Hoi Nims,
Ik ben niet zo goed in uitleggen en om eerlijk te zijn kan ik niet helemaal zeggen hoe het precies werkt. Het technische gedeelte bedoel ik.
Maar ze doen i.i.g. de meeting met een bepaald aparaat waar een kopere staaf aan vast zit. Deze staaf bewegen ze voor je lichaam en stellen daarmee de vragen. Dus echt aanraken zit er niet bij. Daarnaast hebben ze bakken met buisjes met stoffen erin om de vragen gerichter te kunnen stellen. b.v. vitamines, pollen, zaden etc. Dus eigenlijk worden de vragen direct aan je lichaam gesteld die daar antwoord op geeft. Waar een reactie op komt wordt op papier aangekruist en wanneer je de hele meeting hebt gehad, wordt er naar aanleiding van de resultaten op papier gevraagd wat de eerste behoefte van je lichaam is om aangepakt te worden. Bij mij was dat dus het zelfreinigend effect. Omdat dat niet meer optimaal werkt reageer ik zowiezo extreem allergisch op diverse zaken. Mij deed het denken aan Touche for health, hiermee vragen ze ook direct aan je lichaam alleen zit daar geen aparaat tussen.
Maar buiten dat ze stoffen meten, meten ze eigenlijk veel meer moeilijk te omschrijven. Vastzittende emotisch, onverwerkte pijn en verdriet en zoals er bij mij naar voren kwam, dat ik er 1 van een tweeling ben.
De allergiën of tekorten kunnen ze dan proberen op te lossen met homeopatische middelen en vitamines. Ook hierbij krijg je weer een meeting over hoeveel je nodig hebt en op welke momenten je dit het beste in kan nemen. Wat het psychologische gedeelte betreft zal je naar mijn idee toch zelf aan moeten werken. Voor mij was het i.i.g. een opheldering van wat me nog te doen staat. Weer een ander licht op de zaak want ik was inmiddels behoorlijk vastgelopen.
Inmiddels ben ik dus met de vit. en homeopatische middelen gestart en het effect merk ik wel. Alle vuiligheid komt er op dit moment uit d.m.v. heel veel puisten.
Ik ben er i.i.g. zwaar van onder de indruk omdat ik in de eerste instantie daar gekomen ben met de gedachtte dat ik even doorgemeten werd en ik dan wist waar al m'n abcessen vandaan kwamen. Maar uiteindelijk kwam er dus veel meer uit. Ik had dit flink onderschat want het was ook best confronterend. Ik kan me goed voorstellen dat er sommige mensen gewoon tijdens zo'n meeting weglopen omdat ze de info niet kunnen handelen of het gewoon pure onzin vinden wat er gezegd wordt. Ik bedoel, niet iedereen staat er voor open wanneer er gezegd wordt dat HSP bent. Ik toevallig wel omdat ik daar zelf al zoekende in was.
Ik hoop dat het hiermee wat duidelijker is? Ik zeg dus niet dat het voor iedereen werkt.
Het helpt mij. En aangezien ik erin geloof dat zaken niet voor niks op je pad komen deel ik die zaken. Wellicht dat het voor een ander ook helpt of ondersteuning biedt. Een maand geleden had ik er nog nooit van gehoord, toevallig (bestaat toeval?) kreeg ik deze tip van mijn dierenspeciaalzaak. Toch een maffe plaats om daar een tip te krijgen? Toen had ik zoiets, dit is niet voor niks, hier moet ik iets mee. En voila hier het resultaat.
Geldt eigenlijk ook voor hier. Hier kwam ik soms stom toevallig (heb je toeval weer) zaken tegen die me hielpen en waar ik iets mee kon. Misschien haalt iemand hier weer iets uit waar die verder mee kan. Beter iets zeggen dan het voor je te houden lijkt me zo want dan weet je zeker dat niemand er iets aan heeft.