Loading...
nl

Voor Charlie: Mijn verhaal, in jezelf snijden.

Acheliah
Acheliah jan 17 '07
Zal ik dan maar beginnen op het verhaal van Charlie Meid wat heb jij veel meegemaakt en dan pas 19 jaar. En wat dat krassen betreft dat herken ik heel erg ik heb dat namelijk ook heel erg. Ik besnij me eigen niet maar als ik een wondje heb dan maak ik het meestal groter dan het is. En probeer ik mijzelf zo'n pijn te doen dus dat herken ik wel.

Dikke Kus Dieneke
Delen:
mause
mause jan 17 '07
ik had al zo het gevoel dat er hier mer mensen waren, die zich het verhaal van startours goed konden voorstellen en zich in hem inkonden leven. ben blij dat ik hem op deze site gewezen heb. voor hem zelf om zijn verhaal kwijt te kunnen, maar ook voor anderen hier, die zich in hem herkennen. ik vind het ontzettend mooi van jullie dat juliie zo open zijn, in de dingen die je hebt gemaakt of mee maakt. wil jullie hier dan ook voor bedanken. denk dat je door die openheid een steun voor een ander maar ook voor jezelf kunt zijn.

als ik dan de verhalen lees van de mensen hier, dan schrik ik er best wel van, wat sommigen mee hebben gemaakt of nog meemaken. heel veel sterkte alemaal met het verwerken of het een plaatsje geven.

liefs maureen.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 18 '07
Ja ik sta er soms ook van te kijken wat voor pijn mensen met zich kunnen meedragen. Wat onbegrip al niet met mensen kan doen zeg.
mause
mause jan 18 '07
ja echt wel.
Tamara26
Tamara26 jan 18 '07
Wat ben je toch een schatje Maus!
Maar ik wil ook even zeggen dat alle pijn die je meemaakt, niet altijd negatief hoeft te werken.
Je wordt er denk ik wel anders door, maar ik vind dat niet negatief.
Je maakt een ander levensdoel en planning, je bestemming wordt anders....
Voor anderen is dat misschien nadelig, maar voor je jezelf niet. Je groeit erin.
Veel liefs,
Charlie
Charlie jan 18 '07
Ja, ik kan niet zeggen dat ik een saai leven heb. Ik heb inderdaad te veel meegemaakt. Ik zeg maar zo dat ik alles al heb meegemaakt wat iemand van 50 nog niet eens in zn hele leven meemaakt. Maar ja, ach. Ik doe mijn best om het los te laten. Ik kan moeilijk in het verleden blijven hangen, daar schiet ik niets mee op. Dus.

Gr. Charlie
Thomas A
Thomas A jan 18 '07
Tamara hoi

Je schrijft; “Wat ben je toch een schatje Maus!
Maar ik wil ook even zeggen dat alle pijn die je meemaakt, niet altijd negatief hoeft te werken.
Je wordt er denk ik wel anders door, maar ik vind dat niet negatief.
Je maakt een ander levensdoel en planning, je bestemming wordt anders....
Voor anderen is dat misschien nadelig, maar voor je jezelf niet. Je groeit erin.”
Ik vind mij terug in jouw tekst, maar ga nog een stapje verder.

De pijn die je hebt meegemaakt is " als je het wilt en dus kunt zien " tevens een geweldige voedingsbodem voor een veel diepere levens beleving maar ook een basis voor een veel grotere levenswijsheid.
Onze weerstand tegen wat zich ooit in ons leven afspeelde, maakt dat wij het moeilijk hebben en in een slachtofferrol terecht komen. Vanuit deze positie is er bijna geen positief handelen meer mogelijk en lijden wij. In de maatschappij van vandaag begint dit inzicht gelukkig te veranderen. Maar vanuit het oude beeld, wordt geluk gekoppeld aan een vlekkeloos bestaan en dit is de grootste onzin die er bestaat.

Mooie mensen met een gekwetst verleden gaan soms jaren gebukt onder schaamte en verdriet en kunnen op deze manier nooit vanuit hun eigen kern gaan leven. Hele stukken uit een pijn lijk ver-leden worden door het ego verdrongen waardoor velen met een misbruik verleden zich de eerste jaren van hun be-staan niet eens meer kunnen her-inneren. Ook door schaamte wordt er veel af-gedekt en wordt er nog meer geleden. Juist het openbreken van het verleden maakt dat wij de weg ingaan naar heling en heelwording. Het zal ons enorme kennis en inzichten opleveren waar wij zelf veel mee kunnen naar onze medemensen toe; wij zijn de ervarings deskundigen!!!!!!!

Het lijden van mensen met een pijnlijk ver-leden wordt nog groter als wij denken dat wij een van de weinigen zijn die een gekwetst ver-leden hebben. Het lijden wordt ook groter als wij zelf gaan denken dat wij door onze pijn uit het ver-leden niet goed genoeg zouden zijn en dit laatste is iets dat heel erg veel voorkomt. Tallozen wijten het verdriet van vroeger aan zichzelf (tot incest toe).
Daarom ben ik blij dat mensen als hier b.v. Charlie, de hele boel open gooit en gewoon stukken van haar levensverhaal vertellen. Dat getuigd van kracht en zelfgeloof.

Uiteindelijk zullen wij via de spirituele weg, innerlijke vrijheid bereiken. Misschien een heel avontuurlijk pad (met nog wat bergen en dalen), maar het is er wel een die ons vele malen sterker maakt dan al die mensen die zo nodig de weg van deze materiele maatschappij blijven volgen en in die (voelbare) leegte voort leven. En dat terwijl zij altijd zullen zeggen van; “ik mis iets”.
Ieder weldenkend en welvoelend mens weet dat deze maatschappij met al haar misstanden op een dag als een kaartenhuis in zal storten en dan zijn wij " mensen met de levenservaring " juist die mensen die hen de hand zullen kunnen en moeten reiken!!!!!!!..

Zo; ga je weg naar je nog altijd ongeschonden kind want of je me geloofd of niet " het zit nog steeds diep in ons, wat ons ook is overkomen, we hoeven het alleen maar weer te ont-dekken. Lees letterlijk het deksel van de zelfbescherming er afhalen en ons innerlijk kind de hand reiken. Geluk, innerlijke stilte, wijsheid en liefde zullen weer ons deel worden!!!!!!

Een medemens
Thomas A
Thomas A jan 18 '07
De ironie is dat ik vanmiddag een gesprek heb bij de spatie in Apeldoorn!!!

Jouw vandaag geplaatste verhaal heb ik ook gelezen en zal er zeker op terugkomen. Ik ben onder de indruk en vind het zeer mooi.

Hartelijk

Thomas
Thomas A
Thomas A jan 18 '07
Om meer zicht op mijn be-staan te krijgen ga ik naar de spatie. Je zult snappen dat ik niet zo achterlijk ben om niet enpassant de hele psychiaterie onder de loupe te nemen. Zo ook hun manier van werken. Wat ik er ook van opsteek, ik leer er een heleboel van.

Maak je over mij maar geen zorgen Lucien. Ik ga als een komeet door dit leven en al heb ik 1000 keer over zelfdoding na dacht, ik weet dat ik hier in dit leven tot verlichting wil en zal komen en daar hoort zelfdoding niet bij..........

Dankzij jou ben ik er achter gekomen dat ik jarenlang mijzelf beschadigd heb. Ik was het totaal vergeten/had het volledig verdrongen.

dankbaar

Thomaske
Charlie
Charlie jan 18 '07
Geweldig, Thomas. Ik ben weer trots op je dat je dit zo mooi hebt verwoord. Liefs,

Charlie
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 18 '07
Wees gerust, je hebt iets goeds gedaan. Vergeten pijn, is geen pijn die je niet meer voelt.
Mimi*
Mimi* jan 18 '07
Mooi gezegt NiMs!
Acheliah
Acheliah jan 18 '07
Ik wens je heel veel sterkte betekend dat we je voorlopig niet zullen zien op dit forum.
Ik heb mijzelf niet gesneden wel met een lucifer lopen krassen en nu nog als ik een wondje heb dat ik het zo erg maak dat het mij pijn doet.

Kus Dieneke
Thomas A
Thomas A jan 18 '07
Lucien; "Ik schrok er even van toen ik las dat jij jezelf ook verwond hebt, en dat ik je daar aan terug hielp. Weet nou niet ik ik iets goed gedaan heb of juist fout. Uit je laatste reactie kan ik enigsinds opmerken dat je me hier dankbaar voor bent, al was het nooit mijn bedoeling geweest lang verdrongen handeling weer omhoog te rakelen en je daardoor misschien vervelend te laten voelen."

Door jouw post viel er weer iets uit mijn jeugd op zijn plek. Ja daar kan ik dankbaar voor zijn. Ik krijg een steeds beter zich op het pad en proces wat ik tot nog toe ben gegaan. Ook kan ik iemand als jou hierdoor veel beter zien.

Ik kan nu nog beter ook dankbaar zijn dat ik NOOIT heb opgegeven en hen die mij misbruikt hebben en NOOIT zagen (zelf ook niet beter wisten) ver achter mij heb gelaten puur door zelfgeloof en door te gaan.
Ja ik heb mij sterker getoond en ben de misbruikers voorbij gekomen en ik weet dat het mij op een dag zal verlichten............

liefs van

Thomas
mause
mause jan 18 '07
hoi iedereen.

ik geloof ook best dat je door je problemen toch gelukkig kunt zijn hoor. zo bedoel ik het niet. ik weet uit eigen ervaring dat de sorus die je krijgt, je gelukkiger en sterker kunnen maken.

verder vind ik het erg fijn dat jullie hier zo open zijn. ik ben alleen op dit moment zelf nog niet zover om alles op tafel te gooien. denk ik. niet dat ik er nu nog veel last van heb, denk ik tenminste, maar misschien wel onbewust. maar aan de andere kant heb ik zoiets van, het is gebeurt. heb er mee gezeten, maar nu heb ik er genoeg van en heb ik geen zin om het weer op terakelen. het is wel klaar voor mij.

en daarbij het is niet zo extreem als wat jullie allemaal mee hebben gemaakt.

veel liefs maureen.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki