Loading...
nl

Even "weg".

miyase
miyase jul 13 '09
Soms heb ik wel is dat het voelt alsof ik er even niet was.. Het kan allemaal raar klinken: Als ik me niet goed voel, en in mijn kamer ben, kan ik op mijn bed rustig heen en weer schommelen, en als ik na een tijdje mijn ogen weer eens open, heb ik een mini-shock omdat ik in mijn kamer ben. En het lijkt alsof het kort heeft geduurd, terwijl het meer dan een half uur duurt. En ik wil het dan meer en meer doen. Ik hou moeilijk op met schommelen.

Het kan ook gebeuren op een hele onnodige plek, zoals een keer in de klas. Ik keek gewoon naar mijn blad. En na een tijdje ging de bel, toen kwamen een paar klasgenoten op me af en vroegen waarom ik niet antwoordde op zo'n simpele vraag van de leerkracht. Maar ik herinnerde helemaal niet dat ze mij had aangeduid. Bleek het dat ze me wel had aangeduid en zelfs kwaad werd, en ik máár naar mijn blad keek. Een klasgenoot zegt dat ik lichte autisme kan hebben want ik heb ook nogal sociale problemen. Maar ik denk dat toch niet...

Het geeft soms een goed gevoel, maar het blijft vreemd. Het kan allemaal klinken als dagdromen, maar zo zie ik het niet. Ik heb dagdromen wel vaak, en ik weet het verschil tussen dagdromen en wat ik meemaak zeker wel..


Wie heeft het ook wel is? En wie weet wat het juist is? Ik zou heel graag wat meer informatie over willen weten, of het iets goeds is, of het natuurlijk is enzovoort smile
Delen:
Natalie1986
Natalie1986 jul 13 '09
Ik heb het vroeger in de klas ook gehad vooral als iets mij totaal niet interesseerde.
Maar als ik mijn naam dan hoorde schrok ik wel weer terug in mijn lichaam.
Ik weet niet of het wel echt "normaal" is maar goed wat is wel normaal vraag ik me dan altijd af.
Maar heb je sociale problemen omdat je het gevoel hebt dat je toch niet begrepen wordt of zit er iets anders achter?

liefs Natalie
Sweetammy
Sweetammy jul 13 '09
Ik heb hier ook welleens last van. Je kan gewoon ergens zitten maar met je hoofd ben je er niet bij, althans ik ervaar niets om me heen. Ik weet niet of jij dat ook heb, maar je zit voor je uit te staren maar in je hoofd lijkt het of je zweeft. Ik weet niet of jij dat gevoel ook hebt. Of het iets normaals is weet ik niet, maar je bent iig niet de enige die hier last van heeft.

groetjes Sweetammy
admin
admin jul 13 '09
Ik heb het vroeger gehad ... heel vreemd, maar het leek of ik er niet bij was. Ik keek door mijn ogen, maar het leken mijn ogen niet ... ik kon er heel bang van worden. Ik snapte er niks van en ik voelde op dat moment niet dat ik ik was. Ik was ""even weg", maar ik rende er ook letterlijk voor weg ... naar huis, naar mijn kamer. Ik kreeg er ook hyperventilatie door en ben zelfs onder behandeling van een psycholoog geweest blush

Later begreep ik, dat het een bewustwordingsproces was. Maar ik heb daar wel paniek- en angstaanvallen voor moeten "doorstaan". Ik wilde dat ik het eerder had geweten!

Voel nú nog mijn angst, hoe ik me toen voelde en hoe ik er nu mee om had kunnen gaan met wat ik nu allemaal weet!!

Liefs,
Marjan
admin
admin jul 13 '09
Ik heb dat in m'n jeugdjaren ook gehad.
De jufrouw zei dat ik ooit wel eens mijn hoofd ging vergeten,
want als ze zei, neem allemaal je schrift.. raad eens wie dat schrift niet bijhad? juist.. ikke!
Omdat ik ook altijd in een andere wereld vertoefde als kind,
was ik ook niet altijd op de hoogte van datgene wat er in de klas afgesproken was,
laat staan dat ik s'morgens nog wist wat ik moest meenemen,
achja, ik was geen kind voor de scholen van toen, ook niet voor de scholen van nu hoor.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 13 '09
Ik heb dit ook wel eens. Dan is het alsof ik op een totaal andere plek ben. Dan komt er ook ineens allemaal informatie door die ik helemaal niet kan plaatsen of iets mee kan. Het lijkt wel een soort van uittreding, maar dan overdag en spontaan zonder dat ik me erop concentreer om uit te treden.
Cialara
Cialara jul 13 '09
Het enige wat ik wel eens heb, is als ik in de auto op een bekende weg rijdt en dan opeens ben ik al op de bestemming... dan schrik ik me rot en vraag me af of ik nu wel opgelet heb blush
admin
admin jul 13 '09
Origineel bericht van: NiMS
Ik heb dit ook wel eens. Dan is het alsof ik op een totaal andere plek ben. Dan komt er ook ineens allemaal informatie door die ik helemaal niet kan plaatsen of iets mee kan. Het lijkt wel een soort van uittreding, maar dan overdag en spontaan zonder dat ik me erop concentreer om uit te treden.


Weet je ... dit heb ik me dus ook pas later veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel later gerealiseerd. Maar zo is het wel helemaal! Zo voelt het wel. Weg van je eigen lichaam, je kijkt als het ware op dat moment naar jezelf blush

Liefs,
Marjan
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 13 '09
Goh, het is een bekend verschijnsel dus smile. Zal er wel bij horen dan.
admin
admin jul 13 '09
Ja, maar dat had ik toen niet in de gaten, en dat was dus vreselijk... Voelde me niet bij deze wereld passen confused
Maar gelukkig kan ik het nu een plek geven !!
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 13 '09
En wat voor een plek heb je het dan gegeven?
admin
admin jul 13 '09
Origineel bericht van: Eniroj
Het enige wat ik wel eens heb, is als ik in de auto op een bekende weg rijdt en dan opeens ben ik al op de bestemming... dan schrik ik me rot en vraag me af of ik nu wel opgelet heb blush


haha, ja dat ken ik! gelukkig neem ik altijd een engel mee als ik met m'n scooter rij!
Sweetammy
Sweetammy jul 13 '09
volgens mij zet je lichaam je dan op automatische piloot heel erg raar, maar laat ik het afkloppen er gebeurt nooit wat
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 13 '09
Nou bij mij gebeurd er soms wel iets. Ik heb wel eens dat ik in de auto ben, dan rijdt ik niet maar kijk ik uit het raam en ben dan ook "weg". Ik heb dat alleen niet zelf door. Het is me echter wel eens een paar keer overkomen dat ik dan ineens begin te hoesten omdat ik vergeten ben te ademen. Ik stik dus zowat erin. Dat vind ik wel een angstig moment, want ik ben dan zover weg, dat ik stop met ademen.
Sweetammy
Sweetammy jul 13 '09
Ja dat lijkt me erg beangtigend, dat heb ik gelukkig nog nooit meegemaakt, maar ik denk dat het ook niet gebeurd dat je daadwerkelijk stikt
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 13 '09
Nee dat denk ik ook niet omdat ik in die hoestbui uitbarst. Maar het is altijd wel weer even schrikken als het gebeurd.
admin
admin jul 13 '09
Origineel bericht van: NiMS
En wat voor een plek heb je het dan gegeven?


Nou weet je NiMs,,, ik kan het een plek geven, doordat ik weet dat ik helderwetend ben. Ik weet dat ik als ziel kan uittreden, dus het beangstigt me niet meer. Zo bedoel ik het meer.

Liefs,
Marjan
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 14 '09
ah ok, bedankt.
miyase
miyase jul 14 '09
Origineel bericht van: Bellefleur
Ik heb dat in m'n jeugdjaren ook gehad.
De jufrouw zei dat ik ooit wel eens mijn hoofd ging vergeten,
want als ze zei, neem allemaal je schrift.. raad eens wie dat schrift niet bijhad? juist.. ikke!
Omdat ik ook altijd in een andere wereld vertoefde als kind,
was ik ook niet altijd op de hoogte van datgene wat er in de klas afgesproken was,
laat staan dat ik s'morgens nog wist wat ik moest meenemen,
achja, ik was geen kind voor de scholen van toen, ook niet voor de scholen van nu hoor.


JAA! dat ken ik heel goed xD Ik heb al 2 keer mijn schooltas vergeten in de bus, en nog dommer: Een keer ging ik naar school zonder schooltas xD Ik vergeet ook meestal mijn boeken, sluitel van mijn kastje vergeet ik ook altijd aan mijn kast. Ja oke, ik denk wel veel, leef veel in mijn eigen wereld, maar dit vind ik eigenlijk te erg xD
admin
admin jul 14 '09
Origineel bericht van: miyase
Origineel bericht van: Bellefleur
Ik heb dat in m'n jeugdjaren ook gehad.
De jufrouw zei dat ik ooit wel eens mijn hoofd ging vergeten,
want als ze zei, neem allemaal je schrift.. raad eens wie dat schrift niet bijhad? juist.. ikke!
Omdat ik ook altijd in een andere wereld vertoefde als kind,
was ik ook niet altijd op de hoogte van datgene wat er in de klas afgesproken was,
laat staan dat ik s'morgens nog wist wat ik moest meenemen,
achja, ik was geen kind voor de scholen van toen, ook niet voor de scholen van nu hoor.


JAA! dat ken ik heel goed xD Ik heb al 2 keer mijn schooltas vergeten in de bus, en nog dommer: Een keer ging ik naar school zonder schooltas xD Ik vergeet ook meestal mijn boeken, sluitel van mijn kastje vergeet ik ook altijd aan mijn kast. Ja oke, ik denk wel veel, leef veel in mijn eigen wereld, maar dit vind ik eigenlijk te erg xD


grinblijf je zelf.
Ik kwam ooit eens op een vakantie-werk met twee verschillende schoenen aan.
En het erge was, het was een blauwe schoen zonder veter, en één bruine schoen met veter.
whahaha...ik kan daar nu hartelijk om lachen,
Het verandert ook, omdat je specifiek gaat leren werken met de kwaliteiten die je bezit.
En meis, geloof me.. je hebt bijzondere kwaliteiten, koester ze,als parels van een oester.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki