Loading...
nl

Nims

JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 30 '09
Mijn werkgever Fujitsu is hard op zoek naar mensen en speciaal daarvoor hebben ze mij gevraagd om mensen aan te trekken. (Ja ik snap het ook niet tonguewink).
Ik vind het wel leuk om even ook een andere kant van mij te laten zien:

http://www.fujitsujobs.nl/wie-zijn-wij/medewerkers/julien_moorrees
Delen:
Maryssa
Maryssa jun 30 '09
Heel leuk om te lezen, Julien! Zo te zien zit je er goed op je plek met genoeg vrijheid en ruimte om te doen wat je leuk vindt! Gelukkig dat je ook nog tijd hebt voor Merudi! wink
gast
gast jun 30 '09

smile
Fatna
Fatna jun 30 '09
jij bekende nederlander
Beschermengel
Beschermengel jun 30 '09


Quote:
Mijn werkgever Fujitsu is hard op zoek naar mensen en speciaal daarvoor hebben ze mij gevraagd om mensen aan te trekken. (Ja ik snap het ook niet ).


Ikke wel.. grinik zie een leuke ..spontane..vrolijke..aardige..frisse en knappe jongeman die zin in het leven heeft.
Muin
Muin jun 30 '09
Hoi NiMS, is het de bedoeling dat je mensen gaat werven en selecteren voor de functie van Software & Solution Architect? Het is niet duidelijk voor welke functies je mensen gaat aantrekken. Bij vacatures zie ik behoorlijk veel functies staan. Gaat het om die functies of andere functies?
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 30 '09
Het gaat om de de vacatures die je bij vacatures ziet staan. Software & Solution Architect is mijn eigen huidige functie. Dat lijkt een beetje op de functie .Net architect die we dus zoeken:
http://www.fujitsujobs.nl/vacatures/details/microsoft-dot-net-architect
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 30 '09
Origineel bericht van: Beschermengel


Quote:
Mijn werkgever Fujitsu is hard op zoek naar mensen en speciaal daarvoor hebben ze mij gevraagd om mensen aan te trekken. (Ja ik snap het ook niet ).


Ikke wel.. grinik zie een leuke ..spontane..vrolijke..aardige..frisse en knappe jongeman die zin in het leven heeft.
blush
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 30 '09
Origineel bericht van: Maryssa
Heel leuk om te lezen, Julien! Zo te zien zit je er goed op je plek met genoeg vrijheid en ruimte om te doen wat je leuk vindt! Gelukkig dat je ook nog tijd hebt voor Merudi! wink
Ja ik zit daar zeker op mijn plek. Anders had ik me ook niet op de website laten zetten smile.
admin
admin jun 30 '09
Het lijkt me inderdaad een open bedrijf Nims, waar de gelegenheid gegeven wordt je prettig te voelen! smile
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 30 '09
Ja dat is zeker het geval. Toch verwacht je dat niet van een bedrijf waar wereldwijd 170.000 medewerkers werken en de derde IT services leverancier van de wereld is. Ik werk er niet voor niets alweer 9 jaar laugh.
admin
admin jun 30 '09
Dat klopt, dat bedrijf is dus heel goed bezig .. en 9 jaar is een tijd! laugh
admin
admin jun 30 '09
smileleuke foto!
gast
gast jun 30 '09
Ze hebben vast nog geen westers management (lees; Amerikaans)
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 1 '09
Nee en dat zal ook niet gebeuren gelukkig. Er zit een japans management die iets meer nadenken over de lange termijn en over duurzaamheid. En dat kan je ook goed merken aan de bedrijfscultuur smile.
admin
admin jul 1 '09
Je straalt, je zit daar op je plek,
zelfs de site als je ze opendoet straalt! voel ik..
smile
Muin
Muin jul 1 '09
Quote:
Er zit een japans management die iets meer nadenken over de lange termijn en over duurzaamheid. En dat kan je ook goed merken aan de bedrijfscultuur


NiMS, heb je ook gemerkt dat het Japanse managementteam heel erg streng en gedisciplineerd is? Ze zijn volgens mij resultaatgericht, prestatiegericht en heel trouw aan het bedrijf. Zakelijk en privé kunnen ze heel goed gescheiden houden, heb ik begrepen. Harde werker wordt altijd goed beloond. Trouw zijn aan het bedrijft is een must. Heb je dat ook gemerkt? Na een nachtje karaoke zou je kunnen denken dat je de beste vriend van de baas bent maar de volgende dag op kantoor merk je wel heel snel dat de baas de baas blijft.

In 1995 deed mijn broer zaken met Fuji (niet die broer van een ander topic maar mijn andere broer, ik heb 2 broers). Voor zover ik me kan herinneren vinden die mensen helemaal niet leuk om in het buitenland te werken. Ze missen dan de ontwikkeling binnen Japan (ik bedoel meer de ontwikkeling binnen het bedrijf zelf). Wanneer ze naar Japan terugkeren, hebben ze dan de indruk dat ze achtergesteld zijn. Of deze informatie nog klopt weet ik niet. Het is iets van 14 jaar geleden. blushHet liefst blijven ze in Japan heb ik begrepen.
admin
admin jul 1 '09
Elke bedrijfscultuur heeft zijn pro en cons. Ik werk ook in een ICT bedrijf, waar door overnames vele bedrijfsculturen door elkaar heen lopen. Het is nu een mix van alles, en dat voel je aan de colelga's. Wat wel erg fijn is, is de informele sfeer. ik kan elke persoon met "je" en "jouw" aanspreken, terwijl en zeker een juist respect onderling bestaat. En veel collega's is het contact vergelijkbaar met een vriendenclub.
Het klopt wat je zegt, Muin, over de Japanse bedrijfscultuur. Sterk hierarisch. Heb dat hierarische ook ervaren toen ik twee jaar in Brussel werkte (voor Philips). Ik vond het nogal moeilijk, dat je voor de kleinste dingen eerst toestemming van de leidinggevende nodig hebt.
Wat erg verhelderend is, zijn de onderzoeken van Geert Hofstede. Hij heeft de eigenschappen van de veel landen in kaart gebracht en onderling vergeleken. Aspecten als: masculiniteit, hierarchie, machtsafstand, individualisme, onzekerheidsvermijding en korte/langetermijn denken.
En dan mag ieder zelf bepalen in wel land men zich thuis voelt. Het is erg hulpzaam als je naar het buitenland moet.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 1 '09
Origineel bericht van: Muin

NiMS, heb je ook gemerkt dat het Japanse managementteam heel erg streng en gedisciplineerd is? Ze zijn volgens mij resultaatgericht, prestatiegericht en heel trouw aan het bedrijf. Zakelijk en privé kunnen ze heel goed gescheiden houden, heb ik begrepen. Harde werker wordt altijd goed beloond. Trouw zijn aan het bedrijft is een must. Heb je dat ook gemerkt? Na een nachtje karaoke zou je kunnen denken dat je de beste vriend van de baas bent maar de volgende dag op kantoor merk je wel heel snel dat de baas de baas blijft.

In dat soort detail merk ik het niet want onze directeur in Nederland is gewoon een Nederlander. Er komen dus ook niet veel japanners over de vloer. Je merkt het alleen in de strategische plannen en waar we heen gaan dat vanuit japan wordt doorgegeven. Dus wat je hier schrijft, ken ik niet omdat ik weinig japanners tegenkom zeg maar.
Origineel bericht van: Muin

In 1995 deed mijn broer zaken met Fuji (niet die broer van een ander topic maar mijn andere broer, ik heb 2 broers). Voor zover ik me kan herinneren vinden die mensen helemaal niet leuk om in het buitenland te werken. Ze missen dan de ontwikkeling binnen Japan (ik bedoel meer de ontwikkeling binnen het bedrijf zelf). Wanneer ze naar Japan terugkeren, hebben ze dan de indruk dat ze achtergesteld zijn. Of deze informatie nog klopt weet ik niet. Het is iets van 14 jaar geleden. blushHet liefst blijven ze in Japan heb ik begrepen.

Ik weet ook niet hoe dat voor hun is. Overigens is Fuji wel een ander bedrijf (van de filmrolletjes) en Fujitsu. Ik heb wel eens met een japanner gesproken die in onze vestiging werkte en die was heel blij dat hij niet meer in japan werkte. Hij vertelde dat je daar totaal niet vrij bent als werknemer en dat iedereen bijna alleen maar werkt. Het is namelijk zo, dat je voor de baas binnen moet zijn en pas mag vertrekken als de baas weer weg is. Dat kan dus betekenen dat je tot 21:00 s'avonds op kantoor zit, ook al heb je je werk af om 17:00.

Ik vond het nogal gek, maar dat zijn ze daar gewend. Hij was echt blij dat hij daar niet meer hoefde te werken.
Muin
Muin jul 1 '09
Ja, ik weet dat Fuji een ander bedrijf is NiMS grin. Leuk om jouw bericht (ervaring) te lezen. Ik krijg in ieder geval een ander verhaal te horen.
Echter is er een groot verschil tussen het managementteam en de medewerkers. De medewerkers moeten wel keihard werken. Dat doen ze in ieder geval bij veel landen in Azië en niet alleen in Japan. Ze hebben het in Nederland veel beter inderdaad.

De tijd verandert en mensen veranderen met de tijd mee. Ik loop achter zie ik.

Hans, bedankt. Ik heb nog op internet verder gelezen over zijn onderzoek. Volgens mij is er nog een ander boek over zaken doen over de grens. Ik ben alleen de naam van de auteur kwijt.
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki