Loading...
nl

Geld vragen voor fotolezen

JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 3 '09
Origineel bericht van: Beschermengel
Quote:
Geld vragen voor fotolezingen. Ik vind het niet kunnen.

Is dat echt zo? vragen ze daar geld voor?..dat wist ik niet.

Yep. Mensen die hier eerst op merudi gratis fotolezingen gaven, zijn er nu niet meer en vragen er geld voor via marktplaats.
[Link naar martkplaats.....]

Ze zeggen dat ze hiermee alleen de mensen lezen die het serieus willen, maar op mij komt het toch echt over als puur geld verdienen. Ik vind het echt niet spiritueel om het zo te doen. Maar goed, hier is het nog steeds gratis smile.

Wat vinden jullie van deze ontwikkeling?
Delen:
JPM
JPM jul 3 '09
Hey Nims

Serge is terug van lang weggeweest te zijn.

Geld vragen om een gave, ik vind het maar scheef. Het is idd meer geldklopperij geworden dan mensen helpen. Selecteren wie al dan niet menens vraagt naar een reading kun je ook doen aan de hand van hun activiteiten op het forum of hun manier van de vraag te stellen naar een reading.

Ik heb althans altijd geleerd geen geld te kloppen uit een gave. Anders kan ik evengoed de nummers van de lotto uitpendelen..

Maargoed, ik betaal mijn kaartenlegster dan ook wel en bezie dat dan niet echt als een misbruik (wat wellicht onconsequent zal overkomen bij heel wat mensen).

Waar trekken we de grens voor het al dan niet geld vragen voor het ter beschikking stellen van onze of anderen hun gaves?

We betalen tenslotte toch ook een piano virtuoos om te mogen luisteren naar hun bijzondere - daarvoor niet spirituele - talent!

Hoe denken jullie erover?

Grtz en blij terug te zijn, Serge
Maryssa
Maryssa jul 3 '09
Welkom terug Serge smile

Als ik een praktijk zou hebben en dus tijd en energie vrij maak voor mensen dan vraag ik er wel geld voor om de doodeenvoudige reden dat ik er dan van zou moeten kunnen leven. Het heeft ook met de energetische balans te maken; iemand komt wat bij je halen dan klopt het dat je er ook wat voor terugkrijgt. Dit hoeft niet altijd in de vorm van geld te zijn maar bijvb iemand doet je tuin, bakt een cake voor je, plakt je lekke band.

Ik vind dat grof geld verdienen aan je gave echt niet kan; dan ben je niet zuiver bezig. Dan ben je jezelf aan het verrijken d.m.v een ander terwijl je juist de ander door jouw gave zou moeten verrijken.
Ayasha
Ayasha jul 3 '09
Bij deze de andere kant van het verhaal. Ik ben dus zo'n scheve reader die er "grof geld" aan verdient (geloof me maar, van die tien euro word je niet rijk hoor :(:) Of jullie pakken het anders aan dan mij dat kan ook nog)

Waarom?
Ik zit op een paardenforum en word daar regelmatig benaderd door mensen om een reading te doen. Hoe ze er aan komen? Ik heb het in mijn profiel staan en er staat duidelijk bij dat ik er geld voor vraag. Verder maak ik geen reclame maar ik krijg regelmatig PB's van "ik hoorde van....."

80% van die readings waren mensen die me wilde testen en die, als ze een dagje moesten wachten scheld PB's stuurde. Dat was ik beu. Ik steek er tijd en energie in. Ik help mensen er mee en ik wens geen scheld pb's te krijgen als het effe niet kan. Dus dan doe ik het zo.

Voor die tien euro krijgen mensen 3 a4'tjes met informatie + mogen ze onbeperkt vragen stellen.
JPM
JPM jul 3 '09
Kath, laat duidelijk zijn dat ik je niet veroordeelde. Maar ik wou duidelijk stellen dat ik genoeg zaken gezien hebben in kranten, op internet en zelfs op beurzen en tv waarbij mensen hun gave misbruiken. Mensen ferm laten betalen voor hun gave dat het puur om geldbejag gaat en niet meer om het helpen van mensen.

Zoals je hier duidelijk stelt, 10 euro voor enkele A4 pagina's met readinginformatie is in mijn ogen geen misbruik maken van je gave. Het dient als pressiemiddel om curieuze testende mensen af te houden. Je kunt daarnaast een klein centje eraan verdienen wat ik in het geheel niet afkeer.

Ik hoop dan ook dat je niet de stempel krijgt van er geld uit te willen slaan, en ik ben ervan overtuigd dat wanneer jij er zelf zin in hebt nog mensen zal readen op dit forum (en dan bedoel ik uiteraard zoals dat hier gebeurd, gratis zonder er verder op in te gaan).
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 3 '09
Origineel bericht van: Kath
Bij deze de andere kant van het verhaal. Ik ben dus zo'n scheve reader die er "grof geld" aan verdient (geloof me maar, van die tien euro word je niet rijk hoor :(:) Of jullie pakken het anders aan dan mij dat kan ook nog)

Hey Kath,

Ik doelde met dit topic ook niet op jouw hoor maar meer over het algemeen de mensen die het echt doen om het geld. En ik heb wel gemerkt dat er nu toch een paar zijn die het echt voor het geld aan het doen zijn. Wat voor reden ze ook naar de buitenwereld zeggen, zodra je ze geen geld wilt / kunt geven, doen ze niets meer voor je. En dat is vanuit mijn ogen gewoon een foute manier bij het gebruiken van je gave.
admin
admin jul 3 '09
Hoeven mensen met gaves dan niet te eten?
admin
admin jul 3 '09
Ik ga het algemeen bekijken. Persoonlijk zie ik een onderscheid.
Er zijn mensen met Gaves en het in een werksituatie gieten.(praktijk)
Ze hebben een sociaal statuut en een ruimte en belastingen te betalen, en je betaalt ze.

En er zijn mensen met gaves die hun gaves ervaren als een geschenk, als een gift van de Bron om mensen te ondersteunen, en doen dit buiten hun gewone werksituatie, doch vragen er wat geld voor.

En er zijn mensen met gaves die ze spontaan gebruiken, omdat de Bron mensen naar hen stuurt om ze te helpen, en die geen geld vragen, omdat dit ook niet in hen opkomt om te vragen.
.

Nergens is het de bedoeling dat de laatste groep mensen geld te kort zouden hebben, om gewoon te leven, dus zorgt ook de Bron dat deze mensen niets te kort komen.
Maar geld staat niet meer centraal in hun leven, zij hebben dat losgelaten.

Voor alle drie de situatie's is er vraag en aanbod.
En het is maar net waar je jezelf plaatst.
Ik plaats me bij kategorie 3 en de bron brengt me mensen, die eveneens gratis hun gaves gebruiken als ik hulp nodig heb, terwijl ik zelf ook gratis mijn gave gebruik! en hoe meer ik dankbaar zie hoe deze uitwisseling gebeurt, hoe meer wij elkaar ook tegenkomen!

(gesproken vanuit mijn ervaring)

Heidelroos
Heidelroos jul 3 '09
Origineel bericht van: Serge

Geld vragen om een gave, ik vind het maar scheef. Het is idd meer geldklopperij geworden dan mensen helpen.

Maargoed, ik betaal mijn kaartenlegster dan ook wel en bezie dat dan niet echt als een misbruik (wat wellicht onconsequent zal overkomen bij heel wat mensen).

Hoe denken jullie erover?

Ik denk dat eenieder voor zichzelf moet weten of zij betalen voor een sessie ja, of nee..

Ik heb heel lang geschilderd en getekend (gratis) voor mensen...Op een gegeven moment gaat daar zoveel tijd inzitten..en ik had gemiddeld vijftien aanvragen per week..

Nu ben ik daar vanaf gestapt..

Ik bied het niet meer gratis aan..
Want ik ging op lokatie, reinigde een huis, of een mens, tekende en schilderde, wat materialen kwijt en véél tijd....

Maar ik vraag bijvoorbeeld voor kinderen nog steeds GEEN geld ..(wel reiskostenvergoeding, tot ik mijn eigen ateliertje heb in de tuin ;))

Dit, omdat de kinderen van deze tijd het erg moeilijk hebben met alles wat ze zien en voelen en geboren zijn met hun nieuwe hersenen.. (Vandaar al die ADHD'tjes, en dat kunnen alleen volwassen ADHD'tjes begrijpen wink)

Nou dat was mijn verhaal..
En dit is mijn link wink
http://www.everyoneweb.com/at/
laugh

Islandlady
Islandlady jul 3 '09
Ik kan het wel begrijpen dat je er op een gegeven moment geld voor gaat vragen. Zeker als je zoveel aanvragen hebt dat het meer tijd neemt.
Denk dat iedereen het voor zich moet weten.

Ben het wel met Nims eens dat als ze eerst beloven en dan vervolgens geld vragen. Dat is een beetje jammer!
Heidelroos
Heidelroos jul 3 '09
Origineel bericht van: Islandlady
Ik kan het wel begrijpen dat je er op een gegeven moment geld voor gaat vragen. Zeker als je zoveel aanvragen hebt dat het meer tijd neemt.

Ik bied het gewoon niet meer aan wink
Alleen voor kids..

Dus vraag ik nog steeds geen geld voor mijn enige en echte gave wink

Schilderen is een bijkomstigheid voor mij..

Liefssssssssss
Islandlady
Islandlady jul 3 '09
Origineel bericht van: Heidelroos

Ik bied het gewoon niet meer aan wink
Alleen voor kids..

Dus vraag ik nog steeds geen geld voor mijn enige en echte gave wink

Schilderen is een bijkomstigheid voor mij..

Liefssssssssss

Dat is toch super! Schilderen zou ik ook weer willen oppakken. Is zo ontspannend.

Liefs
Heidelroos
Heidelroos jul 3 '09
Wat houdt je tegen? wink
Islandlady
Islandlady jul 3 '09
Al mijn schilderspullen door de jonge heren gebruikt smile
Gewoon even nieuwe spullen halen en aan de slag gaan....
smile
Heidelroos
Heidelroos jul 3 '09
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa... leukkkkkk
DOEN!! laugh
Cialara
Cialara jul 3 '09
Jaaa, Bea, leef je er lekker in uit! Is zoooooo ontspannend grin
Ayasha
Ayasha jul 3 '09
NiMS ik had zo'n vermoeden op wie je het wel doelde dus ik wist dat het niet op mij was laughMaar ik wilde even een "andere kant" laten zien van geld vragen voor readings. Niet iedereen vraagt geld om er grof mee te verdienen (want dan zou je tegen de 30 a 40 euro moeten vragen per reading) maar sommige, waaronder ik en veel eerlijke readers die ik ken, doen het idd als "pressiemiddel" zoals serge hier zo mooi benoemd. Ook door jou voelde ik me niet aangesproken trouwens ik weet waar ik voor sta. Ik vond je benaming alleen ontzettend grappig. tongue(ik ging spontaan glimlachen toen ik het las :D) vandaar dat ik die erbij haal.

Karin: no offence, maar mensen met gaves hebben net als alle andere mensen twee handen, een stel benen en hersenen die werken. Als je je laat betalen voor je eten, dan ben je fout bezig vind ik persoonlijk. Die "insteek" vind ik fout. Klinkt misschien raar uit iemand die er ook geld voor vraagt, maar het idee achter vragen voor betaling vind ik vaak belangrijker dan de prijs die gevraagd word. Zo geef ik gerust 25 euro aan een reader waarvan ik weet dat daarvan 20 euro naar een goed doel gaat voor dieren. Ik ken deze reader persoonlijk en ik WEET dus echt dat ze dat doet. smileMaar ik geef nog geen vijf euro aan iemand die het doet met de insteek "daar kan ik lekker van op restaurant"

Ik heb het geld van de readings overigens ook niet nodig. Ik ben studente en rijd buiten mijn paarden nog andere paarden bij. Daar word ik voor betaald. Je zou kunnen stellen dat dat ook niet eerlijk is. Want niet iedereen wil (en kan) andere paarden bijrijden. Dus is het niet gemeen om geld te vragen voor iemand die je hulp wil? Nu rijd ik bv een jong paard bij van iemand die vandaag geoppereerd word aan haar knie. Meiske kan zelf heel goed rijden maar ja, als er pinnen uit je knie gehaald worden mag dat effe niet meer he...

Maar als je je dan bedenkt dat ik in 90% van de tijd mijn eigen lijf riskeer als ik op weer zo'n "lame excuse" voor een rijpaard stap waar ze niemand anders voor vinden, dan vind ik het niet zo'n ramp dat ik geld vraag. winkIk ga vandaag voor het eerst zolang ik paarden voor andere mensen rijd op een paard stappen waar ik rústig op zal kunnen rijden zonder heel de tijd te denken van uit lijfsbehoud. wink

Zie, dat laatste stukje maakt het ineens heel anders.... Om even duidelijk te maken hoe de reden, je gedachte achter het geld vragen voor readings, voor mij een hele verandering van mening kan zijn. Ik heb nooit wat gehad tegen mensen die een kleine prijs vroegen als "zeef"... Wel tegen mensen die er hun restaurantje van willen betalen.
Islandlady
Islandlady jul 3 '09
@ Heidelroos en Jorine
Ik ga het ook weer doen... alleen niet handig om er hier mee te starten heb ik zeker overgewicht in de koffers op de terug weg smile
Fatna
Fatna jul 3 '09
bellefleur ik deel jou visie
Cialara
Cialara jul 3 '09
@ Heidelroos en Jorine
Ik ga het ook weer doen... alleen niet handig om er hier mee te starten heb ik zeker overgewicht in de koffers op de terug weg smile

ja als je gelijk weer met acryl ofzo wil beginnen wel... maar je kunt ook fijn werken met aquarel; is soms ook heeeeel verrassend! grin
Pagina's: 1 2 3 4 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420