Loading...
nl

Licht vs Duisternis

admin
admin jun 12 '09
Het komt over als: als baby kom je op de aarde .. jezelf totaal accepterend en in harmonie met jezelf en de wereld .. zodra je ouder wordt, komt er steeds meer bewustwording en door zoveel verschillende factoren wordt je je bewust van de zaken waar je "iets aan zou moeten werken of bewust van worden om aan te werken" ..

Die cirkel ben je als baby .. maar wordt door bewustwording wordt die cirkel open geknipt .. dat is de reden waarom je op aarde bent ..

Of denk ik nu te simpel?
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 12 '09
Licht en donker zijn net zoals yin en yang, elkaars uitersten. Daar waar het ene is, kan het andere niet zijn.

Yin en Yang zijn samen, volledig in balans, maar ze zijn elkaar niet. Daar waar yin is, kan yang niet zijn, en andersom. Yin kan dus Yang ook niet volledig kennen, en andersom ook niet.

Dit geld dus ook voor licht en donker. Daar waar het donker is, kan het niet tegelijk licht zijn, en andersom dus ook.

Pas wanneer licht en donker elkaar volledig kennen, zal het overal half-licht en half-donker zijn.
admin
admin jun 12 '09
Origineel bericht van: NiMS
Origineel bericht van: Lena
ieder mens moet de duisternis ervaren om het licht te zien smile

Waarom denk je dat?

Licht kan geen duisternis ervaren omdat het de duisternis verdrijft.

Hier ben ik het totaal mee eens.Meer nog..
Licht is Licht, en heeft geen duisternis nodig om licht te zijn.
seppe
seppe jun 12 '09
licht en donker zijn enkel het anders gebruiken van energie.
Dus het gaat volgens mij wel over het ervaren van dat anders gebruiken.
Ik zie licht en donker dan ook niet als twee aparte dingen.
Want licht kan donker worden en donker kan licht worden.
Zie naar hitler en ghandi beide in essentie hetzelfde wezen en toch hun energie gebruikt voor iets anders. Beide hadden een andere ervaring met energie.
admin
admin jun 12 '09
als je alleen maar licht kent,heb je geen flauw idee wat duisternis inhoud

deze zinsnede gaat voor mij totaal niet op, lieve Lena.
Klinkt heel raar.
Lees hem nog eens aandachtig hoe je hem schrijft..

Als je alleen maar licht kent...
- wie alleen licht kent is ok, die is in het Licht!!
zal moeilijk zijn iemand te vinden die dat alleen maar is,
maar wees gerust, die persoon wil ik ontmoeten!! grin
- meer nog, wie alleen maar licht kent, heeft al alles van de duisternis gehad, en hoeft dit niet meer als zodanig te gaan onderzoeken.

dus... jou einde " heb je geen flauw idee wat duisternis inhoud. kan niet omdat iemand in het licht juist weet wat duisternis is.
seppe
seppe jun 12 '09
Licht en donker zijn net zoals yin en yang, elkaars uitersten. Daar waar het ene is, kan het andere niet zijn.

Yin en Yang zijn samen, volledig in balans, maar ze zijn elkaar niet. Daar waar yin is, kan yang niet zijn, en andersom. Yin kan dus Yang ook niet volledig kennen, en andersom ook niet.

Dit geld dus ook voor licht en donker. Daar waar het donker is, kan het niet tegelijk licht zijn, en andersom dus ook.

Pas wanneer licht en donker elkaar volledig kennen, zal het overal half-licht en half-donker zijn.

-> ik zie energie als licht noch donker. en daar alles is gebasseerd op energie is niets licht of donker. of half half. Jij maakt van energie licht of donker maar zo komt het niet tot bij jou.
Lena
Lena jun 12 '09
Origineel bericht van: Bellefleur

zal moeilijk zijn iemand te vinden die dat alleen maar is,precies
maar wees gerust, die persoon wil ik ontmoeten!! ik ben heel gerust - meer nog, wie alleen maar licht kent, heeft al alles van de duisternis gehad, en hoeft dit niet meer als zodanig te gaan onderzoeken.ja en aangezien wij allen licht en duisternis ervaren...ben ik benieuwd wie alleen maar licht zou kennen op deze aardedus... jou einde " heb je geen flauw idee wat duisternis inhoud. kan niet omdat iemand in het licht juist weet wat duisternis is. precies dat bedoel ik ook, wil je het licht kennen,moet je ook de duisternis kennen

Lena
Lena jun 12 '09

Waarom denk je dat?

maar om het licht te ervaren moet je wel weten wat duisternis is
JulienMoorrees

Onzin Lena, want het licht kan zichzelf wel degelijk ervaren. Het weet alleen niet wat duisternis is.

Zoals Seppe zegt, alles is energie. Licht en duisternis zijn niet de enige spelers. Licht ervaart veel meer, namelijk daar waar het op schijnt en dat wat het verlicht.

Om het licht te ervaren, moet je jezelf beschijnen!
admin
admin jun 12 '09

zal moeilijk zijn iemand te vinden die dat alleen maar is,precies
maar wees gerust, die persoon wil ik ontmoeten!! ik ben heel gerust - meer nog, wie alleen maar licht kent, heeft al alles van de duisternis gehad, en hoeft dit niet meer als zodanig te gaan onderzoeken.ja en aangezien wij allen licht en duisternis ervaren...ben ik benieuwd wie alleen maar licht zou kennen op deze aardedus... jou einde " heb je geen flauw idee wat duisternis inhoud. kan niet omdat iemand in het licht juist weet wat duisternis is.

precies dat bedoel ik ook, wil je het licht kennen,moet je ook de duisternis kennen

Dan zal ik wachten tot je alle zinnen gezet heb en zeg je daarna welke je echt bedoelt.
Lena
Lena jun 12 '09
dan zal je het toch eerst nog moeten herkennen als licht
admin
admin jun 12 '09

Waarom denk je dat?

Nee, hoor. je kan Licht ervaren zo, zonder dat je wat anders "moet".
het wordt je gezonden. Het is aanwezig, puur!
JulienMoorrees

En waarom zou je dat alleen maar kunnen door duisternis te gebruiken?

Als je het omdraait: Zelfs een blind persoon, weet wat licht is, ook al ervaart deze alleen maar duisternis.

Het leven bestaat uit veel meer dan alleen licht en duisternis, zoals jij nu stelt.
admin
admin jun 12 '09

Lieverd, Licht herken je meteen als licht!
dat weet je toch..
Lena
Lena jun 12 '09

En waarom zou je dat alleen maar kunnen door duisternis te gebruiken?
omdat je een mens bent en jij niet alleen uit licht bestaat

Als je het omdraait: Zelfs een blind persoon, weet wat licht is, ook al ervaart deze alleen maar duisternis. hier geef je het zelf al aan nims..
door zijn ervaring met de duisternis..weet of herkent hij licht..

Het leven bestaat uit veel meer dan alleen licht en duisternis, zoals jij nu stelt. ja maar we hadden het er toch over?
Lena
Lena jun 12 '09

Lieverd, Licht herken je meteen als licht!
dat weet je toch..

licht herken ik als licht of ervaar ik als licht,door ook te weten en te ervaren wat duisternis is
JulienMoorrees

licht herken ik als licht of ervaar ik als licht,door ook te weten en te ervaren wat duisternis is

Maar niet iedereen is zoals jij. Een blinde kan ook licht ervaren, terwijl het niet weet wat het is.
Lena
Lena jun 12 '09

Maar niet iedereen is zoals jij. gelukkig niet dan zou het maar saai worden Een blinde kan ook licht ervaren, terwijl het niet weet wat het is. Als je het omdraait: Zelfs een blind persoon, weet wat licht is, ook al ervaart deze alleen maar duisternis. hier geef je het zelf al aan nims..
door zijn ervaring met de duisternis..weet of herkent hij licht..
JulienMoorrees
Dat komt niet door zijn ervaring met de duisternis, dat hij dat weet. Dat komt door zijn ervaring met het licht, dat hij weet wat dat is.
admin
admin jun 12 '09
Origineel bericht van: Karin
Iedereen heeft het licht in zich branden, of die er nou wat mee doet of niet.
Het bestaat niet dat er mensen zijn zonder dat lichtje, maar dat is mijn mening.

Karin, welke vorm van licht hebben we het hier over?

Heb geen zin oneindig door elkaar heen lopende verklaringen te geven zoals iedereen nu doet. En daarvoor is het belangrijk te weten welke vorm van licht je bedoelt.

Greets, Robbert.
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske