Hé Bea,
Ik heb dit topic al eens helemaal gelezen en kon erg met je meevoelen, maar voelde toen de behoefte niet om mijn verhaal te doen.
Ik heb een ontzettend goed gevoel over mijn vriend.Ik ken hem nu 1,5 jaar en we smsen nog steeds elke dag, af en toe bellen we. Ik heb het gevoel of we een team zijn dat de hele wereld aan kan. Alsof we samen een ruimtereis gaan maken ofzo. Volgens mij komt 'in het huwelijksbootje stappen' van dit gevoel af.
Ik denk dat hij echt mijn 'ware liefde' is, omdat ik zo sterk dat team-gevoel heb. Dat heb ik nooit eerder gevoeld, terwijl ik aardig wat relaties heb gehad. Ik voel ook een sterke band ondanks de afstand. Mijn vrienden hebben er ook allemaal een goed gevoel over.
Ik geloof wel dat er meerdere 'ware liefdes' zijn, maar ik heb altijd het gevoel gehad dat ik mijn levenspartner nooit in Nederland zou vinden.
In het begin nam ik het zelf niet zo serieus, omdat Nederlanders er vaak sceptisch tegenover staan, met name bij Antillianen/Surinamers (ik ook een beetje). Ik dacht ik zie wel hoe het loopt, maar nu neem ik het heel serieus (mijn omgeving ook
). Ik heb hem vorig jaar ontmoet toen ik stage liep in Suriname en ben daarna twee keer naar hem terug gegaan, waarvan 1 keer vakantie en andere keer 3 maanden stage. Heb echt een heerlijke tijd met hem gehad en hoop snel weer bij hem te zijn. Wil graag dat hij nu eens naar Nederland komt, maar ik kan geen garantverklaring voor hem tekenen omdat ik nog studeer
Ik overweeg dus om maar weer naar Suriname te gaan, maar weet dat mijn ouders dat niet zo leuk vinden, dus daardoor twijfel ik een beetje. (mijn ouders zijn nogal beschermend en spelen nog een grote rol in mijn leven)
Zo, best een lang verhaal. Hier laat ik het maar even bij.