Op het moment dat ik verzoekjes krijg van de bewuste mensen omdat er over hun persoonlijke grens heengegaan wordt, is het voor mij toch echt te gortig. Dan heb ik als beheerder toch echt wel de taak om de hete kolen voor die persoon uit het vuur te halen.
Hoe vaak heb je zelf wel niet gedacht om weg te gaan, of niet meer te reageren? Sommige mensen weten gewoon niet wanneer ze moeten stoppen. En ja, dan snoer ik net zo lief de mond, of schop iemand terug in zijn / haar hoek.
Als iemand de boeman moet zijn, dan vind ik het prima om die te zijn. Tenslotte moet er toch iemand zijn, waartegen je lekker kunt gaan schoppen

.
Ik zou het fijn vinden als die mensen zelf aangeven naar de betreffende persoon toe dat er over hun grenzen gegaan wordt. Nogmaals, zo kunnen we van elkaar leren toch? Wat hier soms gebeurt verschilt toch niet zoveel van ons gewone leven....?
Of hebben jullie geen strubbelingen met partners, collega's ed....
En ja, ik heb vaak genoeg gedacht om weg te gaan, blijkbaar is er iets wat me bindt..

Maar als ik wegga hoop ik niet dat het vanwege kwetsingen zal zijn... die neem ik dan trouwens toch mee, of ik bots er ergens anders weer tegenaan.
Wat ik de laatste periode en ook hier geleerd heb, is om veel meer naar binnen te gaan. De 'wat doet het me vraag' te stellen. Soms betekent dat ook dat ik niet meteen hoef terug te reageren na bv een voor mij kwetsende opmerking, maar mezelf daarin liefdevol probeer te omarmen. (niet makkelijk soms...)
Als wij af en toe gewoon de kans krijgen om tegen het balletje wat opgeworpen is te trappen, hoeft er misschien niemand een boeman te zijn...