Loading...
nl

Encaustic art

lotus
lotus jul 23 '09
hallo,hier weer een nieuwe encaustic die ik heb gemaakt.
terwijl ik hem maakte dacht aan een goede vriend van mij.

groetjes lotus

Beschermengel
Beschermengel jul 23 '09
Mooi weer Lotus! en bij de laatste plaat zie ik boze gezichtjes ...ik zie er 7 smile.... toen je dacht aan een goede vriend.
admin
admin jul 23 '09
Mooi smile
lotus
lotus jul 23 '09
ik zie er ook weer een eenheid (rechtsboven in het blauwe) en een rood hart.
Beschermengel
Beschermengel jul 24 '09

Ja ik zie hem ook! erg mooi hoor! smile
lotus
lotus aug 7 '09
hierbij weer 2 nieuwe encaustic tekeningen.
de bovenste is van mijn vriendin en de onderste is van mij.



Helma
Helma aug 7 '09
Lotus, wat prachtig! Moet dat speciaal met bijenwas of kan het ook met wasco? En waar haal je die gekleurde bijenwas? En moet het op fotopapier? En hoe heet moet je strijkbout?

Ik heb er een paar op mijn slaapkamer hangen van een vriendin: ik wil dit al zo lang eens gaan doen! Ik vind ze erg mooi hoor, vooral veel stromingen, natuur en mooie figuren. Knap gedaan!
lotus
lotus aug 7 '09
ja het moet met bijenwas en niet met wasco(wasco is wat korrelig als het smelt).
je kan de bijenwas halen bij een hobbywinkel of via het internet.
de strijkbout moet wel heet zijn dat de bijenwas er goed op kan smelten en ik gebruik fotopapier hiervoor.

groetjes lotus
Helma
Helma aug 7 '09
Oké, als ik weer eens naar Harderwijk of Zwolle ga, zal ik de hobbywinkel eens opzoeken! Bedankt voor de tips!
admin
admin aug 8 '09
Origineel bericht van: lotus
hallo,hier weer een nieuwe encaustic die ik heb gemaakt.
terwijl ik hem maakte dacht aan een goede vriend van mij.

groetjes lotus



zie je de specht, met open vleugels vliegen...
als je de rechterkant (blauwe kant) als onderkant zet,
zie je hem vlak aan het rood met wijde vleugels vliegen!! grin
lotus
lotus aug 8 '09
bellefleur ik zie hem inderdaad en ik heb ook even de betekenis van de specht opgezocht.
toverkracht,ritme, doorzettingsvermogen.

groetjes lotus
admin
admin aug 8 '09
Hoi Lotus, ik zie in jouw plaatje (van 22:21) een kattehoofd (linksboven -blauw) met een menselijk lichaam, een vogel in zijn hand (die uit het water komt) hebbende waar hij liefdevol naar kijkt (de instinctieve natuur overwonnen door liefde). Een schildpadje (links bovenin - grens blauw/groen) , een kraaiekop en een eendekop (bruine stukken). Mooi !
JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 8 '09
Ik zie hier een hoop vissen smile
lotus
lotus aug 9 '09
bart,ik heb de vrouwelijke menselijke kat wel zien staan alleen het schildpadje en de kraai en de eendekop heb ik nog niet gevonden.

nims,inderdaad het zijn een hele hoop vissen.

groetjes lotus
admin
admin aug 9 '09
Hoi Lotus,

Zie onderstaande (heb de stukjes "uitgeknipt).

1. schildpad
2. eendekop

Groetjes,
Bart
JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 9 '09
Voor het gemak:
1: Schildpad

2: Eendekop


Wat ik wel aan dit topic zou willen toevoegen is dat ik ooit op een paraview beurs was, waar een vrouw was die een heleboel van deze encaustic art had gemaakt op postkaart formaat. Daarvan zaten er een heleboel in een envelop en je moest er dan eentje kiezen. Door de kleuren die je toen zag, of vormen die je toen op de kaart zag, ging zij een reading doen. Ze had daar dus aanwijzingen voor die zij gebruikte bij haar readings. Kleuren en vormen hadden voor haar een betekenis en die betekenden dan ook iets voor je. Erg leuk hoe zij dit gebruikte en na afloop kreeg je de kaart mee.
admin
admin aug 9 '09
Dank Nims,

Ben benieuwd of ik misschien bij dezelfde ben geweest. Was dit een oudere dame, waarbij haar man ook aanwezig was? Hij deed aan zandlezen. Vond ze beiden erg goed!
JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 9 '09
Het was inderdaad een hele oude dame. Geen idee hoe oud en ze had blond haar. Ik heb toen geen man gezien en zandlezen ken ik niet, dus geen idee.
lotus
lotus aug 9 '09
bart dan wil ik nu weten of je die vrouwelijk kat ook effe kunt uitknippen voor me zodat ik die zie want ik dacht dat die schildpad op het plaatje die vrouwelijk kat was

groetjes lotus
admin
admin aug 9 '09
Hoi Lotus,

De bovenste is het hoofd, op foto 2 heeft ze (alweer) een vogel in haar hand, die erom heen geklemd zit (de snavel zie je het duidelijkst) !

Pagina's: Vorige 1 2 3 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki