Loading...
nl

Het off-topic topic

JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 24 '09
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden is wel een beetje jouw motto Sylvia, toch zit hier wel een belangrijk verschil bij wat voor de éne zacht is, en voor de ander hard is. Je kan namelijk ook met de harde hand iemand doodslaan omdat het gewoon veel te hard is.

Wat mij opvalt is dat je vaak met dezelfde hardheid op iedereen reageert en dat daar steeds verschillend op gereageerd word. Ik mis een beetje het invoelend vermogen hierin.
gast
gast jun 24 '09
Quote:
"Als iemand niet kan uitleggen waarom die iets vraagt, dan is die helemaal niet op zoek naar het antwoord op die vraag."

Dat klopt, het gaat niet altijd om het antwoord Nims.
Dat is een beetje een vastgeroest idee dat een vraag altijd een antwoord moet krijgen voor degene die de vraag steld.
Je kunt ook vragen stellen die iets oproepen en dat wat het oproept bij degene die de vraag leest daar gaat het om. Niet om het antwoord dus maar om dat wat het losmaakt.
Ik hoef dus niet altijd een antwoord op mijn vragen.
En als je dat wilt zien als schoppen; tja een keer een schop onder je kont kan wonderen doen wink
admin
admin jun 24 '09
Origineel bericht van: Lena

Verbeterpunt: niet roepen dat iedereen zichzelf moet zijn, maar iedereen de kans geven dit ook daadwerkelijk te zijn. Met af en toe wat negatieve geladen reacties erbij toestaan want hoe meer mensen zich denken te moeten inhouden hoe hoger de spanning oploopt.
En waarom zouden we niet eens een keer ons gal mogen spuwen. Je kunt het maar beter kwijt zijn wink

amen smile

Je eerste zin heeft geen persoonsvorm, tweede eigenlijk ook niet, Lena
Hoe vat je als lezer dit nu op?
Ik ga ervanuit dat je over jezelf spreekt.

Persoonlijk, hou ik niet van galspuwen, snap niet waarom men dat wil, maar "voel" wel dat het soms gebeurt.
Als er behoeft is , zou ik voorstellen van een topic te maken, een soort afvalbakkentopic(? smile)

Maar persoonlijk, heb ik liever dat er een "open" en eerlijk dialoog is.
zonder een zekere oordeelachtige zinnen waar toch een vraagteken achterstaat geschreven.
en die sla ik over,
en ik ben blij dat jij mij de kans geeft, mezelf te zijn!
gast
gast jun 24 '09
Origineel bericht van: NiMS
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden is wel een beetje jouw motto Sylvia, toch zit hier wel een belangrijk verschil bij wat voor de éne zacht is, en voor de ander hard is. Je kan namelijk ook met de harde hand iemand doodslaan omdat het gewoon veel te hard is.

Wat mij opvalt is dat je vaak met dezelfde hardheid op iedereen reageert en dat daar steeds verschillend op gereageerd word. Ik mis een beetje het invoelend vermogen hierin.

Dat is dan jou interpretatie Nims. Want als je goed zou lezen zonder je eigen idee erover dan zou je de verschillen echt wel zien. En van mij hoef je geen "lieve" woordjes te verwachten. Ookal zijn die er wel als je er voor open staat alleen niet op de manier zoals jij dat interpreteerd wink
gast
gast jun 24 '09
Origineel bericht van: Bellefleur
Origineel bericht van: gast
By the way; het is niet mijn intentie om mensen te kwetsen, maar wel om onwaarheden uit de wereld te helpen.

ik lees je zin, en heb enkele vragen erover,

Hoe weet je dat er een onwaarheid/waarheid is?
Wat is een onwaarheid/waarheid?
Hoe is je wijze van helpen?

Wat ik onder (on)waarheid versta kun je in een ander stukje lezen.
Maar kort gezegt; alles wat interpretatie is is zo wie zo onwaarheid.

Mijn wijze van helpen; dat mensen voor zichzelf blijven denken en onderzoeken en ervaren en niet de (on)waarheden van anderen zich eigen maken.
En dat kan in mijn ogen alleen als je mensen triggert dit ook daadwerkelijk zelf te doen.
JulienMoorrees

Dat is dan jou interpretatie Nims. Want als je goed zou lezen zonder je eigen idee erover dan zou je de verschillen echt wel zien. En van mij hoef je geen "lieve" woordjes te verwachten. Ookal zijn die er wel als je er voor open staat alleen niet op de manier zoals jij dat interpreteerd wink

Maar ik verwacht wel dat je heel lief tegen me doet smile. En je weet best dat ik de verschillen wel zie. Alleen zijn ze niet zo heel erg groot laugh.

Het ging mij meer over jouw manier van anderen helpen, dat die vaak zeer rechtlijnig en gelijk is. Je houdt nou eenmaal van schoppen tegen anderen.
admin
admin jun 24 '09
@ Gast: alles wat interpretatie is is zo wie zo onwaarheid.

Zelf schrijf je ook zinnen vanuit interpretatie, Sylvia.
Kan het zijn dat je dat niet opmerkt?

@ Gast :dat mensen voor zichzelf blijven denken en onderzoeken en ervaren.

het lijkt wel een rol van een soort beschermer, die je op je hebt genomen..

@Gast :En dat kan in mijn ogen alleen als je mensen triggert dit ook daadwerkelijk zelf te doen.

Welja, ik merkte al op dat je zoiets deed.
Maar het heeft op me dàt effect niet van er dan over na te denken,
omdat je het "onwaarheids-bewijs" te hard levert, bij tijde.

Emuca
Emuca jun 24 '09
Leuk! Een off-topic topic. smile

Mijn ultieme off-topic bericht:

Ik moet plassen.
Maryssa
Maryssa jun 24 '09
laugh
gast
gast jun 24 '09

Maar ik verwacht wel dat je heel lief tegen me doet smile. En je weet best dat ik de verschillen wel zie. Alleen zijn ze niet zo heel erg groot laugh.

Het ging mij meer over jouw manier van anderen helpen, dat die vaak zeer rechtlijnig en gelijk is. Je houdt nou eenmaal van schoppen tegen anderen.

Zolang je het als schoppen op vat zal het schoppen blijven.
Waar tegenaan geschopt wordt kun je natuurlijk weer heel hard terug trappen, je kunt het je voorbij laten gaan (wel uitkijken dat het geen doelpunt wordt wink) en ju kunt het ook oppakken en het van alle kanten bekijken en dan besluiten of je het terug schopt of over je schouder weg gooit.
Het is dus maar net wat je er mee doet winkHet gaat uiteindelijk niet om het schoppen maar omdatgene waar tegenaan geschopt wordt en welk het effect het op jou heeft.
gast
gast jun 24 '09
@ Gast: alles wat interpretatie is is zo wie zo onwaarheid.

Zelf schrijf je ook zinnen vanuit interpretatie, Sylvia.
Kan het zijn dat je dat niet opmerkt?

Alles wat we zeggen is interpretatie dus onwaarheid. Ik pretendeer ook niet de waarheid te verkondigen, ik wil liever dat mensen de waarheid zelf ervaren en hoe ze dat kunnen bereiken is in mijn ogen belangrijker dan mijn "waarheid" te verkondigen. Als ik weet hoe het eiland eruit ziet, wat er groeid en bloeid en hoe het leven er is is niet belangrijk om te weten voor een ander, wel hoe ze er kunnen komen om het met eigen ogen te zien en te ervaren.

@ Gast :dat mensen voor zichzelf blijven denken en onderzoeken en ervaren.

het lijkt wel een rol van een soort beschermer, die je op je hebt genomen..

hoe bedoel je; beschermer? Is het zelf laten ervaren door mensen iets dat beschermd dient te worden? Het is eerder iets dat weer wakker gemaakt moet worden in mensen. Maar dat is mijn mening wink

@Gast :En dat kan in mijn ogen alleen als je mensen triggert dit ook daadwerkelijk zelf te doen.

Welja, ik merkte al op dat je zoiets deed.
Maar het heeft op me dàt effect niet van er dan over na te denken,
omdat je het "onwaarheids-bewijs" te hard levert, bij tijde.

Maar waarom te hard? Omdat je de "onwaarheden" niet wil inzien?

gast
gast jun 24 '09
Origineel bericht van: Angel of Death
Leuk! Een off-topic topic. smile

Mijn ultieme off-topic bericht:

Ik moet plassen.

Moet ook gebeuren........
Heidelroos
Heidelroos jun 24 '09
leuk discussie volgen en niet meedoen laugh

NiMS..
Voel je hier een beetje Controleverlies?
JulienMoorrees
Waarom vraag je dat, heidelroosje? Wat een aanname weer in die vraag wink.
Lena
Lena jun 24 '09
Origineel bericht van: Lena

Verbeterpunt: niet roepen dat iedereen zichzelf moet zijn, maar iedereen de kans geven dit ook daadwerkelijk te zijn. Met af en toe wat negatieve geladen reacties erbij toestaan want hoe meer mensen zich denken te moeten inhouden hoe hoger de spanning oploopt.
En waarom zouden we niet eens een keer ons gal mogen spuwen. Je kunt het maar beter kwijt zijn wink

amen smile

Je eerste zin heeft geen persoonsvorm, tweede eigenlijk ook niet, Lena
Hoe vat je als lezer dit nu op?
Ik ga ervanuit dat je over jezelf spreekt.

Persoonlijk, hou ik niet van galspuwen, snap niet waarom men dat wil, maar "voel" wel dat het soms gebeurt.
Als er behoeft is , zou ik voorstellen van een topic te maken, een soort afvalbakkentopic(? smile)

Maar persoonlijk, heb ik liever dat er een "open" en eerlijk dialoog is.
zonder een zekere oordeelachtige zinnen waar toch een vraagteken achterstaat geschreven.
en die sla ik over,
en ik ben blij dat jij mij de kans geeft, mezelf te zijn

@ gast
Ik weet dat er een chat is Nims maar de dingen die daar besproken worden zijn niet open. Ik vind een discussie die blijft staan en waar iedereen aan kan mee doen opener en leerzamer.
Maar dat is mijn mening

En waarom zouden we niet eens een keer ons gal mogen spuwen. Je kunt het maar beter kwijt zijn

bellefleur dingen uit zijn verband halen heeft weinig nut... crazy
mijn reactie op het bovenstaande was simpel amen...
Lena
Lena jun 24 '09
[quote=NiMS]Vind je? Wat heb je dan al geleerd over mij? [/quote

dat je met je postacount bezig bent smile
JulienMoorrees
Heb je nog meer geleerd over mij?
Heidelroos
Heidelroos jun 24 '09
Waarom vraag je dat, heidelroosje? Wat een aanname weer in die vraag wink.

Ja, goed van mij hé..
Ik zie je de zaakjes op deze Merudiforum graag onder controle hebben...
En je reageert veelvuldig op deze Topic....

Meestal heb ik het idee dat je na enkele reacties 'los' laat..
en het aan de anderen over laat..

Kep je tot nu toe, zover ik heb opgelet..nog niet zoveel posts zien plaatsen in een kort tijdsbestek..

Gaat het je niet aan dan?
Een 'losse' post waarin hééérlijk offline gegaan mag worden..
Vooral omdat je eerder opperde de zaakjes graag onder controle te hebben..

Jij noemt het aanname.
Ik noem het een vraag...

Leuk verschil..

Zegt dit iets over jou?
Lena
Lena jun 24 '09
Heb je nog meer geleerd over mij?

alles te weten maakt niet gelukkig nims smile
JulienMoorrees
Toevallig reageer ik niet alleen veel op dit topic, maar ook op de rest van de topics smile. De reden dat ik niet veel gereageerd heb, was omdat ik het vrij druk had en gewoon geen tijd had om overal op te reageren.

Dat ik het onder controle wil houden komt meer vanwege het feit dat ik beheerder ben. Ik wil niet zozeer de mensen onder controle hebben, maar wel hoe er soms met anderen wordt omgegaan. Aangezien dit meer een slapouwehoer topic is, heb ik wel gevolgd wat er gezegd werd. Ik vermoed wel dat na een tijdje mijn aandacht verslapt en ik hier niet meer te vinden zal zijn smile.

En in jouw vraag zat de aanname dat ik alles onder controle wil houden. Ik wilde dat even nuanceren dat ik ook heel makkelijk dingen kan loslaten wink.

Ik noem dat geen vraag meer. Zegt dat iets over jou?
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420