Loading...
nl

Marieke

Divine
Divine jun 28 '09
Hallo,

Ik ben Marieke, 26 jaar, en ben op deze site beland omdat ik erg zoekende ben.

Zo'n 7 jaar geleden ben ik in een diepe depressie gegleden waar ik pas na 2 jaar wat aan ging doen. Het begon met het verliezen van interesse en plezier hebben in dingen die ik jarenlang leuk vond. In eerste instantie dacht ik dat het met volwassen worden te maken had. Dat ik dingen niet meer leuk vond omdat ik ouder werd. Aan het begin van 2004 fietste ik met een vriend naar huis en hadden we het over een depressieve vrouw. Hij zei:"Het is echt niet normaal als het je niet meer kan schelen of je leeft of dood gaat." Ik schrok daar van omdat het mij al lang niet meer kon schelen dat ik leefde. Ik ben naar de huisarts gegaan en na een lange weg voelde ik me 2 jaar later eindelijk ietsje beter.

Tijdens die depressie heb ik, op aanraden van mijn beste vriendin, het boek 'een ongewoon gesprek met God gelezen' en dat heeft mijn leven helemaal omgedraaid. Het gaf me zelfvertrouwen, blijdschap over hoe alles in elkaar zit en ik creëerde mijn eigen geloofsovertuiging.
Ik dacht dat ik de depressie had doorgemaakt om te kunnen ervaren wat geluk betekend en ik voelde me veel levenservaring rijker.

Helaas ging het vorig jaar (2 jaar na mijn herstel) weer mis en ben ik weer in een diepe depressie beland. Nu gaat het weer beter, maar ik twijfel nu aan alles wat is. Ik merk dat ik snel met mijzelf in de knoop zit, weet niet goed hoe het komt en zoek naar antwoorden. Ik ben vaak teleur gesteld in de wereld, omdat mensen vaak bekrompen zijn. Ik wou dat ik meer mensen kende die proberen uit liefde te handelen in plaats van angst. Ik durf niet over mijn overtuigingen te praten, omdat mensen het al gauw zweverig vinden. Voel me daardoor opgesloten tussen mensen die (in mijn ogen) als robots leven, gestuurd door de aardse maatschappij.

Sorry voor de lange introductie, maar ik moet die gevoelens een keertje kwijt. Heeft iemand hier advies? Een antwoord? Of misschien dezelfde gevoelens?

Liefs van Marieke
Delen:
admin
admin jun 28 '09
Hallo Marieke,

Welkom op deze site. Ik stel je openhartige introductie erg op prijs. Er zijn zeker forumleden die je met raad en daad bij kunnen staan.
Zelf heb ik (bijna) alle boeken van Walsh ook gelezen. Het heeft mij inzichten gegeven. Een van de belangrijkste boodschappen is dat jij zelf al beginsel al alles bent. Als je dat beseft, dan ziet de wereld er andrs uit. Je bent dus zelf een Schepper. Vanuit je eigen kracht kan je je eigen leven leiden en zijn wie en wat je bent. En dan heb je niet altijd de bevestiging van anderen nodig en zijn reacties van anderen (je teleurstellingen) slechts van ondergeschikt belang. De meerderheid leeft vanuit angst, dat heb je goed gezien. Slechts weinigen uit liefde, vanuit het hart. Hier zal je veel leden vinden die wel leven met liefde als uitgangspunt.
Nogmaals, welkom op dit forum.

Hartelijke groeten,
Hans
admin
admin jun 28 '09
Hallo Marieke,

Voel je welkom!
Je uitgebreide voorstelmailtje zegt mij, dat je hier op je plaats bent!

Groetjes,
Marjan
Natalie1986
Natalie1986 jun 28 '09
hAllo Marieke

veel plezier hier op dit forum

hopelijk vind je hier wat je zoekt

liefs Natalie
Cialara
Cialara jun 28 '09
Hoi Marieke,

Ik vind dat je een hele mooie introductie hebt geschreven en hoop dat je hier veel plezier zult beleven en dat je antwoorden vindt op de vragen die je hebt.

Liefs Jorine.
admin
admin jun 28 '09
Welkom Marieke!
Maryssa
Maryssa jun 28 '09
Van harte welkom hier op Merudi, Marieke! Ik hoop dat je je thuis voelt hier.

x
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 29 '09
Hoi Marieke,

Wat een mooie uitgebreide introductie heb je geschreven over jezelf. Ik kan me voorstellen dat je een hele moeilijke periode achter de rug hebt. Zeker als je heel erg op zoek bent naar wie je bent. Ik denk dat je hier op de goede plaats terecht bent gekomen. Heb je toevallig de teksten over de engelmens op deze website al gelezen?
http://www.merudi.net/cgi-bin/cl/index.pl?page=/nl/engelmens/1_inleiding.htm

Of alles in een PDF:
http://www.merudi.net/nl/engelmens/engelmens_nl.pdf

Groetjes Julien.
Eruan
Eruan jun 29 '09
Hoihoi!

Welkom hier! smile
Ik vind dat je je gevoelens mooi omschreven hebt, vooral dat van die robots. smileKnap van je dat je jezelf zo goed en uitgebreid kan introduceren!
gast
gast jun 29 '09
Welkom smile
Islandlady
Islandlady jun 30 '09
Welkom Marieke
Lena
Lena jun 30 '09
hallo marieke

vertrouw maar op jezelf..
daar liggen ook alle antwoorden..
de buitenwereld...tjsa niet makkelijk maar door het zelfvertrouwen gaat het er uiteindelijk niet om wat je bent maar wie je bent... wink
admin
admin jun 30 '09
Marieke, welkom smile

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki