NiMS ik had zo'n vermoeden op wie je het wel doelde dus ik wist dat het niet op mij was
Maar ik wilde even een "andere kant" laten zien van geld vragen voor readings. Niet iedereen vraagt geld om er grof mee te verdienen (want dan zou je tegen de 30 a 40 euro moeten vragen per reading) maar sommige, waaronder ik en veel eerlijke readers die ik ken, doen het idd als "pressiemiddel" zoals serge hier zo mooi benoemd. Ook door jou voelde ik me niet aangesproken trouwens ik weet waar ik voor sta. Ik vond je benaming alleen ontzettend grappig.
(ik ging spontaan glimlachen toen ik het las :D) vandaar dat ik die erbij haal.
Karin: no offence, maar mensen met gaves hebben net als alle andere mensen twee handen, een stel benen en hersenen die werken. Als je je laat betalen voor je eten, dan ben je fout bezig vind ik persoonlijk. Die "insteek" vind ik fout. Klinkt misschien raar uit iemand die er ook geld voor vraagt, maar het idee achter vragen voor betaling vind ik vaak belangrijker dan de prijs die gevraagd word. Zo geef ik gerust 25 euro aan een reader waarvan ik weet dat daarvan 20 euro naar een goed doel gaat voor dieren. Ik ken deze reader persoonlijk en ik WEET dus echt dat ze dat doet.
Maar ik geef nog geen vijf euro aan iemand die het doet met de insteek "daar kan ik lekker van op restaurant"
Ik heb het geld van de readings overigens ook niet nodig. Ik ben studente en rijd buiten mijn paarden nog andere paarden bij. Daar word ik voor betaald. Je zou kunnen stellen dat dat ook niet eerlijk is. Want niet iedereen wil (en kan) andere paarden bijrijden. Dus is het niet gemeen om geld te vragen voor iemand die je hulp wil? Nu rijd ik bv een jong paard bij van iemand die vandaag geoppereerd word aan haar knie. Meiske kan zelf heel goed rijden maar ja, als er pinnen uit je knie gehaald worden mag dat effe niet meer he...
Maar als je je dan bedenkt dat ik in 90% van de tijd mijn eigen lijf riskeer als ik op weer zo'n "lame excuse" voor een rijpaard stap waar ze niemand anders voor vinden, dan vind ik het niet zo'n ramp dat ik geld vraag.
Ik ga vandaag voor het eerst zolang ik paarden voor andere mensen rijd op een paard stappen waar ik rústig op zal kunnen rijden zonder heel de tijd te denken van uit lijfsbehoud.
Zie, dat laatste stukje maakt het ineens heel anders.... Om even duidelijk te maken hoe de reden, je gedachte achter het geld vragen voor readings, voor mij een hele verandering van mening kan zijn. Ik heb nooit wat gehad tegen mensen die een kleine prijs vroegen als "zeef"... Wel tegen mensen die er hun restaurantje van willen betalen.