Loading...
nl

???? ik noem mezelf geen....

liesanne
liesanne jun 23 '09
hè, ik zie dat ik niet meer kan reageren op het topic 'ik noem mezelf geen engelmens'.... Ik had daar nog een aantal vragen staan...
en waarom moet het gesprek wat daar ontstaan is op deze manier gestopt worden...???

jammer.
Delen:
Lena
Lena jun 23 '09
ja liesanne snap het ook niet... :crazy
jou vragen worden gemakkelijk overgeslagen ben ik met je eens...
blijkbaar kan iemand een uitspraak doen..Origineel bericht van: BellefleurSylvia, wat een invulling, joh.. en ik zag jouw zinnen, die je nu net schreef, al van ver bij je klaarliggen.
je bent iets tè doorzichtig.


misschien ben je wat vaag in je antwoorden bellefleur..?

waarom mogen wij hier niet op reageren en moet het weer via pb...
als je deze reactie geeft kun je verwachten..dat een reactie niet uit blijft.. tongue
maar goed hemelwandelaar stelde ook een vraag bellefleur..en ben ook benieuwd...naar je antwoord..
trouwens ik ben niet blond wink
gast
gast jun 23 '09
Misschien werd het iets te heet onder iemands voeten wink

Wel jammer dat dit soort discussies weer de nek om gedraaid worden.

Liesanne; ik vind je ondertekst wel een heel mooie en ook een waarheid waar velen aan voorbij willen gaan.

"Je wordt niet verlicht door je gestalten van licht voor te stellen maar door het duister bewust te maken".

(Jung)
Lena
Lena jun 23 '09
Ik weet dat het misschien off-topic is, maar ik wil toch graag even op dit voorbeeld reageren, het geeft voor mij wel iets belangrijks aan... hahaha ik vind dit wel een grappig voorbeeld...ik zie het helemaal voor me. Ik zal even weergeven hoe mijn man waarschijnlijk zou reageren...liesanne

Origineel bericht van: BellefleurSyl, weet je wat mij opvalt,
Als je iets vind, kan je de gevolgen van jouw bevindingen, aan een ander als een soort denkachtige vraag stellen,
waarmee je helemaal niet tot de kern komt van je eigen wensen.



vb, ik vind het koud in huis, en ik denkt dat dit komt doordat mijn man de houtstoof niet aansteekt omdat ie op alles wil bezuinigen.
= zijn mijn denkpistes daarom geen waarheid.


Dan zou ik zoal jij doet zeggen, (tegen mijn man vb):
"en denk je dat je nu door de houtstoof niet aan te steken, meer gaat bezuiningen? Ik vind dat er namelijk erg veel bezuinigd wordt om zogenaamd geld over te houden op het eind van de maand.


Zulke bewoordingen geven geen uitnodiging, maar al een directe mogelijke vorm van betwisting aan.mijn man zou denk ik zeggen: vul dit niet zo in, vraag eerst eens naar het waarom... hij zou denk ik daarom wat geïrriteerd zijn en we gingen vast discussiëren over het bezuinigen.



Mijn echte woorden zijn :
Lieverd, ik ga het houtvuur aansteken
het namelijk ernorm koud hier in huis.

Mijn man zal dan zeggen, maar doe ze aan, lieverd!!
of hij kan zeggen, " ik wilde bezuinigen, kan je een extra trui aan?" en zo is er een gesprek...waarin er een open overleg is.
mijn man zou denk ik boos worden omdat ik zomaar iets bepaal zonder overleg, ik ga misschien voorbij aan zijn goede bedoelingen... bovendien kan ik denk ik beter zeggen 'ík vind het koud', want misschien vindt hij het helemaal niet koud...

Liefs,
Bellefleur


Ik zie in beide reacties invullingen.....geen vragen: wat maakt dat..., wat beoog jij ermee...hoe is het voor jou...?
Lena
Lena jun 23 '09
vraag hemelwandelaar aan bellefleur
Hai Bellefleur.

In de tijd dat ik niet zo erg actief was ivm scheiding kwam jij in beeld? reden?

Sorry, ik ben mss enorm blond en vrouw, ik heb jouw twee foto's gezien, maar zou je nogmaals willen uitleggen waarom je ons hebt gevonden ?
_________________________
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 23 '09
Origineel bericht van: liesanne
hè, ik zie dat ik niet meer kan reageren op het topic 'ik noem mezelf geen engelmens'.... Ik had daar nog een aantal vragen staan...
en waarom moet het gesprek wat daar ontstaan is op deze manier gestopt worden...???

jammer.

Hoi Liesanne,

Het probleem met dat topic was dat het enorm off-topic ging en er over en weer met van alles en nog wat heen en weer werd geslingerd. Door al die discussies werden ook jouw zeer goede vragen enorm onder gesneeuwd, en er niet meer op ingegaan. Dit vind ik zelf erg jammer en heb dan ook besloten om dat topic te sluiten.

Ook hierboven zie ik het weer direct gebeuren en zitten de dames weer te zuigen en te hakken alleen maar om een reactie te krijgen in plaats van eens een keer naar zichzelf te kijken. Want een stukje zelfreflectie is toch echt iets wat hier even erg ontbreekt.

Daarnaast zie je meteen dat jouw vragen weer direct de dupe hiervan worden. Erg leuk en aardig, maar het zorgt alleen maar voor irritaties (zoals jij nu ervaart) en draagt nergens meer aan bij (in mijn ogen).

Ik heb daar dus geen zin in, en zal daarom dus ook dit topic weer sluiten met het vriendelijke verzoek om gewoon per vraag even een topic te openen, zodat we gewoon on-topic en inhoudelijk kunnen blijven reageren op de dingen die er voor jou echt toe doen. Ook de anderen kunnen gewoon zelf ook een topic openen, in plaats van direct off-topic te gaan zitten reageren.

Als je een andere mening dan mij hebt, stuur me dan even een PB met je motivatie. Misschien zie ik het helemaal verkeerd en dan hoor ik dat uiteraard graag.

Tot slot wil ik jullie allemaal nog even op de regels wijzen:
http://nlforum.merudi.net/ubbthreads.php/topics/16135/De_huisregels_van_het_merudi_f.html#Post16135
met het verzoek om deze te respecteren.
Discussie is gesloten

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki