Goed gezegt Muin.
En Nims.. ik weet dat je het leuk vind als ik nu reageer, want ik weet dat je het over mij hebt (ookal zal je misschien ontkennen).
Ik hoef niets te ontkennen want jij bent inderdaad iemand die zichzelf aanbiedt op marktplaat, en je bent niet de enige.
Toch jammer dat je het hier volledig op jezelf betrekt want dit topic gaat helemaal niet over jou, maar over het feit dat mensen geld vragen voor fotolezingen, en de ontwikkelingen die dat met zich meebrengen.
De reden dat ik er 10tje voor vraag, heb ik beschreven.. en dat schrijf ik vanuit mijn hart..
ik heb geen geld nodig.. ik ben al gelukkig met mijn man.
heb zelfs al een paar keer gehad dat mensen fooi aan mij gaven,, omdat ze mijn lezingen als positief zien, zelfs 1x 20 euro fooi gehad!!
Ik vind het erg vreemd dat je zit "op te scheppen" dat je er extra geld voor hebt gekregen. Als het je niet om het geld zou doen, dan zou je die fooi gewoon niet geaccepteerd hebben. Dat je het hier nog extra noemt komt op mij alleen maar over dat geld blijkbaar de enige waardering is die je kent.
Hoe meer geld over heeft voor jouw diensten, hoe beter je dan zou zijn. Waarom heb je deze waardering nodig? Geloof je niet gewoon in je eigen gaven?
Als dat het gevoel is van de mensen die een lezing aanvragen, dat ik dat verdien, dan vind ik dat er niets mis mee is met het vragen van een bedrag.
Maar nu draai je het om. Als iemand jou er geen geld voor wilt geven, ga je ze dan ook nog lezen? Of zeg je dan, als je niet betaald, dan lees ik je niet?
voor een lezing krijgen mensen van mij 3a4tjes volgeschreven inclusief een aura-beschrijving erbij (en advieze tussen de regels door verwerkt, wat ze ermee doen is hun keuze).
en ik vind het een ***streek van jou om mijn hyves te verpeste, en mijn klanten op afstand te houden, of merudi-leden te trekken (hoe oud ben jij?).
Je klanten? Je doet nu net alsof je een business runt en dat dit je klanten kost en er inkomsten door mist. Voor iemand die spreekt vanuit haar hart vind ik dit zo overkomen.
En waarom zou ik jouw website nodig hebben om Merudi-leden te trekken? Mensen moeten gewoon weten dat ze een keuze hebben. Iemand die bij jouw terecht moet komen, komt dat toch wel. Het is aan jou om te bepalen of je die helpt vanuit je hart, of vanuit je portemonnee.
dus daar merk ik al mee op dat je het mij niet gunt.
laat mij toch doen wat ik wil..
Ik gun het je van harte. Ik twijfel alleen aan je motieven en zuiverheid. Je reactie hierboven over de fooien en je klanten hebben dit beeld alleen maar bevestigt in plaats van weggenomen.
en als ik het echt niet verdien, is het niet nodig als jij daar tussen gaat zitten. als ik het niet verdien, dan komen er toch geen aanvragen.
Ik ben alleen een discussie gestart over de ontwikkelingen van het geld vragen voor fotolezingen op merudi. Of je wel of geen aanvragen gaat krijgen zal de toekomst uitwijzen. Ik hoop echt voor je dat het heel goed gaat lopen en dat jij vanuit je zuiverheid weet hoe je hiermee moet omgaan. Als iemand er niet voor wil / kan betalen zou het wel zo zuiver zijn om aan die persoon te vertellen dat er ook andere alternatieven zijn.
Fotolezen is geen business waarin je elkaars concurrent moet gaan zijn, of wel dan?
ik hoef niet eeuwig op merudi te blijven om gratis lezingen te doen. ik ontwikkel mezelf, en moet ook weer verder. ik kan niet heel me leven op hetzelfde niveau blijven werken, en dat wil ik ook niet.
En wat voor ontwikkeling vind je dan om geld te vragen voor fotolezingen terwijl je zegt het geld niet nodig te hebben? Ik vind dat geen goede ontwikkeling.