Loading...
nl

Ware liefde op afstand!

Muin
Muin jul 13 '09
Quote:
Wat voor mij het betekend als twee mensen elkaars ware zijn, dat ze echt voor elkaar gemaakt zijn, ze vullen elkaar klakkeloos aan, kunnen praten zonder woorden, snappen elkaar met 1 blik ga zo maar door.

Kunnen die twee mensen die elkaars ware zijn ook ruzie maken? Of zijn ze altijd blij en gelukkig samen?
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 13 '09
Wat ik denk dat als er ruzie gemaakt wordt tussen waren, dat dat vooral komt omdat ze zichzelf erg herkennen in die ander, en zich dus als het ware winkgaan ergeren aan zichzelf.

Wat ik ook denk is dat iemand pas van zijn/haar ware kan houden, als deze ook pas van zichzelf kan houden. Anders houdt zo'n relatie niet stand (uberhaubt geen enkele relatie, maar dat is een ander topic).
Sweetammy
Sweetammy jul 13 '09
@ nims, ik denk dat er niet altijd die aantrekkingskracht tussen tweelingzielen is, maar als die er wel is, kun je toch wel met recht spreken over elkaars ware. En ik ben het compleet met je eens dat er maar weinig mensen zijn die elkaars ware vinden.

@ muins ik denk wel zeker dat die mensen ruzie kunnen maken. Niemand is perfect ook je ware niet. Je vult elkaar aan maar je houdt wel je eigen ik, ik ben niet van mening dat elkaars ware een persoon word. en daar waar twee mensen zijn zijn twee meningen en 2 verschillende normen en waarden.
JulienMoorrees
Ok dus als ik je goed begrijp is de ware voor jou een tweelingziel waarbij ze zich ook tot elkaar voelen aangetrokken.

Nou komt natuurlijk de andere ham-vraag smile. Wat bedoel je dan met aantrekkingskracht? Is dat voor jou fysiek of geestelijk of allebei?
Sweetammy
Sweetammy jul 13 '09
het hoeft niet per definitie een tweelingziel te zijn, ik geloof ook in een aardse ware om het maar even zo te zeggen. Anders wordt de kans om een ware te vinden wel heel erg klein.

En aantrekkingskracht op beide vlakken. Het fysieke en het geestelijke. Geestelijk moet iemand uitdagend zijn en fysiek opwindend. Kortom een combinatie
Muin
Muin jul 13 '09
Maar..hoe kan je dan weten of je je ware hebt gevonden als de waren ook alle kenmerken hebben van niet de waren?
Quote:

Ik zei ook dat ik erin geloof dat je niet elkaar ware hoeft te zijn, dus de man die voor jou de ware is, hoeft niet per definitie jou ook als zijn ware te zien.

Wat heeft het voor zin om de ware te vinden terwijl je niet zijn/haar ware bent?

JulienMoorrees
Dat ben ik wel met je eens. De aantrekkingskracht moet er zijn op beide vlakken.

Alleen vraag me af. Trekken uitersten elkaar aan, of juist gelijken?

Maar ook vind ik fysiek opwindend nogal gevoelig voor mode en trend. Wat jij nu leuk vind, kan over 5 jaar helemaal anders zijn.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 14 '09
Origineel bericht van: Sweetammy
het hoeft niet per definitie een tweelingziel te zijn, ik geloof ook in een aardse ware om het maar even zo te zeggen. Anders wordt de kans om een ware te vinden wel heel erg klein.

Ik denk ook niet dat die kans erg groot is.

Ik zelf geloof eigenlijk niet dat je een ware kunt hebben die niet je tweelingziel is.
Sweetammy
Sweetammy jul 14 '09
@ muins, ik denk dat je het voelt als het je ware is dat gevoel kun je denk ik niet omschrijven. En wat het voor zin heeft, ik denk dat dat te maken heeft met een zeker doel in je leven. Maar zoals zoveel dingen in het leven kan ik dit niet verklaren.

@nims ik weet niet of juist gelijken of uiterste elkaar aantrekken is denk ik beide een optie. En ik denk niet dat fysiek opwindend een mode trend is, ik weet zeker dat je over 5 jaar nog steeds dezelfde kenmerken van een persoon opwindend vind.
En waarom denk je dat je ware je tweelingziel moet zijn
admin
admin jul 14 '09
Ik denk juist dat mijn maatje mijn soulmate is. Of hij mijn tweelingziel is, weet ik niet. Die kans is volgens mij inderdaad op Aarde heel klein.

Zie jij verschil tussen een soulmate en een tweelingziel?? Maak jij dat verschil??
JulienMoorrees
ik denk dat je het voelt als het je ware is dat gevoel kun je denk ik niet omschrijven.

Maar hoe betrouwbaar is dit gevoel? Wat als de ene dat wel voelt, maar de andere niet? Dan is er toch geen sprake meer van een ware. In mijn ogen moet een ware wel van twee kanten komen smile.

ik weet niet of juist gelijken of uiterste elkaar aantrekken is denk ik beide een optie.

Ja dat denk ik ook. Maar ik denk dat uitersten op de lange termijn het niet zullen redden ten opzichte van gelijken. Tenslotte zijn de meesten op zoek naar harmonie, en die is met twee uitersten volgens mij een stuk moeilijker te bereiken dan met gelijkgestemden.
En ik denk niet dat fysiek opwindend een mode trend is, ik weet zeker dat je over 5 jaar nog steeds dezelfde kenmerken van een persoon opwindend vind.

Ja daar heb je wel gelijk in. Het zijn ook vaak de raarste dingen die je mooi vindt aan een ander.
En waarom denk je dat je ware je tweelingziel moet zijn

Nou omdat de definitie van de ware eigenlijk dezelfde eigenschappen hebben als die tweelingielen ook hebben. Dus op het moment dat je iemand tegenkomt met al die eigenschappen, is het ook gelijk je tweelingziel. Het enige verschil met de ware en een tweelingziel is eigenlijk de geestelijke en fysieke aantrekkingkracht. Maar dat ze tweelingzielen zijn, lijkt me wel logisch als ik de eigenschappen bekijk.
JulienMoorrees
Origineel bericht van: Larapinta

Zie jij verschil tussen een soulmate en een tweelingziel?? Maak jij dat verschil??

Ja ik zie daar wel verschil tussen. Een soulmate komt uit je zielengroep en daar kunnen er dus meer van zijn. Je tweelingziel is er maar eentje van en hoeft niet persee uit je eigen zielengroep te komen.
admin
admin jul 14 '09
Origineel bericht van: NiMS

Ja ik zie daar wel verschil tussen. Een soulmate komt uit je zielengroep en daar kunnen er dus meer van zijn. Je tweelingziel is er maar eentje van en hoeft niet persee uit je eigen zielengroep te komen.

Dat is dus ook mijn gevoel. Ik voel dat mijn maatje, mijn soulmate is, net zoals ik dat op een ander vlak heb met heel dierbare vriendinnen. Alleen gaat het bij mijn maatje nog verder op het fysieke vlak.
Alleen hóe herken je dan een tweelingziel en hoe groot is de kans dat je hem/haar tegenkomt???? Want moet een tweelingziel dan ook degene zijn met wie je je leven deelt??

Liefs,
Marjan
Sweetammy
Sweetammy jul 14 '09
Ja uiteindelijk zullen twee gelijken het langer uithouden maar wordt je dan niet helemaal gek van elkaar, ik moet er niet aan denken dat ik met iemand zoals ik moet rondlopen wink

En ja je vind inderdaad altijd de raarste dingen aan een ander mooi, wat nog niet eens mooi is.

En toch ben ik het niet met je eens dat je ware automatisch je tweeling ziel is
JulienMoorrees

Alleen hóe herken je dan een tweelingziel en hoe groot is de kans dat je hem/haar tegenkomt???? Want moet een tweelingziel dan ook degene zijn met wie je je leven deelt??

Liefs,
Marjan

Nee dat moet helemaal niet. Zoals hier wel uit blijkt moet er toch ook aantrekkingskracht zijn. Als dat er niet is, dan zal je wss toch je leven met iemand anders delen.

Weet je wat het is. Niemand wil alleen zijn, en de ware is maar een ideaal. Betekend dus niet dat je hoeft te gaan zitten wachten op die ware. Sommige doelen zijn onbereikbaar en kun je alleen maar van dromen.
admin
admin jul 14 '09
Quote:
Ja uiteindelijk zullen twee gelijken het langer uithouden maar wordt je dan niet helemaal gek van elkaar, ik moet er niet aan denken dat ik met iemand zoals ik moet rondlopen

Bea en ik hebben het er net even samen op de bank over gehad [ja nu kan dat nog even samen op de bank smile] maar dan rijst bij ons de vraag meteen.....is dat dan misschien niet dé reden dat je je tweelingziel dus eigenlijk nooit tegenkomt in het Aardse leven??

Liefs
Bea en Marjan
Sweetammy
Sweetammy jul 14 '09
Maar wat nou als je die aantrekkingskracht wel bij die tweelingziel hebt, is dat een garantie voor het elkaar ware zijn en het samenzijn
JulienMoorrees
Ja uiteindelijk zullen twee gelijken het langer uithouden maar wordt je dan niet helemaal gek van elkaar, ik moet er niet aan denken dat ik met iemand zoals ik moet rondlopen wink

Aan de ene kant niet, maar aan de andere kant weer wel. Ik moet er ook niet aan denken dat ik met iemand moet rondlopen die netzoals is als ik. Maar als ik er wat dieper over nadenk is het wel eens prettig dat iemand gewoon weet wat er speelt. Je gewoon kunt zeggen wat je wilt zonder dat iemand je terug houdt. Dat je elkaar gewoon begrijpt, of eigenlijk dat iemand jou gewoon begrijpt. Dat iemand mij eens kan vertellen hoe dingen moeten of in elkaar zitten.

En daarbij. Als ik heel veel van mezelf houdt, dan moet ik ook heel veel houden van iemand die net zo is als ik, toch?

En toch ben ik het niet met je eens dat je ware automatisch je tweeling ziel is

Waarom niet?
JulienMoorrees
is dat dan misschien niet dé reden dat je je tweelingziel dus eigenlijk nooit tegenkomt in het Aardse leven??

Nee dat is het niet. De reden dat je elkaar moeilijk tegenkomt heeft er mee te maken dat het er echt maar 1-tje is. Die moet dan ook nog tegelijkertijd met jou geincarneerd zijn en dan ook toevallig nog bij je in de buurt.

Tweelingziel relaties gaan overigens vaak ook mis hoor. Zeker als mensen niet van zichzelf houden. En dat komt gewoon erg vaak voor.
JulienMoorrees
Maar wat nou als je die aantrekkingskracht wel bij die tweelingziel hebt, is dat een garantie voor het elkaar ware zijn en het samenzijn

Ja absoluut. Tweelingzielen met aantrekkingskracht zijn gewoon elkaars ware.

Alleen de garantie heb je alleen dat het werkt, als ze allebei eerst ook van zichzelf houden voordat ze van de ander kunnen houden.
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420