Loading...
nl

Erachter komen wat je echt wilt in het leven.

JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 20 '09
Veel mensen vinden het moeilijk om te bepalen voor zichzelf wat ze nu echt willen. Ze kennen zichzelf niet goed genoeg om te weten wat voor hun nou het belangrijkste in het leven is. Vaak is het de omgeving die ervoor zorgt dat iemand zichzelf wegcijfert voor een ander. Daardoor doet hij / zij ook niet meer waar die echt gelukkig van wordt.

De volgende tip is daarom ook erg handig om erachter te komen wat je nu echt wilt in het leven en hoe je heel dicht bij jezelf kan komen.

Wanneer je op het eerstvolgende moment voor een keuze komt te staan bedenk dan eens in jezelf het volgende: "Wat als de keuze die ik maak, helemaal niemand anders zou beïnvloeden of kwetsen, welke keuze zou ik dan maken?"

Het eerlijke antwoord op deze vraag, ligt het dichtst bij je eigen ik. Dat is namelijk wat je het liefste zou willen. Wijkt dit antwoord af van de daadwerkelijke beslissing, dan weet je ook dat je eigenlijk op dat moment tegen je eigen ik, ingaat. Natuurlijk is dat niet heel erg, maar je kan hiermee wel de stoorzenders in je leven vinden. Als er namelijk stelselmatig één persoon of situatie is die jou van jezelf laat afwijken, kun je je ook afvragen waarom je die persoon niet gewoon laat gaan.

Dus, als wat je zou doen op niemand enig effect zou hebben, wat zou je dan als eerste doen?
Delen:
Helma
Helma jul 20 '09
Helemaal in mijn uppie een andere auto kopen! Niet mijn broers meenemen, niet afhankelijk zijn van hun goedkeuring, merk, jaartal, km.stand, kleur, gewichtsklasse etc. maar helemaal zelf kiezen! Met achteraf misschien alle gevolgen van dien, want commentaar krijg ik toch. Maar ja, wat wil je ook met vier broers wink

Nee, ik maak er nu een geintje van, maar je hebt zo gelijk Nims! Ik doe het heel erg vaak. Vandaag nog, meerdere keren. 'mijn ex komt de kids halen, dus laat ik nu mijn haar maar even doen, anders zie ik er niet uit'; 'mijn moeder wil komen helpen in de tuin, maar eigenlijk wil ik niemand zien, maar ja, kom toch maar helpen dan'; 'als ik mijn auto was op zondag, dan ziet de hele kerkelijke gemeenschap dat' etc.

Bij mij is het eigenlijk niet bij één persoon, maar bij een heleboel Nims. Telt dat ook? Of moet je uiteindelijk bij één persoon uitkomen?
miyase
miyase jul 20 '09
Je hebt gelijk!

Ik zou iets willen doen, waarbij ik word gezien als een goed voorbeeld, en respect krijg =] Geen idee hoe. Wat ik weet is dat ik het heel graag wil.. Dat als mensen mij zien, denken dat ik goed bezig ben, en dat ik mensen het juiste kan laten zien. Het idee kan geven dat er altijd een oplossing is voor een probleem, kortom: helpen. Ik heb heel heel veel te geven =]
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 20 '09
Origineel bericht van: Helma

Bij mij is het eigenlijk niet bij één persoon, maar bij een heleboel Nims. Telt dat ook? Of moet je uiteindelijk bij één persoon uitkomen?

Nee je hoeft niet persee bij één persoon uit te komen. Al die dingen die je nu opschrijft zijn allemaal dingen die ervoor zorgen dat jij van jezelf verwijdert blijft.
Helma
Helma jul 20 '09
En Miyase, wat mij wel eens voor de voeten werd gegooid: hoe zit het met het ontvangen?

(nu dwalen we af, oei oppassen)
Helma
Helma jul 20 '09
Jeetje. Wat spannend. Voordat ik die denkfout helemaal los laat, gaan er nogal wat misstappen overheen. Het is er in gesleten en ik kom er niet zonder slag of stoot van af.
Helma
Helma jul 20 '09
Eigenlijk zou ik ontzettend graag willen schrijven, een spannend boek, een leerzaam boek. Of ik zou willen zingen voor een volle zaal. En dan óf afgaan als een gieter, of de staande ovatie in ontvangst nemen.
Ik zou een 'In memoriam' willen plaatsen in de krant voor mijn moeder, vader en broertje; ik zou een trouwring willen kopen voor één persoon (voor mezelf dus); ik zou voor € 15.000 een draagmoeder willen zijn voor iemand en dan een rode Alpha Mito willen kopen van het geld; ik zou één keer seks willen hebben met Richard Gere of George Clooney of met allebei; ik zou een eigen masseur willen die, als mijn nek weer eens vastzit, me hier meteen vanaf helpt; ik zou me schaamteloos willen gedragen in mijn eigen woonplaats en een keer straalbezopen hier over straat willen lopen; ik zou mijn pleegmoeder eens flink in het zonnetje willen zetten; ik zou op zoek willen naar het allermooiste bos dat er is en daar mijn vader willen ontmoeten en een goed gesprek met hem voeren; ik zou mijn verongelukte broertje een nieuwe fiets willen geven; ik zou mijn andere broers willen helpen met alle zorgen die ze momenteel door moeten maken; ik zou niet zo willen doordraven in dit serieus bedoelde topic van Nims; ik zou iedereen ongenadig veel liefde willen geven want ik heb er te veel van; ik zou niet grenzeloos willen zijn, want dat lijkt er nu wel een beetje op laugh
Precious1
Precious1 jul 20 '09
Hihi.. Helma, waarom verhuis je niet gewoon? Of waarom doe je niet gewoon waar je zin in hebt?

Lekker je auto wassen wanneer jij daar zin in hebt. Laat de kerkelijke gemeente maar flippen! haha! Heb je nog een lollige dag ook!
Ik zie het al helemaal voor me! Helma die ijverig en vrolijk haar auto poetst en een paar dorpsgangers die met boze blikken voorbij wandelen. En Helma die opgetogen roept! Hey hallo! Wat een mooie dag vandaag, vind je niet?
hahaha!!
Sweetammy
Sweetammy jul 20 '09
Is het niet heel erg egoistisch als je altijd maar doet wat jij wil? Ik ben het er mee eens dat we vaak doen wat we niet willen maar ik denk dat het ook inmiddels zo is aangeleerd.
Nims doe jij enkel en alleen alles wat jij wil? Of maak jij ook keuzes waarbij je misschien aan andere mensen denkt?
admin
admin jul 20 '09
Vind ik niet, ik ben van mening dat veel mensen juist veel te weinig aan zichzelf denken. Volgens mij kun je heel goed doen wat jezelf wil en nog steeds aan anderen denken.
De enige die weet wat jij het meest nodig hebt ben je immers zelf, en als je goed bent voor jezelf ben je beter voor anderen.
Maar gaat het daar dan ook om? Om de ander? Leven we niet in eerste instantie voor onszelf?
Ik zie zoveel mensen met een lage eigenwaarde, geen zelfliefde, maar wel altijd voor een ander klaar willen staan. Dat gaat in mijn ogen niet samen. Exact wat ik jaaaaren heb gedaan en ik ben er echt klaar mee, eerst ikke en dan de rest. Al die energie die ik in anderen stak en waar vaak niets voor terug kwam, allemaal aan mezelf te danken.
Als iemand mij om hulp vraagt zal ik daar eerst over nadenken en niet meer gelijk als een zot in de houding springen en dan vervolgens op mijn gezicht gaan.
Begrijp me goed, ik vraag geen wederdienst maar ben niet van plan om mezelf opnieuw voorbij te gaan rennen en volledig over grenzen te gaan alleen maar vanwege de drang om er voor een ander te zijn.
Ik denk dat het belangrijk is om eerst te leren er voor jezelf te kunnen zijn en dat je dan pas er voor een ander kunt zijn.
Precious1
Precious1 jul 20 '09
Ben het met je eens Karin.
Hoeveel mensen hebben niet de valkuil van de aanpassing?
Ik was ook zo'n type. Ben daar ook klaar mee.
Ik doe wat ik wil en waar ik zin in heb.
Wel in balans natuurlijk. Ik spring ook niet direct in de houding meer en ga me niet meer aanpassen voor de lieve vrede.
Dan maar geen lieve vrede.
Daarnaast, als de mensen om je heen boos worden omdat je je niet direct ala minut aan hun wensen en eisen aanpast, dan passen ze niet bij je.

En dat heb ik ook letterlijk toegepast zo ongeveer. Weg met dat soort mensen. Accepteer en respecteer je me niet? Toedeledokie dan!
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 21 '09
Origineel bericht van: Sweetammy
Is het niet heel erg egoistisch als je altijd maar doet wat jij wil?

Dat is wel zo maar is het niet nog egoistischer van de ander als jij altijd maar doet wat een ander wilt?

Eigenlijk is het het allerbeste als jij doet wat jij EN die ander, samen willen doen. Dan is er geen egoisme meer in het spel, maar ben je wel wie je hoort te zijn.

In mijn ogen is voor jezelf kiezen nooit egoistisch.
Origineel bericht van: Sweetammy

Ik ben het er mee eens dat we vaak doen wat we niet willen maar ik denk dat het ook inmiddels zo is aangeleerd.

Juist, dat is inderdaad aangeleerd. Maar dat maakt het niet ineens dat het goed is. Zeker als er vage lichamelijke klachten in het spel zijn, zou dit nog best wel eens de oorzaak hiervan kunnen zijn.
Origineel bericht van: Sweetammy

Nims doe jij enkel en alleen alles wat jij wil? Of maak jij ook keuzes waarbij je misschien aan andere mensen denkt?

Als het even kan maak ik keuzes die ik wil, en die anderen ook willen. Daarmee ben ik niet alleen mezelf, maar hoort mijn omgeving ook bij mezelf. Het kan inderdaad niet altijd 100% zijn zoals ik ben en wil zijn, ja daar heb je gelijk in. En daarom heb ik mezelf ook deze dingen afgevraagd en heb ik een aantal dingen ontdekt in mijn leven die toch anders moeten worden.

Soms moet ik ophouden om te denken voor andere mensen en die mensen gewoon zelf laten denken. Misschien denken ze wel met me mee. Alles begint met willen, en dit is iets wat ik nu eindelijk eens wil smile. Ben er gewoon klaar voor en heb er lang genoeg op gewacht. Vind je ook niet?
admin
admin jul 21 '09
Dit laatste is enorm belangrijk, in het algemeen , voor iedereen.
"niet denken voor anderen, mensen zijn perfect in staat om voor zichzelf te denken"
Een stapje verder dan alleen maar denken voor anderen, is "beslissen" in anderen hun plaatst. En "handelen" in anderen hun plaats.
Nog een stapje verder is, " de ander is er niet ". Ook al is die er wel.
Tot de dag komt dat er wordt gezegd, er is "niemand"


Hoe zou het met de ander zijn? diegene waarvoor steeds werd gedacht in zijn/haar plaats?
Zou die al weten wat ie zelf wil? zou die ondertussen al doen wat ie zelf wil? zou die al durven zichzelf te zijn,
zouden de schimmen in het hoofd die voor hem/haar dacht nog rondspoken..
Zou Hij.. zou zij.. reeds als gelukkig zijn, en de wereld omarmen, vanuit een gevoel van vrijheid om te zijn in wie hij/zij is?


Beiden hebben elkaar aangevuld, diegene die dacht voor de ander, wat eigenlijk zijn/haar eigen mening was.
en diegene die zich liet invullen door de ander, ondanks dat die een eigen mening had.


Beiden hebben van elkaar in te zien, hoe mooi delen wel is,
ontvangen en geven!! en zien hoe iemand geniet doordat ie is zoals ie is.

Ik liet me even gaan in de woorden, is niet naar iemand gericht..kan zo in mijn eigen kindertijd passen! En tevens erkenbaar zijn voor anderen.


Liefs
Bellefleur
Sweetammy
Sweetammy jul 21 '09
Ik ben het er ook zeker wel mee eens dat je voor jezelf moet denken en niet altijd voor iedereen klaar moet staan en daarbij je zelf achter moet stellen hoor. Dat heb ik vroeger ook gedaan maar daar ben ik 3 jaar geleden al mee gestopt. Maar soms dacht ik weleens dat dat misschien egoistisch was, vandaar dat ik het vroeg

Origineel bericht van: NiMS
[Soms moet ik ophouden om te denken voor andere mensen en die mensen gewoon zelf laten denken. Misschien denken ze wel met me mee. Alles begint met willen, en dit is iets wat ik nu eindelijk eens wil smile. Ben er gewoon klaar voor en heb er lang genoeg op gewacht. Vind je ook niet?


Voor alles is een tijd en plaats he, als jij er nu klaar voor bent om iets te willen dan moet je ervoor gaan.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 21 '09
Origineel bericht van: Sweetammy

Voor alles is een tijd en plaats he, als jij er nu klaar voor bent om iets te willen dan moet je ervoor gaan.

Ben ik helemaal met je eens en heb ook een mooi plan voor ogen smile. Ga je met me mee wink?
admin
admin jul 22 '09
Kiezen wat en hoe je het zelf wilt, wil niet betekenen dat je egoïstisch bent. Dat ben je pas als je voor anderen gaat denken. Dat is een belangrijk issue.
Dus als je kiest voor jezelf en je eigen ding, neem je anderen daar toch wel in mee of ze gaan met je mee. Onbewust of bewust.
Het is wel iets moois om aan te werken!!

Liefs,
Marjan
elizabeth
elizabeth jul 22 '09
Kiezen wat en hoe je zelf wilt.
Dat is i.d.d. niet egoïstisch.
Je kunt pas echt iets voor een ander wat betekenen
als je lief voor jezelf bent en goed voor jezelf zorgt.

Liefs Elizabeth
Sweetammy
Sweetammy jul 23 '09
Origineel bericht van: NiMS
Origineel bericht van: Sweetammy

Voor alles is een tijd en plaats he, als jij er nu klaar voor bent om iets te willen dan moet je ervoor gaan.

Ben ik helemaal met je eens en heb ook een mooi plan voor ogen smile. Ga je met me mee wink?


Ligt eraan waarnaartoe he wink
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 23 '09
Origineel bericht van: Sweetammy
Origineel bericht van: NiMS
Origineel bericht van: Sweetammy

Voor alles is een tijd en plaats he, als jij er nu klaar voor bent om iets te willen dan moet je ervoor gaan.

Ben ik helemaal met je eens en heb ook een mooi plan voor ogen smile. Ga je met me mee wink?


Ligt eraan waarnaartoe he wink

Waar brengt je hart je naartoe? wink
Pegasus
Pegasus okt 23 '09
Origineel bericht van: Karin
Vind ik niet, ik ben van mening dat veel mensen juist veel te weinig aan zichzelf denken. Volgens mij kun je heel goed doen wat jezelf wil en nog steeds aan anderen denken.
De enige die weet wat jij het meest nodig hebt ben je immers zelf, en als je goed bent voor jezelf ben je beter voor anderen.
Maar gaat het daar dan ook om? Om de ander? Leven we niet in eerste instantie voor onszelf?
Ik zie zoveel mensen met een lage eigenwaarde, geen zelfliefde, maar wel altijd voor een ander klaar willen staan. Dat gaat in mijn ogen niet samen. Exact wat ik jaaaaren heb gedaan en ik ben er echt klaar mee, eerst ikke en dan de rest. Al die energie die ik in anderen stak en waar vaak niets voor terug kwam, allemaal aan mezelf te danken.
Als iemand mij om hulp vraagt zal ik daar eerst over nadenken en niet meer gelijk als een zot in de houding springen en dan vervolgens op mijn gezicht gaan.
Begrijp me goed, ik vraag geen wederdienst maar ben niet van plan om mezelf opnieuw voorbij te gaan rennen en volledig over grenzen te gaan alleen maar vanwege de drang om er voor een ander te zijn.
Ik denk dat het belangrijk is om eerst te leren er voor jezelf te kunnen zijn en dat je dan pas er voor een ander kunt zijn.


Daar sluit ik me helemaaaaal bij aan. Als je helemaal jezelf bent en ten volle jezelf lief hebt, dan geeft dat al super veel.... Dan geef je een deel van jezelf en dat is het grootste goed wat je jezelf en de ander kan geven. Dat je dat unieke mens bent dat je bent in al haar kracht en liefde. Het meest heb je te geven als je zelf helemaal oké bent.
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki