Lieve Angel (niet of death maar of life)
Mijn bescheiden interpretatie van jouw dromen :
Droom 1
Op jouw huidige levenspad wordt er veel van jou verwacht. Je wilt aan mensen laten zien wat je allemaal kan maar tegelijkertijd wil je ook jezelf zijn. Dit valt niet mee. Je moet je telkens bewijzen. Elke keer moet jij je aan de situatie aanpassen (een rol aannemen die bij de situatie past). Het blijft een gevecht tussen wat je wilt en wat anderen van jouw verwachten. Je komt heel stoer en sterk over (een persoon met eigen wil, eigen weg, eigen mening, eigen ding) maar van binnen is een drang naar vrijheid.
Affirmaties : Ik hoef me niet te bewijzen. Ik heb het recht om mezelf te zijn net als anderen. Ik ben geen uitzondering. Ik ben niet anders dan andere mensen. Iedereen is gelijk en even waardevol. God heeft geen fouten gemaakt. Ik ben een perfecte creatie van God en andere mensen ook. Ik mag trots op mezelf zijn. Ik heb geen bevestiging van anderen nodig.
Lukt het jou om “een gewoon mens” te zijn? Je hoeft niet anders of bijzonder te zijn om gezien te worden. Je bent precies goed zoals je nu bent.
een bus vol jongeren = leeftijdgenoten (jongeren) met gelijksoortige leefsituatie (in een bus), je kan niet uit de situatie stappen/ontsnappen. Je zit daar nou eenmaal in die bus. Je moet het maar slikken/accepteren. Het kan niet anders. Een bus vol jongeren = school, je opgesloten voelen, niet weg kunnen want je zit daar nou eenmaal met zo’n allen.
overstroming en krokodillen = de door jouw gecreëerde situaties, je hebt veel kracht in jou en je wilt aan anderen laten zien dat er veel meer in jou zit. Je hoopt dat je de gelegenheid krijgt om je te kunnen bewijzen (gevaren overwinnen).
het kostuum = een rol aannemen, je speelt mee met het spel, je weet wat er van jou verwacht wordt.
vliegen = leven in vrijheid, ruimte maken en ruimte innemen, vrij van opgeslotenheid, je wil het heft in eigen handen nemen, zelf bepaling, op eigen kracht bewegen.
Droom 2
Vuur (vitaliteit, kracht, de basis) en water (emotie, aanpassingsvermogen)
Stenen in de handen vasthouden = op eigen kracht doorzetten en vasthouden, de situaties blijven ongewijzigd (stenen) en je probeert op eigen kracht de situaties te veranderen. De emotie (blauwe steen) wordt jouw teveel en je kan daar met niemand over praten (blauw = keelchakra). Dit gaat ten koste van jouw gezondheid (rode steen, rood = wortelchakra). Je viel flauw = je kan de situatie niet meer aan. Flauwvallen kan ook “ jezelf overgeven aan de situatie” (overgave) betekenen. Op dat moment ben je niet meer in staat om de situatie onder controle te houden. Er zijn dingen die je niet met anderen hebt besproken. Deze dingen zijn van essentieel belang. Er zijn dingen die gebeurd zijn waar je met niemand kan overpraten. Zolang je ze vasthoudt, zal je altijd last hebben van je gezondheid. Het lichaam vertelt jou dat je goed naar jouw innerlijke hoort te luisteren. Als je haar negeert dan negeert het lichaam jou (uit zich in lichamelijke klachten).
Een man die zijn hand op jouw buik legde = jouw vader, gids, mannelijke vrienden, mannelijke energie, geblokkeerde emotie veroorzaakt door een manspersoon. Deze persoon kan je ook helen. Hij is de oorzaak, hij is de oplossing. Je krijgt pas rust en healing wanneer deze persoon jou op een troostende en warme manier behandelt. Je mist de warmte van die persoon. Hij weet niet hoe hij jou kan benaderen/liefhebben. Door hem zit je in de emotie waar je nu in zit. En hij is ook de persoon die je uit die emotie kan helpen. Je mist hem..Hij is heel erg belangrijk in jouw leven. Je bent aan hem gehecht en je verwacht veel van hem. Een zachte hand op jouw buik leggen is al voldoende. Een klein beetje liefde is al voldoende. Maar die liefde moet wel zichtbaar zijn.
Droom 3
De vrouw = het kan jouw moeder of jouw vriendin symboliseren. Je weet geen houding aan te nemen. Het is niet dat je die persoon niet vertrouwt maar je wilt liever afstand houden (een kamer voor jezelf) zodat jij je in jouw eigen wereld terug kan trekken (kamer = ruimte voor jezelf). Zij mag er zijn, zij mag er voor jou zijn en je gezelschap houden maar je wil niet dat zij voortdurend bij jou is. Dat vindt je eng en krijgt het benauwd van.
Iemand anders had op het bovenste knopje gedrukt = je hebt het niet altijd in de hand. Er zal een situatie plaatsvinden waarin jij een open gesprek met die persoon aangaat. De angst eruit gooien en met elkaar onder vier ogen spreken. Samen komen jullie eruit want zij zal je niet in de steek laten (jullie gingen weer naar beneden). Maar eerst die angst overwinnen (enorme hoogtevrees door de lift).
Een mooi terras tussen de rotsen met mooie uitgehakte figuren = je hebt niet verwacht dat het zo mooi kan zijn nadat je jouw angst hebt overwonnen.