met ingrediënten. Als er op een etiket staat zonder zoetstoffen, dan kan er in de ingrediënten gewoon zoetstoffen gebruikt zijn!
Mocht je/jullie informatie hierover willen hebben. Gewoon ff google, of anders aan mij vragen.
Liefs, Caius
Ps. Het ik kies bewust logo, is idd puur commercie!
Emuca
Emuca jun 22 '11
euroshopper aanmaak is zooi-vrij! laughHaha net gekeken
Caius
Caius jun 22 '11
Kijk eens aan laugh... Het heeft vast geen ik kies bewust logo wink
Wij doen geen boodschappen bij de AH ... en fred en ed bevalt goed smile...ik zit hier nu gewoon reclame te maken shocked
Ariel
Ariel jun 22 '11
Ja stevia is ook slecht.
Inderdaad rietsuiker is het beste zoetmiddel.
Emuca
Emuca jun 22 '11
Rietsuiker is lekker natuurlijk... of neem honing in de thee! smile
Ariel
Ariel jun 22 '11
ja honing is ook heel goed.
Ik doe dit iedere ochtend steeds in de pap van mijn dochter.
gast
gast jun 22 '11
Origineel bericht van: Kalinka
Ja stevia is ook slecht.
Inderdaad rietsuiker is het beste zoetmiddel.


Hoe kom je bij deze beweringen?
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki