Loading...
nl

te kritisch om nog een relatie aan te gaan

Helma
Helma jul 19 '09
Jaja, ik ben te kritisch. Dit heb ik de afgelopen maanden gemerkt aan mezelf. Ik ontmoet hele aardige mensen, maar haak enorm snel af als me iets niet aanstaat. Daarmee sta ik misschien mijn eigen groei in de weg, maar ik heb nu eenmaal mijn wensen. Soms ontstaat er leuk mailcontact, of een aardig kletspraatje met iemand, en dan ontdek ik altijd wel iets dat me af doet haken. Dat voelt op zich prima, want ik bepaal zelf wel wat ik wel of niet wil, maar het zou zo kunnen zijn dat ik hierdoor opnieuw deuren dichtgooi, terwijl het reuzegezellig zou kunnen zijn. Als ik bijvoorbeeld merk dat iemand ver weg woont en geen auto heeft, of als ik bij een mannelijke collega iets hoor over een 'fietsvriendje', als men schrijft dat de innerlijke zoektocht nog maar net gestart is: allemaal redenen om de handdoek in de ring te gooien en het alleraardigste contact dood te laten bloeden. Ik hou het dan bij vriendschappelijke blabla-verhalen, en laat deze personen niet dichterbij komen.

Ik zit er niet mee hoor, dat niet, maar ik realiseer me dat ik zo de kans op een enorme vriendenkring zelf om zeep help. Trouwens, ik ben druk zat met mijn eigen leventje, dus ik lig er niet wakker van, maar of het handig is vraag ik me af.
Delen:
admin
admin jul 19 '09
Origineel bericht van: Helma
Ik zit er niet mee hoor, dat niet, maar ik realiseer me dat ik zo de kans op een enorme vriendenkring zelf om zeep help. Trouwens, ik ben druk zat met mijn eigen leventje, dus ik lig er niet wakker van, maar of het handig is vraag ik me af.


En wat is je conclusie?
Helma
Helma jul 19 '09
laugh

Mijn conclusie is (fijn dat je er naar vraagt) dat het goed is zoals het is: ik mag kritisch zijn en er is geen ruimte voor een ander in mijn leven. Soms is de wens er wel om een goed gesprek te voeren, maar ik ervaar het op dit moment niet als een levensbehoefte. Dus: op dit moment is het goed!!!
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 19 '09
Op dit moment is het goed, maar betekend dit dan ook dat het voor altijd goed is?

Want als dat inderdaad het geval is, dan betekend het eigenlijk stiekem dat het op dit moment eigenlijk niet is zoals je liever zou willen, maar dat je het voor alsnog maar even zo laat.
Helma
Helma jul 19 '09
Zoals ik al zei: OP DIT MOMENT IS HET GOED. Maar het zou goed kunnen dat dit over drie jaar of dertig jaar anders is voor mij.
admin
admin jul 19 '09
Oh ik begrijp zo goed wat je bedoelt!
Je bent een stuk vertrouwen in anderen kwijt door dingen die in het verleden zijn gebeurt.
Mensen gaan ineens zomaar weg, of blijken achteraf om andere redenen dan vriendschap bij je te zijn, of de persoon is totaal anders als hij of zij zich voordoet.
Inderdaad help je dan weliswaar een stuk vriendenkring om zeep, maar misschien heb je dat juist nu nodig om weer wat zekerder van jezelf te worden, tijd om voor jezelf uit te vissen wat je hier mee moet.
Voor mijn gevoel heb jij zoveel en zo vaak voor anderen klaargestaan dat je jezelf een beetje voorbij bent gelopen, dan is er niets mis mee om even de aandacht alleen voor jezelf en je meiden te hebben.
Wellicht verandert dat inderdaad in de toekomst maar als het nu goed voelt dan is dat dus gewoon goed.
Ik geloof niet dat dit betekent dat je niet groeit, ik denk dat je juist wel groeit door de aandacht voor jezelf te hebben.
Helma
Helma jul 19 '09
Dank je wel Karin, voor je lieve woorden.

Ja, misschien is het wel inderdaad het terugwinnen van mijn eigenwaarde en zelfvertrouwen wat nu alleen telt. Het her-ontdekken van mezelf, het onderzoeken wat voor mij van waarde is, en wat ik leuk vind. En weet je, ik vind zoveel leuk om te doen! Het geeft me soms een kik om te bemerken dat ik nog zoveel wil en te onderzoeken tegenkom. Heerlijk is dat.

Zojuist de kids uitgezwaaid. Ze zijn twee weken naar pa. Nou geloof me, ik kon ze bijna wegkijken, ben er hard aan toe.
Ik ben heerlijk aan het opruimen in en om huis, en het geeft zoveel ruimte, letterlijk en figuurlijk!
admin
admin jul 19 '09
Wat ik ook denk Helma is dat degenen die je echte vrienden zijn en het wel goed met je voor hebben, hier juist begrip voor kunnen opbrengen. Dat zijn de mensen die je overhoud en die je naar alle waarschijnlijkheid ook graag wil houden als vrienden.
Helma
Helma jul 19 '09
Ja, klopt helemaal! Als het 'als vanzelf' voelt, zonder maskers of andere toestanden; als ik volledig mezelf kan zijn, ook zonder mijn haar of make-up gedaan tehebben; zonder mooi kletspraatje of andere opsmuk; als ik kan vloeken, dansen, huilen of lachen wanneer IK dat wil, dan pas zijn het mensen die vanzelfsprekend in mijn leven horen.

Het zijn er niet veel, maar wel voldoende.
admin
admin jul 19 '09
Origineel bericht van: Helma
laugh

Mijn conclusie is (fijn dat je er naar vraagt) dat het goed is zoals het is: ik mag kritisch zijn en er is geen ruimte voor een ander in mijn leven. Soms is de wens er wel om een goed gesprek te voeren, maar ik ervaar het op dit moment niet als een levensbehoefte. Dus: op dit moment is het goed!!!


Wat zijn dan jouw levensbehoeftes, Helma?
admin
admin jul 19 '09
hahaha, ik lees het al, vloeken, dansen, lachen, huilen waneer jij dat wil.
Lena
Lena jul 19 '09
ja helma
het leven is 1 lang groeiproces.. smile
en is een hele fijne ontdekking om gewoon jezelf te kunnen zijn...no matter what...
gast
gast jul 19 '09
Jezelf zijn is niet het eindstation, het is het begin van leven.
Lena
Lena jul 19 '09
smilevetrouwen blijft een sleutelwoord...
Helma
Helma jul 20 '09
Ja! En het is heel gek, maar het lijkt soms wel - je slaat de spijker op zijn kop - dat mijn leven nu begint. Beetje laat, maar beter laat dan nooit laugh
Helma
Helma jul 20 '09
Ja Lena, klopt, maar dan toch vooral ook zelfvertrouwen. Kikken is dat.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 20 '09
Origineel bericht van: Bellefleur
hahaha, ik lees het al, vloeken, dansen, lachen, huilen waneer jij dat wil.

Dit zou toch altijd moeten kunnen eigenlijk?
Helma
Helma jul 20 '09
Ja Nims, dat klopt. Mijn referentiekader was wat smalletjes, ik hield me altijd in. Ik weet wel, dat mijn visie daardoor gekleurd is, en dat de relaties vs vriendschappen die er waren, geen drol voorstelden, waardoor het nauwelijks meetbaar is voor me hoe het ook zou kunnen zijn. Vandaar.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 20 '09
Dan is het eigenlijk mooi dat je dit nu onder ogen ziet, zodat je ook wat breder kan kijken en ernaar kunt handelen laugh.
Helma
Helma jul 20 '09
Ja Nims, dat doe ik al! en ik ken mezelf niet terug!

Stel je veur...
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki