Loading...
nl

Licht vs Duisternis

Lena
Lena jun 12 '09
hoe herkent hij het licht?
admin
admin jun 12 '09
Origineel bericht van: Lena
Origineel bericht van: Bellefleur
Origineel bericht van: Lena
dan zal je het toch eerst nog moeten herkennen als licht


Lieverd, Licht herken je meteen als licht!
dat weet je toch..


licht herken ik als licht of ervaar ik als licht,door ook te weten en te ervaren wat duisternis is


Hoe lang heb jij duisternis te kennen of te ervaren alvorens jij licht herkent?
kan je dat zeggen, in maanden, jaren, levens?
Lena
Lena jun 12 '09
geen flauw idee...
duisternis is er en licht is er...
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 12 '09
Maar als je geen idee hebt, hoe kan je er dan wel zo uitgesproken over zijn? Als duisternis, niet zonder licht kan bestaan, moet je ook weten waar het vandaan komt, ander kun je dat ook niet zeker weten.

Want als licht komt vanuit de bron, kan het prima bestaan zonder duisternis.
admin
admin jun 13 '09
Origineel bericht van: NiMS
Want als licht komt vanuit de bron, kan het prima bestaan zonder duisternis.


Ja, Licht IS. Bewustzijn!
Helma
Helma jun 13 '09
Persoonlijk ben ik van mening dat licht en duisternis onlosmakelijk aan elkaar zijn verbonden: dat is net als met geluk. Hoe kun je geluk herkennen, als je niet de ervaring kent van het ongelukkig-zijn?

Licht kan prachtig schijnen, maar veroorzaakt altijd een schaduw. Net zoals je in de duisternis een lichtpuntje tegen kunt komen.
Maris1976
Maris1976 jun 13 '09
Maar misschien is mijn licht wel jouw duisternis, ik bedoel hoe herken je dan het licht, voel je dat, zie je dat? En wat komt er na licht?

Sorry voor de nieuwsgierige vragen
Helma
Helma jun 13 '09
Sorry is niet nodig Maris!

Datgene dat jij of ik als positief ervaart, zou je kunnen scharen onder het licht, en ja, dat is dan heel invididueel afhankelijk. En volgens mij is dit afhankelijk van persoonlijke ervaringen, waarneming, karakter en eigenschappen.

Stel je voor: jij en ik hebben dezelfde oma. We staan aan haar sterfbed en nemen afscheid. We hebben allebei verschillende ervaringen in het contact met deze oma: jij heb altijd goed kunnen praten met haar, kent haar zorgen en verdriet, en weet, dat haar heengaan een verlossing zal zijn. Ook sprak je met haar over het hiernamaals. Ik daarentegen ken haar alleen als suikeroma, die vooral heel lief was en me altijd troostte als ik het moeilijk had. Ik zal haar missen.

Haar heengaan zal voor jou misschien betekenen dat je je bewust bent van haar bevrijding, en dat je blij bent voor haar. Het moment, de begrafenis en de herinnering betekent voor jou alleen maar Licht: met een brede lach kun je aan haar denken en het geeft je nog steeds, ook na haar sterven, enorm veel geluk en positiviteit. Ik, aan de andere kant, hul me in verdriet, en ben me niet bewust van het mooie van alles: mijn deel zal dus duisternis zijn.

Misschien geen goed voorbeeld, maar het is dus grotendeels afhankelijk van wat ik al noemde: persoonlijke ervaringen, waarneming, karakter en eigenschappen.

Maar ja, dit is mijn mening hoe ik het zie.
Maris1976
Maris1976 jun 13 '09
Jawel Helma, ik vind dit wel een goed voorbeeld, want zo bedoelde ik het ook smile

xxx
admin
admin jun 13 '09
Origineel bericht van: Core
Origineel bericht van: Karin
Iedereen heeft het licht in zich branden, of die er nou wat mee doet of niet.
Het bestaat niet dat er mensen zijn zonder dat lichtje, maar dat is mijn mening.

Karin, welke vorm van licht hebben we het hier over?

Heb geen zin oneindig door elkaar heen lopende verklaringen te geven zoals iedereen nu doet. En daarvoor is het belangrijk te weten welke vorm van licht je bedoelt.


Greets, Robbert.



Het zal vast het licht niet zijn dat jullie bedoelen, maar goed, ik doe nog wel even mee al vind ik dit welles nietes spelletje wel vervelend, maar dat ben ik.

Ik bedoel de godsvonk, de vonk die iedereen in zich draagt, de vonk die kan groeien en die ook mager kan gloeien, Uit gaat hij nooit. Dat licht dat je in een pasgeboren baby ziet vlammen, dat licht.


Hele mooie omschrijving Helma!
Lena
Lena jun 13 '09
Origineel bericht van: NiMS
Maar als je geen idee hebt, hoe kan je er dan wel zo uitgesproken over zijn? Als duisternis, niet zonder licht kan bestaan, moet je ook weten waar het vandaan komt, ander kun je dat ook niet zeker weten.

Want als licht komt vanuit de bron, kan het prima bestaan zonder duisternis.



licht en donker allebei waarneembaar...en kunnen allebei ervaren worden..
licht verdrijft donker....
donker verdrijft licht...
als yin en yang
Lena
Lena jun 13 '09
wat is sterker volgens jou nims licht of donker...?
seppe
seppe jun 13 '09
Origineel bericht van: NiMS
Maar als je geen idee hebt, hoe kan je er dan wel zo uitgesproken over zijn? Als duisternis, niet zonder licht kan bestaan, moet je ook weten waar het vandaan komt, ander kun je dat ook niet zeker weten.

Want als licht komt vanuit de bron, kan het prima bestaan zonder duisternis.


Wat uit de bron komt is niet licht of donker. Het is wat er jij er mee doet wat door ons als positief of negatief ervaren word. Dit is dus ook een illusie; positief of negatief.
Er is enkel de ervaring.

-> Oordeel niet, positief of negatief is een oordeel over een ervaring gemaakt door de mens.
Als je dan dit oordeel laat vallen is er enkel de ervaring.


Als er enkel licht uit de bron komt is de schepping vantevoren al uit balans.
Lena
Lena jun 13 '09
smileervaring ja
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki