Loading...
nl

Een paar maandjes later: Emmy's foto

Emuca
Emuca jun 22 '09
Hallo iedereen :3 Toen ik net op Merudi kwam, heb ik mijn foto laten lezen... en nu, een paar maanden later, zou ik het graag nog eens laten doen... Ik heb al enorm veel geleerd, maar ook veel meegemaakt.. Maar er zijn nog genoeg dingen onduidelijk voor mij. Wie oh wie wil er nog maals kijken?

Liefs,
Emmy
Delen:
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 22 '09
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 23 '09
Hoi Emmy,

Waarom lees je je eigen foto niet gewoon? Ik denk namelijk dat een moment voor zelf-reflectie wel het juiste moment is. Waarom moet iemand anders iets over je vertellen, terwijl jij jezelf het beste kent?
Richie Richard
Richie Richard jun 24 '09
Misschien omdat de anderen een andere perspectief er op hebben. Hierdoor kunnen ze dingen zien die zij niet ziet.
admin
admin jun 24 '09
Juist gezegd, Denzil.
admin
admin jun 24 '09
Waarom is er bevestiging nodig?
admin
admin jun 24 '09
Emmy zegt dat er nog genoeg onduidelijkheden zijn.

Dus vragen om een bevestiging? Ik begrijp dit even niet.
Emuca
Emuca jun 24 '09
Ik vraag niet om bevestiging... ik vraag of jullie nieuwe paden zien die ik in kan slaan. Dat is niet vragen om bevestiging. Als ik mezelf zou lezen (en ik ben voor mijn gevoel geen goede foto lezer) haal ik er alleen maar dingen uit waar ik weinig mee kan. Als iemand anders er naar kijkt, kan ik zelf reflecteren waar ik wat aan heb.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 24 '09
Ik denk dat het pad dat je moet inslaan, het pad naar binnen is. Volgens mij ben je veel te veel gericht naar buiten en je omgeving (zoals in je droom ook naar voren kwam). Vandaar dat ik vroeg of je eens naar jezelf wilde kijken.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 24 '09
Het is overigens niet dat ik niet je foto wil lezen hoor, maar ik weet dat ik niet je foto moet lezen omdat alles wat ik tegen je zeg op een weegschaal gelegd gaat worden. Je zit op dit moment in een bepaalde mind-set die ervoor zorgt dat ik niet alles kan zeggen wat ik zie, zonder dat daar door jou en ook andere mensen meteen een oordeel over wordt gevormd.

Er gaan dan woorden in mijn mond gelegd worden, die ik niet zeg of denk. Ik heb geen zin om op dit moment daarover in discussie te moeten gaan want het proces waar je op dit moment inzit heeft namelijk gewoon nog wat tijd nodig.

Het is mijn gevoel dat me nu zegt dat zodra ik hier een lezing neerzet, ik me mijn lezing moet gaan zitten verdedigen, en dat er een welles nietes spelletje ontstaat waarin we tegenover elkaar gaan staan. Ik weet ook dat dat niet de bedoeling is, en dat we elkaar nog hard nodig hebben. De verdeeldheid die er door ego's aan het ontstaan is, kun je maar beter bij de kern oplossen, en die kern dat ben jezelf.

Omdat ik weet dat er verdeeldheid kan ontstaan als ik mijn gevoel uit, kies ik er nu bewust voor om hier geen aandacht aan te geven, maar enkel te noemen in de hoop dat we hier samen iets aan kunnen doen. Vanuit het grote plaatje is het namelijk niet de bedoeling dat er verdeeldheid ontstaat.
Emuca
Emuca jun 24 '09
NiMS, als ik niet openstond voor andere inzichten, zou ik dit topic niet geopend worden. Ik kan best wel een keer mijn eigenwijsheid in toom houden en luisteren naar wat jij binnenkrijgt. Zonder daarover te oordelen.

Ik kan wel naar mijn kern gaan, maar dan wordt het spel der ego's veel groter. Daarom is het belangrijk naar anderen te luisteren. Vandaar dat ik dit bericht ook schrijf... Waarom dingen binnenhouden als je daarmee blijkbaar dingen probeert te verwijden die er anders via een andere weg kunnen komen?
Emuca
Emuca jun 24 '09
Daarnaast... het is voor mij bijna vakantie.. dus dat betekend dat mijn online zijn even heel erg op een laag pitje komt.. die 2 maanden afwezigheid wordt voor mij een periode van bezinning. Ik heb juist graag wat extra dingen mee waar ik aan kan werken? Snap?

Ennuh... dan kan ik dus ook niet tegendraads gaan doen die tijd...
admin
admin jun 24 '09
Angel, wat wil je zeggen met...
"Ik kan wel naar mijn kern gaan, maar dan wordt het spel der ego's veel groter."

Wil je het verduidelijken, zodat ik begrijp wat je ermee bedoelt?
Emuca
Emuca jun 24 '09
Omdat ik niet zelf tot nieuwe inzichten kom...Dan zal ik enkel mijn oude heftiger verdedigen...
admin
admin jun 24 '09

En, waarom kan je de verdediging niet loslaten.
wat moet er verdedigt worden,
Misschien is een topic openen en een gesprek tot inzicht daarin een mogelijkheid?
Emuca
Emuca jun 24 '09
Omdat ik anders, voor mijn gevoel, helemaal als een verloren schaap rond ga lopen. Ik wil juist naar buiten. Nieuwe wegen verkennen.
gast
gast jun 24 '09
Doe dat dan ook, maar wel de weg die jezelf baant en niet die iemand anders voor je gebaand heeft.
Leef, kijk, verwonder, ervaar........
Emuca
Emuca jun 24 '09
Toch heb ik liever een wegwijzer... mogelijke wegen en zelf kunnen invullen welke weg ik neem...
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 25 '09
Vakantie kan soms wonderen doen emmy wink. Ik denk dat je ondertussen al een heel stuk wijzer bent, dan voordat je deze foto plaatste. Ben blij dat je hem geplaatst hebt!

Die wegwijzers staan er wel hoor, alleen niet altijd in een vorm die jij direct herkent laugh.
Emuca
Emuca jun 25 '09
We zullen zien hoe ik uit die vakantie kon, niet? wink
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie