Loading...
nl

Gezocht: Goede opleiding tot spiritueel therapeut

Hemelwandelaar
Hemelwandelaar jul 22 '09
Zeker doen. Ik vond de kwaliteit erg hoog en zeker goed.Door de opleiding komen mensen in het transformatieproces. Ik ben er al door heen. Ik zou juist meer alleen de leer en de heling willen.
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar jul 22 '09
Dat was nou die Peter Wolvers waarover ik eerder sprak. Zie ook toppic Transformatie Management (even uit het hoofd)
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 22 '09
Wat bedoel je precies met het transformatie proces? Ik dacht dat dit een opleiding tot therapeut was?
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar jul 22 '09
Even uitgaande van wat ik gezien en gehoord heb, de studenten zijn bij aanvang zoekend. Naar een doel. Door de opleiding start hun transformatie proces richting 5D. Of noem het bewustwoording en herkenning. Door het stimuleren wordt het transformatieproces ingezet. Vanuit daar gaan ze verder. Ze gaan helen. Daarna gaan ze leren dit door te geven. Dat is natuurlijk een 5D gedachte.

Vanuit daar kan je zelf bepalen hoe je het gaat uitbouwen. Hoe jij je transformatie gaat uitdragen.

Of je ambitie is dit therapeutisch uit te dragen is denk ik aan jezelf. Mss ligt het wel in de definitie van therapeut. Wat versta jij er onder en wat zij??

Daarom, ga naar de opendag. Ervaar.
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar jul 23 '09
Origineel bericht van: NiMS
Wat bedoel je precies met het transformatie proces? Ik dacht dat dit een opleiding tot therapeut was?


Als ik eerlijk ben, ik heb het gevoel gekregen door de site te lezen en de opendag te bezoeken, dat ze sterk bezig zijn met het verkrijgen van een certificering. Om zo subsidies of wat dan ook te krijgen. Ook dat is onderdeel van de maatschappij nu he? Daar leg ik dus geen waardeoordeel in. De opleiding in twee jaar, wat ik me ervan herinner, is ook niet mogelijk. Je start bij het begin. De bijeenkomsten zijn in het weekend, je krijgt een buddy en een netwerk. Voor startende studenten ter ondersteuning. Mn het persoonlijke proces. Na het tweede jaar ga je opbouwen.

Zelf heb ik een HBO opleiding genoten, dus dacht het post- HBO te doen. Maar dat blijkt niet zo.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 23 '09
Ik heb zelf ook een afgeronde HBO en was inderdaad ook op zoek naar een praktische opleiding ipv zelf-exploratie wink. Maar vermoedelijk zal dat wel bij alle vakken een belangrijk onderdeel zijn.

De vakken die in de gids staan vind ik overigens wel heel erg interessant, dus ik ga zeker langs de open dag.

Ik vind het niet erg om 4 jaar te studeren, want ik heb nog wel een tijdje mee te gaan wink.
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar jul 23 '09
Origineel bericht van: NiMS
Ik vind het niet erg om 4 jaar te studeren, want ik heb nog wel een tijdje mee te gaan wink.


Ik heb er ook geen moeite mee tijd te investeren, maar voor mijn gevoel kan ik het eerste deel duidelijk overslaan. En jij ook. Iets anders waar ik moeite mee had, wat het feit dat de transformatie extern in gang wordt gezet, anders dat door persoonlijke omstandigheden. Ik snap ook wel dat de kriticus kan lezen extern dus ook kosmos, ja klopt. Maar dit gaat om een zwaar betaalde dienst.
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar jul 23 '09
In algemeenheid denk ik, wij met onze kennis, hebben wij hun wel nodig? We zijn al zo ver. Vertrouw op ons gevoel en leer van elkaar, om niet.
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar jul 23 '09
Julien, ik ga naar mijn mandje, ik mag morgen weer werken. Maar het is zeer interessant gedachtengoed.

Groeten Paulette
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 23 '09
Origineel bericht van: Hemelwandelaar
maar voor mijn gevoel kan ik het eerste deel duidelijk overslaan. En jij ook.

Ik weet niet of het belangrijk is om het over te slaan of niet. Ik ben inderdaad al wel heel ver, maar in welk referentiekader moet je het plaatsen? Het enige wat ik weet is wat ik autodidactisch mezelf heb aangeleerd. Dat ik hierbij wel eens met grote stappen, snel thuis ben gekomen dat is wel duidelijk wink. Daarom doe ik het misschien juist wel nog even dunnetjes over als is het maar om ook goed en onderbouwd verder te kunnen.

En misschien moet er wel iets gewijzigd worden aan de manier van opleiden, en heb ik daar weer mijn functie tongue.
Origineel bericht van: Hemelwandelaar

Iets anders waar ik moeite mee had, wat het feit dat de transformatie extern in gang wordt gezet, anders dat door persoonlijke omstandigheden. Ik snap ook wel dat de kriticus kan lezen extern dus ook kosmos, ja klopt. Maar dit gaat om een zwaar betaalde dienst.

Tja daar kan ik niet over oordelen. Misschien is het veel interessanter om te bepalen waar de transformatie is begonnen smile.

Waar ik me een beetje zorgen over maak is de holistische instelling die ze hanteren. Ik geloof namelijk helemaal niet in het holisme, want ik wil juist dat iedereen zichzelf verliest en hun identiteit laat varen. Dat is namelijk de volgende stap in de evolutie, dus dat zou nog wel eens een discussiepunt kunnen opleveren wink.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 23 '09
Origineel bericht van: Hemelwandelaar
In algemeenheid denk ik, wij met onze kennis, hebben wij hun wel nodig? We zijn al zo ver. Vertrouw op ons gevoel en leer van elkaar, om niet.

Ik denk zo niet want juist van degene die minder ver zijn, leer ik heel veel. Dan zie je namelijk heel goed welke weg je zelf ook hebt afgelegd en waar de valkuilen zitten. Wij hebben hun zeker wel nodig om op andere vlakken van te leren. Onze theoretische kennis is helemaal goed, alleen de praktijkervaring ontbreekt juist enorm.

Wil je de mensen helpen, dan moeten ze wel door jou geholpen willen worden. En voordat ze door je geholpen willen worden, zul je toch wel uit je ivoren toren moeten komen.

Maar dat denk ik hoor smile.
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 5 '09
Origineel bericht van: NiMS

Ananta Opleidingen
http://www.ananta-opleidingen.com/

Een vierjarige hogere beroepsopleiding tot coach/therapeut
In deze breed georiënteerde opleiding worden je diverse disciplines aangeboden, waardoor je in staat zult zijn je coaching en/of therapie af te stemmen op de individuele cliënt of organisatie. De opleiding is sterk op de praktijk gericht en gedurende de hele opleiding staat jouw persoonlijke ontwikkeling centraal. De volgende disciplines worden je aangeboden:

* Regressie- en reïncarnatietherapie
* Chakrapsychologie
* Lichaamsgerichte therapie
* NLP en communicatie
* Reflectie
* Creatieve therapie


Hier even een update van mijn zoektocht. Vandaag ben ik geweest naar de opendag van deze opleiding en heb daar een hele leuke dag gehad. Deze opleiding sluit helemaal aan bij mijn visie en ook de mensen die dit geven sluiten heel goed aan bij Merudi en waar Merudi voor staat. Ik heb me dus ook ingeschreven voor deze opleiding en ga binnenkort nog een intake gesprek doen. Als dat goed gaat heb ik vanaf 26 september mijn eerste les. Heb er nu al heel veel zin in!
Cialara
Cialara sep 5 '09
Interessant NiMS! Lijkt me een fijne opleiding.
Inderdaad een breed scala aan onderwerpen.
Is dit dan een fulltime of parttime opleiding?
Ga ook maar eens kijken op de door jou genoemde site; misschien iets voor de toekomst...
admin
admin sep 5 '09
Helemaal goed NiMs!! Als ik het geld had, en als ik dichterbij Zeist had gewoond, had je misschien wel een klasgenootje gehad. Dit wil ik ook al zo lang!! Maar mijn tijd komt nog wel laugh

Liefs,
M
Maryssa
Maryssa sep 5 '09
Wat leuk dat de open dag zo goed voelde! Volgens mij sta je te popelen om te beginnen. Het ziet er goed uit het lesprogramma dat ze bieden. Ben benieuwd naar je ervaringen. Gefeliciteerd met je keuze!
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 5 '09
Dank jullie wel allemaal. En het is deeltijd. Ongeveer 12 weekenden per jaar zijn de lessen. En dan heb je nog zelfstudie. Heb er zeker veel zin in!
admin
admin sep 5 '09
Blijf het zeggen, lijkt me geweldig!!! Die 12 weekenden per jaar zijn voor jou dus wel goed te doen? En wat zijn de kosten van deze opleiding? Die zullen ook niet mis zijn?

Liefs,
M
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 6 '09
Ja dat kost wel wat. Rond de 2300 euro per jaar.
Serenity
Serenity aug 13 '11
Ik ben een paar linken tegen gekomen, wellicht is dat wel wat! ^^

- www.josegosschalk.nl .
- www.mediumjaco.nl .
Pagina's: Vorige 1 2

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki