Loading...
nl

Foto lezen van mijn overleden vader.

janneke
janneke jun 22 '09
Goedemiddag,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik op het forum aanwezig ben geweest, ik heb een hectische tijd achter de rug en daardoor de tijd niet gevonden om eens rustig een kijkje te gaan nemen.

In februari is mijn vader overleden, nu is mijn vraag of de mogelijkheid bestaat om een foto van hem te laten lezen. Er zijn zoveel dingen die maar door mijn hoofd blijven spoken, en waar ik dan ook antwoorden op zoek.
Delen:
janneke
janneke jun 22 '09
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 22 '09
Hoi Janneke, overleden personen lezen is geen probleem, als je er maar bij zegt dat het iemand is die overleden is. Ik hoop dat je wat antwoorden vindt.
janneke
janneke jun 22 '09
Oke bedankt. Bij deze zou ik het dus erg fijn vinden wanneer iemand de foto van mijn vader kan lezen.
Prada
Prada jun 22 '09
Hey Janneke,

Ik heb jou volgens mij ook eens gelezen dacht ik.. Ik heb nog nooit een foto gelezen van een overleden iemand, ik zou het graag eens proberen.

Maar hebje mss nog een foto waar zijn ogen beter te zien zijn? Deze is wat donker en van verder weg zeg maar...

Als je die niet hebt, wil ik het ook wel met deze proberen, maar een andere foto zou fijner/makkelijker zijn.

Ik hoor het wel van je

xx
Sabine
Heidelroos
Heidelroos jun 22 '09
Iemand die vanuit het hart werkt..
Het zou me dan ook niet verbazen als deze man veel liefdesverdriet over het leven hefet gehad..

Ik voel we dat hij echt klaar was op deze aarde en verder het prima vond om te gaan, waar hij nu is..

Darmen komen er door..
Niet los kunne laten, iemand dieniet bepaald zijn hart op de tng heeft liggen..
Binnenvetter.. letterlijk..

Houdt van goed eten..
Moest de groetjes doen.
Hij komt nu pas echt binnen..

Iets op organisatorisch vlak..
Een keten?
Iets wat niet goed was.. hem een vast patroon heeft gegeven..
Teveel vast patroon..

Iemand die veel vrijheid nodig had.. maar het niet zelf heeft gepakt..
Keurslijf.. keurslijf..

Antonia of Antoinette..

Italie..
Voorouders of liefde voor...

Ik zie angst..
Alsof hij op de foto al een aantal dingen heeft 'geweten'

Niet makkelijk naar de dokter gaan..
Neeeee... lekker lang doorlopen..

Positieve lieve man..
Liefde voor zijn kinderen..

getrouwd tot het einde der dagen?
Erg trouw in hart en ziel..
Echte vriend, iemand die niet zomaar in de steek laat..

58?

Jammer..
Hij was echt te jong..

Ik voel veel onbegrip rondom zijn dood..
Alsof er niet geaccepteerd wordt dat dit de cyclus van het leven is..

Diep va binnen wel willen..
Er is iemand die hem hier vasthoudt..
Heeft betrekking op die Antonia ofzo wink

Verder komt er niet meer dan vrede ..
Alleen het aardse loslaten van de nabestaanden staat het nog wat in de weg..

Groetjes van Heidel..

Eenvoud, het goed leven...
Niet gedaan wat hij wilde doen..
admin
admin jun 22 '09
admin
admin jun 22 '09
Hoi Janneke,

Ik heb nog nooit een foto van een overleden persoon gelezen. En ben er zo kort mee bezig, dat ik me er nog niet aan wil gaan wagen... blush
Heb je wel contact met je vader? Of ben je hem "kwijt", is er geen contact?
Ik ben mijn vader ook verloren in maart 2007, maar ik heb gelukkig wel contact met hem.

Liefs en ik hoop dat je reacties krijgt,
Marjan
admin
admin jun 22 '09
Lieve Janneke,

Je vader was een gevoelig persoon, iemand met een diep gevoelsleven. Het leek alsof hij een "extra" leven had, in de zin van dat hij dacht dat hij moeilijk met zijn gevoelens en gedachtes bij iemand anders terecht kon. Bang om iemand te last te zijn. Ik weet niet of je ouders gescheiden waren, hij kon althans iemand zijn die erg zijn eigen gang ging, en als hij een partner had, dan liet deze hem gewoon zijn ding doen, omdat ze wist dat hij het nodig had. Bezig om de dingen die hij belangrijk vond, te analyseren en te categoriseren. Wijsheid opdoen en dit binnen houden. Een echt binnenvetter, iemand die ergens mee doorloopt totdat er een grens is en dan nog moeite hebben om werkelijk te vertellen waar het over gaat. Guitige persoonlijkheid, lief en kon goed met kinderen opschieten, omdat hij ook een bepaalde jongensachtigheid heeft gehouden. Recht door zee in zijn gevoel, geen dubbele bodem, een trouwe persoonlijkheid. Iemand die een ander graag hielp, in daad. Als iemand bij hem aanklopte, kon er op hem gerekend worden. Hij kon toch ook best babbelen, met een glimlach op zijn gezicht. Had of wilde hij een boot? Zoekende naar grenzen en verre horizonten op een hele ongedwongen, natuurlijke manier. Liet blijken in plaats van woorden, men kon voelen wat hij niet zei, daarom is het gevoel aan de herinnering des te sterker op sommige momenten. Een steunpilaar. Kon ook wel eens wat terughoudender zijn, denk dat zijn vader best een bepaalde invloed op hem heeft gehad. Was er een familiebedrijf? Heb het idee dat er op het laatst iets met papieren aan de hand is geweest. Een fijne man.

Sterkte en hartelijke groet,
Bart
janneke
janneke jul 7 '09
@Prada

Allereerst mijn excuses voor mijn late reactie. Helaas heb ik geen betere foto van mijn vader. Stond niet graag op de foto .. Hopelijk lukt het je met deze foto..

Groetjes Janneke
janneke
janneke jul 7 '09
@Heidel

Iemand die vanuit het hart werkt..
Het zou me dan ook niet verbazen als deze man veel liefdesverdriet over het leven hefet gehad..
** Dit klopt wel, hij heeft veel meegemaakt in zijn leven. Dit heeft hij nooit kunnen verwerken.

Ik voel we dat hij echt klaar was op deze aarde en verder het prima vond om te gaan, waar hij nu is..
** Ja, dit is helemaal waar. Hij heeft voor zijn dood (is gestorven aan kanker), meerdere malen gezegd. Ik ben er klaar voor, dat ze me maar komen halen..

Darmen komen er door..
Niet los kunne laten, iemand dieniet bepaald zijn hart op de tng heeft liggen..
Binnenvetter.. letterlijk..
** Ja een ECHTE binnenvetter, men kreeg niets los bij hem.Achteraf is gebleken dat hij al heel lang pijn moet hebben gehad.. Nooit geweten, wel vermoed.

Houdt van goed eten..
Moest de groetjes doen.
Hij komt nu pas echt binnen..
** Zijn spreekwoord: Liefde gaat door een man zn maag..

Iets op organisatorisch vlak..
Een keten?
Iets wat niet goed was.. hem een vast patroon heeft gegeven..
Teveel vast patroon..
** Denk dat dit te maken heeft met mijn moeder. Hij deed alles in huis waardoor alles strikt was. Zij hield hem strak, moest doen wat zij wilde. Vraag me wel af wat hij daar nu van vond? Waarom deed hij alles maar?

Iemand die veel vrijheid nodig had.. maar het niet zelf heeft gepakt..
** Durfde hij denk ik niet?

Keurslijf.. keurslijf..
** Keurslijf?

Antonia of Antoinette..
** Komt me niet bekend voor?

Italie..
Voorouders of liefde voor...
** Weet ik niet..

Ik zie angst..
Alsof hij op de foto al een aantal dingen heeft 'geweten'
** Kans is groot van wel.. Binnenvetter hé?

Niet makkelijk naar de dokter gaan..
Neeeee... lekker lang doorlopen..
** Absoluut waar, wij hebben hem naar de dokter gestuurd met een smoes..

Positieve lieve man..
Liefde voor zijn kinderen..
** Ja zeker waar, een schat van een man.. Mis hem ook enorm.

getrouwd tot het einde der dagen?
** Ja denk zelf dat hij wel weg wilde maar niet durfde?

Erg trouw in hart en ziel..
Echte vriend, iemand die niet zomaar in de steek laat..
** Klopt je moest heel ver gaan wilde hij boos worden.

58?
Weet niet wat t betekend.

Jammer..
Hij was echt te jong..
** Zeker weten.. 52jaar..

Ik voel veel onbegrip rondom zijn dood..
Alsof er niet geaccepteerd wordt dat dit de cyclus van het leven is..
** Is waar, klopt .. Hij was nooit ziek, altijd maar bezig.. Wij kunnen het niet beseffen..

Diep va binnen wel willen..
Er is iemand die hem hier vasthoudt..
Heeft betrekking op die Antonia ofzo
** Weet het echt niet

Verder komt er niet meer dan vrede ..
Alleen het aardse loslaten van de nabestaanden staat het nog wat in de weg..
** Ja begrijp ik..

Groetjes van Heidel..

Eenvoud, het goed leven...
Niet gedaan wat hij wilde doen..
janneke
janneke jul 7 '09
Lieve Janneke,

Je vader was een gevoelig persoon, iemand met een diep gevoelsleven.

** Klopt helemaal.Een man die leefde naar zijn gevoel.

Het leek alsof hij een "extra" leven had, in de zin van dat hij dacht dat hij moeilijk met zijn gevoelens en gedachtes bij iemand anders terecht kon. Bang om iemand te last te zijn.
** Ja hij praatte er nooit over. Durfde hij niet. Mijn moeder haar problemen waren altijd erger.

Ik weet niet of je ouders gescheiden waren, hij kon althans iemand zijn die erg zijn eigen gang ging, en als hij een partner had, dan liet deze hem gewoon zijn ding doen, omdat ze wist dat hij het nodig had.
** Ouders zijn niet gescheiden, mijn gevoel zegt dat hij dit wel heeft gewild, niet gedurfd.

Bezig om de dingen die hij belangrijk vond, te analyseren en te categoriseren. Wijsheid opdoen en dit binnen houden. Een echt binnenvetter, iemand die ergens mee doorloopt totdat er een grens is en dan nog moeite hebben om werkelijk te vertellen waar het over gaat.
** Ja dat klopt inderdaad. Hij liet het tot het einde gaan.

Guitige persoonlijkheid, lief en kon goed met kinderen opschieten, omdat hij ook een bepaalde jongensachtigheid heeft gehouden.
** Ja hahaha, wanneer hij praatte over zijn kwajongens streken kwam weer die kinderlijke glimlach op zijn gezicht.

Recht door zee in zijn gevoel, geen dubbele bodem, een trouwe persoonlijkheid. Iemand die een ander graag hielp, in daad.
** Stond voor ierdereen klaar. Altijd.

Als iemand bij hem aanklopte, kon er op hem gerekend worden.
** Ten alle tijden.
Hij kon toch ook best babbelen, met een glimlach op zijn gezicht. Had of wilde hij een boot? Zoekende naar grenzen en verre horizonten op een hele ongedwongen, natuurlijke manier.
** Nooit gezegd, maar denk van wel omdat zijn wereld erg klein was geworden.

Liet blijken in plaats van woorden, men kon voelen wat hij niet zei, daarom is het gevoel aan de herinnering des te sterker op sommige momenten.
** Ja dat is daardoor erg sterk.

Een steunpilaar. Kon ook wel eens wat terughoudender zijn, denk dat zijn vader best een bepaalde invloed op hem heeft gehad. Was er een familiebedrijf?
** Er is geen familie bedrijf, zijn vader had wel een invloed op hem. Een goede invloed.

Heb het idee dat er op het laatst iets met papieren aan de hand is geweest.
** Klopt hij wilde ergens niet voor tekenen.

Een fijne man.

Sterkte en hartelijke groet,
Bart

** Er zijn nog een aantal vragen die ik aan hem heb.
Ik heb heel vaak het gevoel dat hij me iets wil zeggen, soms wil waarschuwen maar de kracht niet vind om dit te doen. Alsof het iets te maken heeft met het leven wat ik nu leidt, de keuzes die ik nu maak en met mijn moeder. Maar ik kan niet ontdekken wat?
Ook ben ik benieuwd hoe hij zich nu voelt en hoe hij zijn gezin nu ziet? We zijn helemaal uit elkaar gevallen na zijn dood namelijk.

Alvast vriendelijk bedankt voor het lezen van de foto. Erg kloppend bij allebei!
admin
admin jul 7 '09
Hallo Janneke,

Dank voor je feedback, heb de foto van je vader graag voor je gelezen. Ik wil van de week nog terugkomen op de vragen die je hebt gesteld.

Je hoort gauw van me.

Groetjes,
Bart

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy