Loading...
nl

Geld vragen voor fotolezen

admin
admin jul 4 '09
Origineel bericht van: gast
Maar is het zorgen voor je medemens ook geen gave? Ik heb begrepen dat je in de zorg werkt, wat verschild deze gave van die andere?

Hahaha, moet hier wel een beetje om lachen .. niet om je uit te lachen, maar omdat je mijn werk in de zorg als gave ziet. Tja, dat zou je kunnen denken. Maar ik zie er anders tegenaan. De zorg is wel liefde voor de medemens die je van binnenuit in je moet hebben, want ook daar word je niet rijk van. Maar ik werk in de zorg om mijn brood te verdienen. Had ik dat niet, had ik misschien met mijn andere gaven geld verdiend, wie zal het zeggen ...

Maar voor mij is het een wezenlijk verschil dat de zorg voor de mens ook aangeleerd kan worden, en de gaven waar we het hier over hebben in je moeten zitten en niet aangeleerd kunnen worden.

Liefs,
Marjan
Prada
Prada jul 4 '09
Nims,ken jij al al deze mensen die op marktplaats adverteren?? Gaat het je uberhaupt om al deze mensen die er geld om vragen (wat er overigens maar een paar zijn)

Wat hier al is getypt je weet nooit de rede vd persoon waarom deze er geld om vraagt, en je weet ook niet altijd waar dat geld aan uit wordt gegeven..

Ik vraag er geen geld voor, omdat ik er ten eerste weinig tijd voor heb dus (en voor een ander kan dat juist een rede zijn om er wel geld voor te vragen) en omdat ik nog niet erg lange readings kan geven dus dan zou het niet eerlijk zijn.

Als je erg in de knoei zit met jezelf en je weet dat iemand na fotolezing 3 a4tjes volschrijft zou ik daar voor willen betalen dan een gratis reading van een half a4.. omdat die van 3 meer info bevat en je meer kan helpen dan de ander.. (naar mijn idee)

Ik denk dat het een erg persoonlijke kwestie is, omdat je iemands rede niet weet.. sommige mensen zijn tevreden met een gratis reading, sommige willen liever betalen en wete dat het goed is en ze erop terug kunnen komen.. het is maar net wat je zelf wil voor zowel de lezers als degene die de lezing aanvraagt.
Wendy's
Wendy's jul 4 '09
Goed gezegt Muin.

En Nims.. ik weet dat je het leuk vind als ik nu reageer, want ik weet dat je het over mij hebt (ookal zal je misschien ontkennen).

De reden dat ik er 10tje voor vraag, heb ik beschreven.. en dat schrijf ik vanuit mijn hart..
ik heb geen geld nodig.. ik ben al gelukkig met mijn man.
heb zelfs al een paar keer gehad dat mensen fooi aan mij gaven,, omdat ze mijn lezingen als positief zien, zelfs 1x 20 euro fooi gehad!! Als dat het gevoel is van de mensen die een lezing aanvragen, dat ik dat verdien, dan vind ik dat er niets mis mee is met het vragen van een bedrag.

voor een lezing krijgen mensen van mij 3a4tjes volgeschreven inclusief een aura-beschrijving erbij (en advieze tussen de regels door verwerkt, wat ze ermee doen is hun keuze).

en ik vind het een ***streek van jou om mijn hyves te verpeste, en mijn klanten op afstand te houden, of merudi-leden te trekken (hoe oud ben jij?). dus daar merk ik al mee op dat je het mij niet gunt.
laat mij toch doen wat ik wil.. en als ik het echt niet verdien, is het niet nodig als jij daar tussen gaat zitten. als ik het niet verdien, dan komen er toch geen aanvragen.

ik hoef niet eeuwig op merudi te blijven om gratis lezingen te doen. ik ontwikkel mezelf, en moet ook weer verder. ik kan niet heel me leven op hetzelfde niveau blijven werken, en dat wil ik ook niet.
gast
gast jul 4 '09
Origineel bericht van: Larapinta
Origineel bericht van: gast
Maar is het zorgen voor je medemens ook geen gave? Ik heb begrepen dat je in de zorg werkt, wat verschild deze gave van die andere?

Hahaha, moet hier wel een beetje om lachen .. niet om je uit te lachen, maar omdat je mijn werk in de zorg als gave ziet. Tja, dat zou je kunnen denken. Maar ik zie er anders tegenaan. De zorg is wel liefde voor de medemens die je van binnenuit in je moet hebben, want ook daar word je niet rijk van. Maar ik werk in de zorg om mijn brood te verdienen. Had ik dat niet, had ik misschien met mijn andere gaven geld verdiend, wie zal het zeggen ...

Maar voor mij is het een wezenlijk verschil dat de zorg voor de mens ook aangeleerd kan worden, en de gaven waar we het hier over hebben in je moeten zitten en niet aangeleerd kunnen worden.

Liefs,
Marjan

Ben ik het niet met je eens. De zorg voor mensen kan niet altijd worden aangeleerd, dat moet echt wel in je zitten, als een gave dus. Er werken genoeg mensen in de zorg die dit niet in zich hebben. Door maatschappelijke druk worden ze min of meer gedwongen om in de zorg te werken. Ik zeg niet dat dit voor jou geldt smile
Fotolezen kan ook aangeleerd worden. Dat iemand die er een gave voor heeft het uiteindelijk beter zal doen is logisch. Maar neemt niet weg dat het wel degelijk aangeleerd kan worden net als alle andere dingen die aangeleerd kunnen worden. Maar uiteindelijk leer je dan meer een kunstje dan dat je het werkelijk kunt.
Lena
Lena jul 4 '09
het is al erg genoeg dat er mensen met niet de juiste instelling op verkeerde plekken werken smirk
Lena
Lena jul 4 '09
en ja je kunt heel veel kunstjes leren.. wink
Lena
Lena jul 4 '09
Origineel bericht van: Wendy's
Goed gezegt Muin.

ik kan niet heel me leven op hetzelfde niveau blijven werken, en dat wil ik ook niet.

een mooie gedachte wendy
je eigen ontwikkeling...
gast
gast jul 4 '09
Origineel bericht van: Lena
het is al erg genoeg dat er mensen met niet de juiste instelling op verkeerde plekken werken smirk

Ja, dat is zeker zo. En voor die zelfde mensen is er een plek waar ze wel de juiste gave en talent voor hebben alleen hebben ze waarschijnlijk nooit de kans gekregen hun eigen weg te gaan....
Wendy's
Wendy's jul 4 '09
Goed gezegt Muin.

ik kan niet heel me leven op hetzelfde niveau blijven werken, en dat wil ik ook niet.

een mooie gedachte wendy
je eigen ontwikkeling...

laughdankuu
admin
admin jul 4 '09
@ gast

Als je het zo beziet, vooral en met name omdat je wel met hart en ziel in de zorgsector moet werken om het fijn te blijven vinden om het te doen, heb je gelijk dat het een gave is. Iets in ieder geval dat in je moet zitten.
Ik heb ooit eens een "uitstapje" gemaakt naar een heel ander vakgebied, maar bloed kruipt waar het niet gaan kan gaan, zoals ze dat zeggen en nu ik weer in de zorg ben, ben ik weer Thuis.
Ik zou niet zonder de zorg voor mijn bewoners kunnen, maar ook niet zonder het teamwork dat ik samen met mijn collega's doe, samen staan we voor goede zorg, menselijke zorg en niet puur het werk, maar juist wat erachter zit/speelt. Het is inderdaad mijn roeping. Is dat een gave? Dat zou kunnen ... nooit bij stilgestaan, het is een deel van mij.

Het andere stukje over het fotolezen, ik kon het niet, ik leer het niet aan, ik vaar op mijn intuïtie...

Liefs,
Marjan
admin
admin jul 4 '09
en ja je kunt heel veel kunstjes leren.. wink

Maar de paranormale gaven, op welk gebied dan ook, zie ik dus niet als kunstjes.

Verder als mensen er geld voor willen vragen, is ieders eigen keus. Of je dat moet doen via Merudi, eerst hier dan niet meer hier bewust, maar alleen tegen een vergoeding ... dat vind ik niet helemaal fair. Ik zou dan de lange readingen denk ik gewoon laten betalen als je dat wilt, maar ook omdat je het hier hebt geleerd en geoefend, zou ik hier ook lezingen niet overslaan. En dat kan dan een stuk korter ipv de 3 à 4 A4tjes. Maar dat is mijn gevoel.

Liefs,
Marjan
admin
admin jul 5 '09
Quote:
Karin: no offence, maar mensen met gaves hebben net als alle andere mensen twee handen, een stel benen en hersenen die werken. Als je je laat betalen voor je eten, dan ben je fout bezig vind ik persoonlijk. Die "insteek" vind ik fout. Klinkt misschien raar uit iemand die er ook geld voor vraagt, maar het idee achter vragen voor betaling vind ik vaak belangrijker dan de prijs die gevraagd word. Zo geef ik gerust 25 euro aan een reader waarvan ik weet dat daarvan 20 euro naar een goed doel gaat voor dieren. Ik ken deze reader persoonlijk en ik WEET dus echt dat ze dat doet. Maar ik geef nog geen vijf euro aan iemand die het doet met de insteek "daar kan ik lekker van op restaurant"

Heb ik restaurant gezegd dan? Volgens mij niet.
Ik geloof dat je mij helemaal misleest.
Ik heb het over een simpele boterham en ik ben van mening dat er best iets mag staan tegenover de tijd en de energie die je in de ander steekt. Zoals mensen met gaves die dus inderdaad al hun tijd in dit werk steken, moeten die dan gaan steuntrekken en alles voor niets doen? Lijkt me een beetje krom.
Ik vind wel dat de verhouding tussen wat je geeft en ontvangt gelijk moet zijn. Niet wat Char vraagt en ook niet net als Derek ogilvie met zo'n idioot grote auto vol met foto's gaan rondrijden. Die mensen zijn op andere dingen uit dan echt alleen maar de ander helpen. De echte goede mensen passen hun prijzen ook echt wel aan als ze merken dat de *klant* niet veel te makken heeft, dat zijn de echte goede!
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 5 '09
Goed gezegt Muin.

En Nims.. ik weet dat je het leuk vind als ik nu reageer, want ik weet dat je het over mij hebt (ookal zal je misschien ontkennen).

Ik hoef niets te ontkennen want jij bent inderdaad iemand die zichzelf aanbiedt op marktplaat, en je bent niet de enige.

Toch jammer dat je het hier volledig op jezelf betrekt want dit topic gaat helemaal niet over jou, maar over het feit dat mensen geld vragen voor fotolezingen, en de ontwikkelingen die dat met zich meebrengen.

De reden dat ik er 10tje voor vraag, heb ik beschreven.. en dat schrijf ik vanuit mijn hart..
ik heb geen geld nodig.. ik ben al gelukkig met mijn man.
heb zelfs al een paar keer gehad dat mensen fooi aan mij gaven,, omdat ze mijn lezingen als positief zien, zelfs 1x 20 euro fooi gehad!!

Ik vind het erg vreemd dat je zit "op te scheppen" dat je er extra geld voor hebt gekregen. Als het je niet om het geld zou doen, dan zou je die fooi gewoon niet geaccepteerd hebben. Dat je het hier nog extra noemt komt op mij alleen maar over dat geld blijkbaar de enige waardering is die je kent.

Hoe meer geld over heeft voor jouw diensten, hoe beter je dan zou zijn. Waarom heb je deze waardering nodig? Geloof je niet gewoon in je eigen gaven?

Als dat het gevoel is van de mensen die een lezing aanvragen, dat ik dat verdien, dan vind ik dat er niets mis mee is met het vragen van een bedrag.

Maar nu draai je het om. Als iemand jou er geen geld voor wilt geven, ga je ze dan ook nog lezen? Of zeg je dan, als je niet betaald, dan lees ik je niet?

voor een lezing krijgen mensen van mij 3a4tjes volgeschreven inclusief een aura-beschrijving erbij (en advieze tussen de regels door verwerkt, wat ze ermee doen is hun keuze).

en ik vind het een ***streek van jou om mijn hyves te verpeste, en mijn klanten op afstand te houden, of merudi-leden te trekken (hoe oud ben jij?).

Je klanten? Je doet nu net alsof je een business runt en dat dit je klanten kost en er inkomsten door mist. Voor iemand die spreekt vanuit haar hart vind ik dit zo overkomen.

En waarom zou ik jouw website nodig hebben om Merudi-leden te trekken? Mensen moeten gewoon weten dat ze een keuze hebben. Iemand die bij jouw terecht moet komen, komt dat toch wel. Het is aan jou om te bepalen of je die helpt vanuit je hart, of vanuit je portemonnee.

dus daar merk ik al mee op dat je het mij niet gunt.
laat mij toch doen wat ik wil..

Ik gun het je van harte. Ik twijfel alleen aan je motieven en zuiverheid. Je reactie hierboven over de fooien en je klanten hebben dit beeld alleen maar bevestigt in plaats van weggenomen.

en als ik het echt niet verdien, is het niet nodig als jij daar tussen gaat zitten. als ik het niet verdien, dan komen er toch geen aanvragen.

Ik ben alleen een discussie gestart over de ontwikkelingen van het geld vragen voor fotolezingen op merudi. Of je wel of geen aanvragen gaat krijgen zal de toekomst uitwijzen. Ik hoop echt voor je dat het heel goed gaat lopen en dat jij vanuit je zuiverheid weet hoe je hiermee moet omgaan. Als iemand er niet voor wil / kan betalen zou het wel zo zuiver zijn om aan die persoon te vertellen dat er ook andere alternatieven zijn.

Fotolezen is geen business waarin je elkaars concurrent moet gaan zijn, of wel dan?

ik hoef niet eeuwig op merudi te blijven om gratis lezingen te doen. ik ontwikkel mezelf, en moet ook weer verder. ik kan niet heel me leven op hetzelfde niveau blijven werken, en dat wil ik ook niet.

En wat voor ontwikkeling vind je dan om geld te vragen voor fotolezingen terwijl je zegt het geld niet nodig te hebben? Ik vind dat geen goede ontwikkeling.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 5 '09
Origineel bericht van: Prada
Nims,ken jij al al deze mensen die op marktplaats adverteren?? Gaat het je uberhaupt om al deze mensen die er geld om vragen (wat er overigens maar een paar zijn)

Nee ik ken ze niet allemaal en het gaat me ook niet om die mensen maar om de ontwikkelingen van fotolezen en daar geld voor vragen. Daarom is dit topic er gekomen.

Wat hier al is getypt je weet nooit de rede vd persoon waarom deze er geld om vraagt, en je weet ook niet altijd waar dat geld aan uit wordt gegeven..

Precies waarom ik het topic ook gestart ben. Wat voor reden moet er zijn om er geld voor te gaan vragen? Zeker als je het geld niet nodig hebt?

Ik vraag er geen geld voor, omdat ik er ten eerste weinig tijd voor heb dus (en voor een ander kan dat juist een rede zijn om er wel geld voor te vragen) en omdat ik nog niet erg lange readings kan geven dus dan zou het niet eerlijk zijn.

Waarom zou de lengte van een reading bepalen wat de prijs is? Ik heb liever een korte, duidelijke reading dan een lange nietsveelzeggende wollige reading die zo algemeen is dat hij bij iedereen kan.

Hoe bepaal je de juiste prijs voor een reading?

Als je erg in de knoei zit met jezelf en je weet dat iemand na fotolezing 3 a4tjes volschrijft zou ik daar voor willen betalen dan een gratis reading van een half a4.. omdat die van 3 meer info bevat en je meer kan helpen dan de ander.. (naar mijn idee)

Ik denk het niet. Ik kan in heel veel woorden opschrijven dat je niet goed bezig bent, maar het ook gewoon zeggen. Uiteindelijk blijft het alleen maar verpakking. In meer woorden zit lang niet altijd meer informatie.

Ik denk dat het een erg persoonlijke kwestie is, omdat je iemands rede niet weet.. sommige mensen zijn tevreden met een gratis reading, sommige willen liever betalen en wete dat het goed is en ze erop terug kunnen komen.. het is maar net wat je zelf wil voor zowel de lezers als degene die de lezing aanvraagt.

Maar niet alleen dat. Wat nou als je een reading vraagt, je betaald er 50 euro voor en er blijkt niets van te kloppen. Mag ik dan mijn geld terug vragen? Wat voor recht heb ik als consument en hoe weet ik dat ik niet bedonderd wordt? Kortom, door er geld voor te vragen schep je bepaalde verwachtingen en verplichtingen.

Wat dacht je bijvoorbeeld van je inkomsten doorgeven aan de belastingdienst. Het inschrijven bij de KVK en het maken van facturen. Zoals de mensen het nu doen via marktplaats is volgens de Nederlandse wetgeving illegaal, dus het is wachten totdat iemand die niet tevreden is dit doorspeelt naar de belastingdienst.

Kortom, geld vragen voor fotolezingen. Een goede ontwikkeling of niet?
Ayasha
Ayasha jul 6 '09
Ook voor je boterham vind ik het niet kunnen Karin. Zoek dan een job. En ga zeker niet doen alsof je mensen er mee wil helpen. wink

Ik vind het ontzettend leuk als mensen terug reageren en dat ik er weer eens bovenop zit... Word daar elke keer weer happy van. Dat mensen dankbaar zijn dat ik hen heb kunnen helpen en duidelijkheid heb kunnen geven... Daar doe ik het voor. Niet voor 20 euro extra fooi.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 6 '09
Ja inderdaad, de dankbaarheid vind ik ook veel belangrijker. Als ik de reacties van mensen op lezingen zie, dan weet ik gewoon dat dat veel belangrijker is.

Wat ga je met die 20 euro extra, anders doen? Ik geeft dat toch wel uit aan onzinnige dingen, dus laat dat geld maar lekker zitten waar het zit smile.
liesanne
liesanne jul 6 '09
Maar blijkbaar hebben fotolezers dan toch iets nodig, ook al is het geen geld..... Waardering? Een goed gevoel.... dat jíj degene bent die iemand verder kan helpen en inzichten geeft...?

Dit lijkt me overigens heel menselijk en ik heb het hier ook tegen niemand persoonlijk. Maar een ieder heeft vast ook eigen belangen, of dat nou geld is of niet....of je nou 'spiritueel' bezig bent of niet....
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 6 '09
Maar kun je waardering kopen? Wordt jij meer gewaardeerd als iemand jou 200 euro geeft voor een lezing in plaats van 10?
Lena
Lena jul 6 '09
Origineel bericht van: Karin
Quote:

Niet wat Char vraagt en ook niet net als Derek ogilvie met zo'n idioot grote auto vol met foto's gaan rondrijden. Die mensen zijn op andere dingen uit dan echt alleen maar de ander helpen. De echte goede mensen passen hun prijzen ook echt wel aan als ze merken dat de *klant* niet veel te makken heeft, dat zijn de echte goede!

toch zijn er veel mensen die hier anders overdenken..
anders zouden char en derek niet zoveel succes hebben...
admin
admin jul 6 '09
Quote:
@NiMs Kortom, geld vragen voor fotolezingen. Een goede ontwikkeling of niet?

Nee, ik vind het geen goede ontwikkeling!

Quote:
@Kath Ik vind het ontzettend leuk als mensen terug reageren en dat ik er weer eens bovenop zit... Word daar elke keer weer happy van. Dat mensen dankbaar zijn dat ik hen heb kunnen helpen en duidelijkheid heb kunnen geven... Daar doe ik het voor. Niet voor 20 euro extra fooi.

De feedback is voor mij de waardering!! De eventuele dankbaarheid inderdaad is mijn fooi!

Quote:
@liesanne Maar blijkbaar hebben fotolezers dan toch iets nodig, ook al is het geen geld..... Waardering? Een goed gevoel.... dat jíj degene bent die iemand verder kan helpen en inzichten geeft...?

Ja, ik heb feedback nodig om verder te kunnen en daar heb ik geen geld voor nodig. Ik vind het vreselijk als ik hoor dat mensen niet meer lezen omdat er geen geld betaald wordt.

Liefs,
Marjan
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy