Loading...
nl

Droom, durf het zelf niet te verklaren..

Richie Richard
Richie Richard jun 30 '09
Tja, ik heb vandaag een droom gehad, waarbij ik het niet durf om hem zelf te verklaren. Ik heb het gevoel dat het niet veel goeds voorspelt.
Hier komt het.

Ik was op een feest. En ergens wist ik dat het in Oss was, mijn geboorteplaats. Er brak een gevecht uit, er was duidelijk een slechterik. En ik ging de held uit hangen. Ik sloeg hem in elkaar, en ik gaf hem over aan de beveiliging. Iedereen blij. Feest ging verder. Daarna, kwam ik bij dat feest in een erg lange hal.. Het was druk. Maar toch kon je er simpel door lopen. Maar af en toe struikelde ik wel. Je kon er eten kopen, ik had honger. Ik koos voor een shoarma broodje, met kip en friet er in. Rare combinatie. Maar het was lekker. Daarna ging ik naar buiten. 5 Mensen, waarvan 2 vrouwen en 3 mannen. Van mijn leeftijd. Waren bezig met en hoverboard. Tenminste zo heette het. Het was een soort van skateboard waarmee je kon vliegen.

Geen van allen kon het. Ik wou het proberen. Het was bij mij iets onstabiel maar het lukte wel. Toen viel ik er van af. Ik kreeg een zakdoekje en een bekende stem zei: Je moet je neus snuiten, het zit helemaal dicht. Ik probeerde door mijn neus ademen en inderdaad het zat pot dicht. Dus ik ging snuiten. Dit deed helse pijn. Er kwam een zwarte goed uit en kwam op het zak doekje. Maar ik kon wel weer ademen.

Daarna werd het vreemd. Een klein kind kwam naar mij toe, vragend of ik hem kon helpen. Ergens herkende ik hem.. (nu ik er over na denk.. volgens mij was ik dat zelf..) Hij liep met een sleutel naar een auto. Hij vroeg of ik wist hoe ik er mee moest rijden. (De auto is onze voormalige auto..)
Het was een schakel, voor het eerst dat ik een schakel rij. Maar ik zei vollop ja.

Ik pakte de sleutel en probeerde de motor te starten. Wat niet lukte. Toen zei ik: O tuurlijk de koppeling. Auto startte, ik rijde het de oprit af en weer op.
Een man kwam naar mij toe. En zei of ik ergens langs kon gaan.
Ik vond dit prima dus ik ging er heen. het was niet lang rijden en het huis was groot. (Het is mijn huis.. Maar in de droom was ik er niet bewust van.) Ik liep naar een kamer, ging op een computer en ging op Hyves.
Heel stom, maar ik ging de Hyves van mijn Ex bekijken. Er was geen verandering zoals altijd. Zelfde aantal vrienden. Geen nieuwe berichtjes, niks. Toen besloot ik om bij 1 van haar vriendinnen te kijken. En daar stonden wel berichtjes van haar. Ze was mij zwart aan het maken. Ze vertelde rond dat ik slecht was. Ik ging weer terug naar haar pagina en ik wou haar er op aanspreken. Maar toen was de pagina plots anders.

Het was donker kleurig met bloed rood. De vrienden aantal was gestegen met 333 personen. Ze zat in het midden van de jongens, en was duidelijk in trek. Ook hier zat ze mij zwart te maken.. Dit deed erg pijn.. Mijn diepste geheimen was ze aan het verspreiden. Toen werd ik wit heet in mijn droom. Van woede.

Een kracht ging door mij heen en in een flits was ik bij mijn ex. Die schrok zich natuurlijk kapot. Maar er was iets anders aan haar. Ze kleedde zich ongelofelijk bloot. Terwijl ze altijd een terug getrokken verlegen type is. Ze droeg zwaar make-up, iets wat ze ook nooit deed. Ik was geschokt. En toen kwamen er 2 jongens naakt naar binnen. En mijn ex... Nja laten we zeggen dat ze er naakt mee in ging.

Ik stond daar toe te kijken en ik zakte in elkaar van verdriet. Daarna werd ik huilend wakker..
Delen:
Maryssa
Maryssa jun 30 '09
Jee dat is een heftige droom met veel elementen. Ik denk dat het allemaal terug te voeren is naar het feit dat je de breuk met je vriendin aan het verwerken bent. Dat kleine kind heb je herkend als jijzelf; jouw innerlijk kind vroeg jou dus om hulp. Mogelijk druk je je verdriet in je dagelijkse leven te veel weg en komt het in je droom om hulp vragen. Niet alle elementen kon ik terugvinden maar wel een aantal.

Feest:
Wie in de droom feest viert wil in het waakbestaan even de inspanningen en moeilijkheden van het dagelijks leven doen vergeten. Toch geeft het feest ook aanwijzingen aan de dromer over zijn verhouding tot zijn medemens. De gebeurtenissen op het feestwijzen vaak op conflicten en moeilijkheden tussen de dromer en zijn omgeving. Dit moet in ruimere zin genomen worden dan alleen maar de familiekring. Soms heeft een feestje een seksuele bijbetekenis. Dit zou het geval kunnen zijn als we carnaval vieren, of als we op het feest allemaal uit de kleren gaan. Vieren we feest omdat we geslaagd zijn, dan zijn we tevreden met wie we zijn en wat we bereikt hebben. Vieren we onze verjaardag dan kunnen we rekenen op nog heel wat jaren gezondheid. Zijn we in het waakbestaan ziek dan zijn we meestal bang dat we onze verjaardag niet meer halen en vieren we het daarom alvast in de droom. Toch zullen de meeste dromers in dit geval wel degelijk hun verjaardag mee kunnen maken

Gevecht:
Wie in de droom in gevecht is, wil in het waakbestaan vermoedelijk een conflict oplossen. Mogelijk heeft hij daar nog niet eerder de moed voor gehad. Wint men het gevecht dan kan men in het waakbestaan er op rekenen dat we een uitzichtloze situatie de baas kunnen worden. Verliezen we, dan worden we mogelijk ook onze problemen niet de baas. Laat men een ander voor ons vechten of kijkt men alleen maar toe bij een gevecht dan willen we anderen onze problemen op laten lossen. Ga voor zover het mogelijk is, in de droom nooit een gevecht uit de weg. Wil iemand met ons vechten probeer dan te onthouden waarom de ander met ons wil vechten. Dit kan mogelijk bruikbare aanwijzingen opleveren. Soms is het gevecht in de droom het gevecht tegen onszelf. In dat geval kan er geen winnaar of verliezer zijn. Agressieve mensen dromen niet vaker over een gevecht dan redelijk rustige mensen.

Hal:
Als je droom zich in een hal van een huis afspeelt, wijst dat op tijdelijke frustratiea, maar een lange, smalle hal betekent uitstel en angst.

Eten:
Voor een juiste uitleg is het van belang er op te letten met wie men eet en in welke omgeving. Ook is het heel belangrijk te onthouden wat men eet, waarvan men het eet en of het al dan niet smaakt. Het voedsel in de droom is vaak het voedsel van onze geest. Bedorven voedsel zal onze geest dus geen goed doen. Het verlangen naar voedsel staat symbool voor het verlangen naar voedsel voor de geest. Roodgekleurd of zoet voedsel heeft te maken met hartstocht. Het is daarom van belang ook op de kleur van het voedsel te letten. Willen we niet eten of hebben we geen trek, dan duidt dit op een afschuw dat we in het dagelijks leven voor iets hebben. Toch zouden we deze afschuw te boven moeten komen, want wie niet eet gaat uiteindelijk dood.

Vliegen:
Vliegen we zelf als een vogel in de lucht dan moeten we in het waakbestaan weer met beiden benen op de grond komen te staan omdat we ver buiten de realiteit leven. Het kan ook zijn dat we te hoogmoedig zijn, hetgeen uiteindelijk tot een diepe val kan leiden. Overigens weerspiegelt het vliegen soms ook de behoefte om vrij te zijn van alle aardse beslommeringen en alles even te ontstijgen. Het zelf vliegen in een vliegtuig heeft nagenoeg dezelfde betekenis. Zijn we slechts passagier in een vliegtuig zie dan "Vliegtuig". Het verwondert natuurlijk niemand dat Freud zelfs in het vliegen seksuele handelingen zag. Door het vliegen zou men in een enorme roes komen, hetgeen ook vergelijkbaar zou zijn met de liefdesroes. Het vliegtuig wordt door veel Freudianen overigens gezien als een enorme fallus dat door de vrouwelijke geslachtsdelen glijdt. Een dergelijke uitleg is onzin en veel te ver gezocht.

Vallen:
Het vallen dat we in de droom zelf doen staat vaak symbool voor de werkelijke val in het leven. Vaak zijn we bang om in het waakbestaan ten val te komen. Vallen heeft verder te maken met contactstoornissen en innerlijke remmingen. Wie zich in de droom opzettelijk laat vallen heeft in het waakbestaan moeite zichzelf aan te passen en laat zichzelf daarom in de droom juist gaan. Dat zou zeker zo kunnen zijn als we in het waakbestaan te hoog gegrepen hebben. Volgens Freud was de valdroom alleen maar seksueel te interpreteren. Moderne onderzoekers zijn het hier absoluut niet mee eens. Vaak komen vliegen en vallen samen in de droom voor.

Auto:
Het vervoer staat symbool voor de manier waarop wij ons levenspad bewandelen. De auto staat symbool voor ons eigen ik dat we onder controle moeten houden willen we geen brokken maken. Rijden we in de droom zonder problemen in de auto rond, dan zullen we in het waakbestaan een onbezorgd leven lijden of tegemoet gaan. Raken we in de droom de macht over het stuur kwijt, dan raken we in het waakbestaan de controle over ons eigen leven kwijt. Panne in de droom wijst op innerlijke remmingen die verholpen moeten worden willen wij onbezorgd verder kunnen. Borden die we in de droom negeren symboliseren levensangst die we door te vlot handelen willen overwinnen. Dat geldt ook voor het rode verkeerslicht waar we door heen rijden. Besturen we in de droom een mooie auto die we in het waakbestaan nooit zouden kunnen betalen, dan hebben we de neiging ons anders voor te doen dan we zijn.

Verdriet:
Je zult spoedig iets te vieren hebben
admin
admin jun 30 '09
Mijn droomuitleg is veel korter, en zeker niet compleet. Volgens mij zijn de belangrijkste punten:

Hoverboard - dat wijst naar een speciaal talent dat jij hebt en waarover de anderen niet beschikken.

Neus snuiten - er moet eerst een uitzuivering plaatsvinden voordat jij echt verder kunt. Je moet iets kwijtraken wat je nu dwars zit. je kunt jezelf uitzuiveren volgens deze droom, maar het kost je wel pijn.

Je ex - zij is heel anders dan zoals ze zich naar jou voordoet.

En 333 heb ik opgezocht:
33 / 333 = Universele service door het versnellen van ons één- zijn.
333 of 3333: Beslissingsgetal – Of het wijst je de weg naar een 999 fase van voltooiing, óf negatief, het brengt je in de 666 frequentie die je terugwerpt in de 3de dimensie.
Richie Richard
Richie Richard jun 30 '09
Bedankt voor de verklaringen.. Maar mijn Ex.. Nee ze was altijd haar zelf bij mij. Als haar vriendinnen er waren deed ze niet anders, familie niet. Nergens niet. Ze was sinds dat ik haar ken zo'n beetje haar zelf. En haar familie leden bevestigde het altijd..
JohanKniepers
JohanKniepers jul 27 '09
Je bent niet over je chickie heen ouwe

Groetjes Kniep

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki