Loading...
nl

Assen stelsel. Eerste, Tweede Derde Vierde D

Richie Richard
Richie Richard jun 17 '09
Ehm ja, ik had dus een uitleg gegeven in een topic.
Misschien interessant voor jullie, om dit te kunnen lezen, ik heb het net geschreven en tekeningen er bij gemaakt, vergeef mijn belabberde tekenstijl op de computer. Simpel weg paint, dusse tongue
Delen:
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 17 '09
Wat jij hier beschrijft is de 4e ruimtelijke dimensie:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Vierde_dimensie
De vierde dimensie is een extra onafhankelijke verplaatsingsrichting in de ruimte.

Tijd is te interpreteren als een vierde dimensie (zie ruimte-tijd); een andere mogelijkheid is het opvatten van de vierde dimensie als een extra ruimtelijke dimensie, die voor driedimensionale wezens, zoals de mens, niet waarneembaar is. Er wordt daarom wel gezegd dat het derhalve wetenschappelijk niet mogelijk is om aan te tonen dat een vierde ruimtelijke dimensie al dan niet zou kunnen bestaan.

Een plaatje van deze 4e dimensie:


In een boek uit 1969 beschrijft D. Burger dat deze vierde ruimtelijke dimensie wel degelijk bestaat. Het zou een gevolg zijn van het feit dat de ruimte waarin de mensheid leeft, niet euclidisch is. De vierde dimensie is gerelateerd aan de gekromde ruimte en het uitdijend heelal. Om begrip te kweken voor deze vierde dimensie die door de mensheid niet aangetoond kan worden, maar slechts kan worden beredeneerd, haalt Burger onder meer de roman "Flatland, a romance of many dimensions, by a Square" aan, een boekje uit 1884 van de schrijver Edwin A. Abbott. In dit boekje wordt in verhaalvorm een wereld (Platland) beschreven dat slechts twee dimensies kent, en waarin een driedimensionaal figuur uit Ruimteland op bezoek komt. Het figuur uit ruimteland kan door de platlanders niet in zijn driedimensionele gedaante gezien worden, maar slechts worden beredeneerd.

De film Dimensions behandelt ook de vierde dimensie met onder andere het projecteren van vierdimensionale objecten naar drie dimensies evenals het bovenstaande verhaal over het ervaren van de derde dimensie door tweedimensionale wezens.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 17 '09
Dit filmpje is een prachtige en simpele uitleg van dimensie en 2d:
Richie Richard
Richie Richard jun 22 '09
Ik heb het niet direct over de ruimtelijke 4D.
Maar ook over de vierde dimensie.
Die toegankelijk is met een derde oog. Die overigens iedereen beschikt. Maar niet bij iedereen is het open. (In balans als een chakra is iets anders als een open derde oog.. wat dus even niet als een chakra bedoelt wordt.)

Door deze 3e oog, kan je de 4e dimensie zien. Dat overigens gewoon hier is. Het is dan mogelijk om in het verleden en toekomst te kijken. Om dat het een tijdloze en ruimteloze as heeft.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki