Loading...
nl

Mijn gemummifiseerde kindje... (droom, 4-7-'09)

Lein
Lein jul 4 '09
Vannacht droomde ik een griezelige droom.

Ik droomde dat ik nog bij mijn moeder in huis woonde. Ik had wel mijn huidige leeftijd (37 jaar). Ik was op mijn slaapkamer en had een heel klein kindje (baby'tje) in mijn armen.
Het kindje bleek mijn kindje te zijn, maar er was iets mee. Iets klopte niet. Ik wist niet goed wat ik met het kindje aan moest. Ondertussen voelde ik wel iets van een band met het kindje. Het was van mij. Ik moest voor het kindje zorgen.
Mijn moeder wist dat ik dat kindje had, maar ik mocht het van haar aan niemand laten weten.
Ik moest weg en verborg het kindje in een doosje en zette het doosje op een boekenplank.
Toen ik na een hele poos terugkwam op mijn slaapkamer was ik in paniek. Ik was het kindje vergeten...Ik pakte snel het doosje van de boekenplank en deed het angstig open. Mijn angst bleek waarheid. Het kindje was doodgegaan. Het was zelfs een soort van gemummifiseerd. Het was een plat 'pakketje' geworden en ietwat in elkaar gedraaid. Je kon nog wel zien dat het een kindje was geweest. Je zag de armpjes met de handjes met vingers en nageltjes nog heel goed.
Ik was erg geschrokken. Het kindje was door mijn toedoen dood gegeaan. ik was ook erg verdrietig. Iets wat een deel van mij was, was doodgegaan; Het bestond niet meer.
Ik probeerde het dode gemummifiseerde kindje te verbergen. Maar ik moest ook naar mijn werk. Ik besloot het dode kindje mee te nemen. Ik durfde het niet op mijn slaapkamer te laten, want ik was bang dat iemand (de politie?) het zou ontdekken.
Op mijn werk wist ik niet wat ik met het dode kindje aan moest. Op de een of andere manier deed ik het in een plastic showmapje en deed het mapje in een multomap. De multomap deed ik in een doos met andere multomappen.
Ik bedacht me opeens dat dit niet veilig was. Een collega kon zomaar een multomap pakken en zo het dode kindje ontdekken. Ik pakte de multomap weer uit de doos en sloeg het open bij het mapje waar ik het dode kindje had ingestopt. Ik keek naar het mapje met het dode kindje en werd toen wakker....

Ik ben vaker met mijn dromen bezig. Ik droom regelmatig en dan voel ik dat het 'alledaagse' dromen zijn. Soms droom ik speciale dromen waar ik dan langer over nadenk. Bij deze droom weet ik het niet zo goed. Is het een combinatie van situaties en beelden uit het dagelijks leven waarvan in mijn hoofd deze droom is ontstaan of zit er meer in deze droom??

Ik ben een alleenstaande vrouw van 37, woon op mezelf. Ik heb geen kinderen. Ik werk echter wel met kinderen.
Ik ben bezig geweest (een jaartje geleden ongeveer) met het onderwerp 'kinderen krijgen'. Past een kind in mijn leven? Hoe is het om een kind te krijgen? Wat zijn de mogelijkheden om alleenstaand een kind te krijgen en op te voeden (ik heb geen partner)?
Conclusie is dat het, door omstandigheden, op dit moment in mijn leven niet past om een kind te krijgen en op te voeden. Ik ben echter 'al' 37 jaar en ook de biologische klok tikt verder. Ik ben er langzaamaan aan het wennen dat ik hoogstwarschijnlijk nooit een eigen kindje zal krijgen. Wat dit met met doet? Ik weet het niet zo goed.
Heb met een therapeute een denkbeeldige knoop doorgehakt: "Dit leven van mij zal kinderloos blijven....Het is voor mij nu niet goed een kind te krijgen, het past niet in mijn leven van nu...."
De knoop heb ik doorgehakt, maar ergens diep van binnen weet ik niet zo goed hoe ik dit moet vinden...
Zou mijn droom met deze gevoelskwestie te maken hebben? Of zitten er nog andere boodschappen in deze droom?

Is er iemand die me misschien iets meer over deze droom kan vertellen?

Groetjes, Lein
Delen:
admin
admin jul 4 '09
Hoi Lein,

Had je de droom opgeschreven? Dat je het nu, 's avonds, nog zo duidelijk weet? Of staat de droom je zo bij dat je er de hele dag mee bezig bent geweest?
Ik kan (nog) geen dromen verklaren, er is vast wel iemand hier die je kan helpen.

Groetjes,
Marjan
Cialara
Cialara jul 4 '09
Hoi Lein,

Misschien is dit een soort van "rouw-proces", je geeft aan de knoop te hebben doorgehakt mbt het wel of niet ontvangen van een kindje in je leven, en nu moet het emotioneel ook nog verwerkt worden. Onbewust of bewust heb je wel die kinderwens gehad en die moet je misschien wel loslaten door de omstandigheden waarin je verkeerd. En zo aan je droom te zien doet het je verdriet dat het zo is.

Het willen verbergen is misschien je "schuldgevoel", of een gevoel van "falen" tegenover je eigen levensverwachting...

Ik denk dat acceptatie en begrip voor jezelf hier heel belangrijk zijn, en ik hoop dat je dit proces toch nog mooi mag afronden zodat je vol zelfbegrip en liefde verder kunt met je leven zoals het nu is.

Liefs Jorine
Lein
Lein jul 4 '09
Dank jullie voor jullie reacties!

De droom staat me erg bij. Vandaar dat ik m nog zo goed kon opschrijven denk ik.
Ik heb wel wat met dromen en droomverklaringen.
Ik voel vaak wanneer het een speciale droom is (en niet een alledaagse). Ik schrijf zo'n speciale droom soms op en bespreek het dan met een therapeute. Maar ik kan deze dromen ook wel goed onthouden en terughalen.

De uitleg van Jorine vind ik erg kloppend! Bedankt!
Ik merkte dat ik een beetje in de war ben geraakt door deze droom....
Ik dacht dat ik het hoofdstuk 'een eigen kindje krijgen' had afgesloten, maar er zijn onbewust dus toch nog wel wat 'dingen' waar ik doorheen moet.
Ik neem deze droom mee naar mijn th. om er misschien nog verder aan te kunnen werken.

Liefs, Lein

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki