Eerst kwam ik er achter dat ik zekerweten HSP had. Nadat ik de eigenschappen van kristalkinderen had gelezen vond ik mezelf er helemaal in, en probeerde in het dagelijkste leven het meer te herkennen. Ik had natuurlijk heel wat twijfels omdat ik het niet zeker wist. Later merkte ik dat ik me meer vond in sterrenkinderen. En dan bleek het dat ik een engelmens was. Dat zei Hans nadat hij me had gescant. Dus was ik helemaal in de war.
Nu ben ik tot de conclusie gekomen dat ik gewoon een mens ben. Een mens met een goede bedoeling, een mens dat al paranormaal begaafd is van haar geboorte, een mens dat gevoelig is voor entiteiten, en iemand die gewoon een betere wereld wilt, en daar iets voor doet.
Maar ik moet meestal heel wat denken aan welke naam ik draag. En mijn leven kan je nou niet zo leuk noemen. Het lijkt dat ik alles van buiten bekijk, en dan 'rem' als er een probleem is en het dan probeer op te lossen. Ik weet niet hoe ik het moet beschrijven.. Maar moet ik niet in godsnaam zijn als een normale 14jarige meisje? die gewoon vanalles wilt doen? Maar ik voel me zo ongelovelijk eenzaam, en 'anders'. Niet als een 14jarige meisje. Diegene in de spiegel ben ik niet.
Ik weet niet wat ik ben, wat ik wil doen, het enigste is -al van toen ik klein was- een betere wereld en een goede voorbeeld zijn. Dat droom ik elke nacht. Wat wil ik dan nog meer doen? Wil ik iets doen? Waarom voel ik me dan verdomme eenzaam? Ik wil iets doen, ik mis iets, maar wat? Als ik niks wil doen, wat mis ik dan? Wat wil ik dan doen? Maar ik ben gewoon ongelovelijk in de war.. Waar leef ik? Wie ben ik? Wat wil ik? Waarom ben ik hier? Wat zie ik allemaal? Ben ik alleen? Wat is leven en dood? Hoe ben ik hier?.. Al heel lang zweven er allerlij vragen in mijn hoofd.. Wat is dit? Is dit normaal? Hoe kan ik me beter voelen?